Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Hasil Melacur Diterima Tuhan Asalkan Jujur-Pengasas Pondok Pondan

3-10-2017 11:43 AM |Dilihat:14091| Komen: 250
Pondok Pesantren Waria Al-Fatah, satu-satunya madrasah pengajian agama yang dikhaskan untuk golongan pondan atau dipanggil sebagai waria (gabungan wanita dan pria) di Indonesia.

Menurut pengasasnya Shinta Ratri, "Islam menerima golongan transgender kerana Islam merupakan rahmat untuk seluruh alam."

Tambah mak nyah berusia 55 tahun ini lagi, apa pun pekerjaan dan pendapatan termasuk hasil pelacuran dan seks sumbang semuanya diterima Tuhan asalkan ia dilakukan dengan sikap yang jujur.

Birdinflight.com
Menurut laporan BBC Indonesia, penubuhan madrasah tersebut telah mencetuskan kemarahan penduduk negara itu.

Walau bagaimanapaun ia langsung tidak melemahkan semangat Shinta Ratri untuk terus memperjuangkan dan memartabatkan kedudukan golongan mak nyah dalam agama.

Kami mahu buktikan Islam menerima golongan transgender, dan Islam merupakan rahmat untuk seluruh alam, tambahnya.

Sebelum ini juga Shinta pernah bergelar seorang isteri dan pernah berkahwin dengan dua orang lelaki.

"Kami memahami Islam sebagai rahmatan lil alamin C Islam yang menjadi rahmat seluruh alam. Ketika agama digunakan menyakiti dan menyeksa orang, itu sudah di luar koridor rahmat seluruh alam."

Foto: Dailymail
Kebanyakan penuntut di madrasah tersebut terlibat dalam aktiviti pelacuran untuk menampung hidup.

Shinta Ratri juga mendakwa yang perjuangannya itu mendapat sokongan dari pemimpin-pemimpin agama setempat.

Kami perlu mendidik masyarakat mengenai kaum mak nyah, dan kami harus memberi tekanan kepada kerajaan agar mereka memperakui bahawa kami juga mempunyai hak yang sama, jelasnya. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
6
Terkejut
3
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 250
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Bedah.Cun 10-10-2017 05:22 PM
Mbok @should dipinta melesbi di sineh

Lain-lain Komen

Quote raradhia 3-10-2017 11:46 AM
scarynya muka, alahaii..
Quote mawarmatahari 3-10-2017 11:48 AM
Quote awekjepun 3-10-2017 11:49 AM
Takutnya muka
Quote harrypoter 3-10-2017 11:49 AM
uishhh..takut aku nengok muka makcik eh pakcik tu
Quote Rainrein 3-10-2017 11:51 AM
Kenapa nak kena pose macam tu.

Yindon ni x abis abis sesat.
Quote ell2026 3-10-2017 11:51 AM
terkejut mak tgk gambo
Quote Andyscenes 3-10-2017 11:51 AM
Babinya posing mcm tu. Sial la mimpi seram aku mlm ni
Quote ladyflower 3-10-2017 11:51 AM
tersedak minum tengok pic atas katil....kecelaruan sungguh...jantan...kepala ada tudung...tutup dada pakai kain merah...paha besar balak...betis byk bulu...
Quote cocorex 3-10-2017 11:53 AM
Berkerak sungguh indon nie
Quote ahlisihircute 3-10-2017 11:53 AM

demam aku tgk dia posing cam tu ngan muka scarynya....
Quote Themilo 3-10-2017 11:53 AM
allahurobbi.. peha tu kan aurat lelaki.. dasar yindon sesat
Quote Allthatnana 3-10-2017 11:54 AM
Whatttt is that???
Quote raradhia 3-10-2017 11:55 AM
ada kah org nak langgan ni??? ish ish, xgeli kah?
Quote saladin780 3-10-2017 11:55 AM
ada ke pelanggan beliau...
Quote torsotiger 3-10-2017 11:55 AM
pondan waria ni dah brp kali keluar tv kat BBC, travel chanel aussie..

ada sekali tu minah ozzy buat travelogue about aktivity waria ni
Quote zameyla 3-10-2017 11:57 AM
Allah nak turun bala bukan kat Pesantren tu ja, tapi semua kena...
Quote kucen_miang 3-10-2017 11:57 AM


@should   
Quote melinda_kerr 3-10-2017 11:58 AM
Edited by melinda_kerr at 3-10-2017 12:00 PM

famous juga dia ni. byk kali masuk documentary.  
Quote ohnoLia 3-10-2017 11:58 AM
Astaghfirullah

Lihat semua komen(250)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096349s Gzip On
To Top