Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

CUEPACS Minta Kerajaan Pertimbangkan 2 Kenaikan Gaji Untuk Penjawat Awam

30-9-2017 03:03 PM |Dilihat:1483| Komen: 17

sumber : internet

Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta kerajaan mempertimbangkan insentif 2 kenaikan gaji tanpa mengira kumpulan pekerjaan dan pangkat.

Laporan Bernama yang memetik kenyataan Presidennya Datuk Azih Muda bahawa inisiatif itu akan membantu meringankan beban penjawat awam yang berdepan kos sara hidup tinggi.

Selain itu, CUEPACS juga meminta kerajaan mengkaji semula kadar elaun khidmat awam (bagi kumpulan paling rendah) yang kini sebanyak RM95. Kali terakhir elaun ini disemak adalah pada 2002."

Sudah sampai masanya kerajaan menetapkan kadar minimum elaun ini sebanyak RM180. Ini cadangan CUEPACS, katanya pada sidang media selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Dwitahunan Kali ke-14 Kesatuan Sekerja Kakitangan Makmal (KSKM) Malaysia di Kepala Batas kelmarin. 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
3
Lawak
3
Bosan
3
Komen: 17
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote surwanis 2-10-2017 12:09 PM
baik kasi naik 5kali kenaikan
baru muke ade sinyum

Lain-lain Komen

Quote Despacito 30-9-2017 04:01 PM
Bestnya kalau menjadi realiti
Quote tagas 30-9-2017 04:07 PM
Mana komen2 anjing gomen vs pig private
Quote Konahhh 30-9-2017 04:28 PM
Uish lama tu since 2002 {:dot
Quote EncikRhoma 30-9-2017 04:36 PM
tagas replied at 30-9-2017 08:07 AM
Mana komen2 anjing gomen vs pig private

aku suka komen ni
Quote LostStar 30-9-2017 06:13 PM
Elaun apa rm95 tu?
Quote OmJualGas 30-9-2017 06:39 PM
Edited by OmJualGas at 1-10-2017 09:27 AM

Bagi saja laaaaa.    Kalau tak bagi nanti kurang undi Barisan.    Warisan pula yang tambah undi
.         3 april tahun depan dah genap 5 tahun tau.     Dah terdesak tuuuuu......
Quote pusak_lanji 30-9-2017 07:11 PM
Turunkan gaji pak menteri....
Quote Mary_jane 30-9-2017 07:12 PM
Ini lah masa yang sesuai untuk minta macam2. Kalau nasib baik, luluslah elaun tu. Tapi prestasi kerja mesti mau seiring tahu.
Quote cmf_jeangrey 30-9-2017 08:02 PM
Bagus la...kos hidup makin meningkat so gaji pekerja pun kena revise la...x kisah la gomen ke swasta
Quote Knowlee 30-9-2017 08:22 PM
Semoga Allah murahkan rezeki pendapatan negara ini melimpah ruah supaya semua permintaan ni jadi kenyataan. Amin...
Quote IsobelMelody 1-10-2017 09:25 AM
amin kalau betul..{:childlike
Quote yayangmama 1-10-2017 12:35 PM
alhamdulillah kalau dpt kenaikan elaun tu
Quote moonbug 1-10-2017 05:07 PM
Bestlah org gov kalau dpt
Quote dodolgemok 1-10-2017 07:15 PM
tagas replied at 30-9-2017 04:07 PM
Mana komen2 anjing gomen vs pig private

Kejap lgi muncul lah hinaan pada acik kepam gomen minum teh kol 10pgi. Pekerja swasta jah kerja hebat cam superman 6-6 non stop!
Quote Rainsack 2-10-2017 06:37 AM
Hmmmmmmmmm
Quote epysha 2-10-2017 10:27 AM
gud lak kupek..
Quote surwanis 2-10-2017 12:09 PM
baik kasi naik 5kali kenaikan
baru muke ade sinyum

Lihat semua komen(17)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.101433s Gzip On
To Top