Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Saya Dengar Orang Dalam Kubur Itu Menangis, Kebanyakan Suara Perempuan. Takutnya Ya Allah"

28-9-2017 06:18 PM |Dilihat:4302| Komen: 47
,


Semalam, seorang ustaz memuat naik sebuah video memaparkan suasana seram di sebuah tanah perkuburan. 

Rakaman video berdurasi 8 minit 7 saat itu telah menjadi bualan hangat di kalangan netizen kerana jelas kedengaran suara tangisan misteri dari kubur seolah-olah seseorang sedang kesakitan dan meminta pertolongan.


Loading FB Video...
kredit video - Facebook Ustaz Hishamuddin Abdul Aziz


Ruangan komen dipenuhi dengan pelbagai reaksi dari netizen yang rata-rata terkejut dan insaf seketika.

"Saya dengar orang dalam kubur itu menangis. Ada yang meminta tolong. Suara kebanyakan menjerit suara perempuan. Takutnya Ya Allah," tulis Siti Aishah Mustapha. 

"Ya seperti bunyi lolongan orang kesakitan kena seksa, Allahu takut nya,"  - Hafmie Mie. 


Manakala segelintir netizen pula berpendapat bunyi tersebut bukanlah bunyi yang datang dari dalam kubur tetapi sebaliknya mungkin bunyi ayam berkokok atau anjing sedang menyalak.

"Bunyi ayam lah ngok, telinga kita mana boleh tembus alam barzakh. Cukup kita percaya dan beriman adanya alam barzakh", tulis Abdul Rahim Rahman.

"Tu bunyi ayam berkokok subuh oi, habis kuota aku je. bingai tol la yang buat ni, duduk kampung la kalau nak dengar bunyi macam tu", - Mohd Suwari Hassan.



Setakat artikel ini ditulis, video yang dimuat naik oleh Ustaz Hishamuddin Abdul Aziz  telah ditonton hampir sejuta kali dan dikongsi lebih 28 ribu pengguna Facebook. 

Memang menyeramkan dan sungguh misteri, apa pula pendapat anda? - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 47
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote aidia 2-10-2017 05:38 PM
Macam2 kisah viral sekarang ni

Lain-lain Komen

Quote shark 28-9-2017 06:32 PM
mengarut. mana boleh dengar bunyi dalam kubur
Quote pearl.silver 28-9-2017 06:37 PM
Haaa sudah..
Satgi ustaz tu buh video malaikat melibas plak
Quote rocksteady 28-9-2017 06:39 PM
pearl.silver replied at 28-9-2017 06:37 PM
Haaa sudah..
Satgi ustaz tu buh video malaikat melibas plak



bodoh la komen lu. sakit perut wa gelak


Quote WhiskeyScotch 28-9-2017 06:39 PM
Wah drama tanah kubur sangat! Teringat tok adi.
Quote rocksteady 28-9-2017 06:40 PM

wa rasa video ni saja nak alih perhatian najib turunkan harga minyak hari ni
Quote RatuDunia94 28-9-2017 06:44 PM
penat ayam tu berkokok, ujung2 penghuni kubur dpt nama.
Quote idakamaruddin 28-9-2017 06:44 PM
mgkn tuhan bg dgr tp x sume bole dgr

siap rakam plak tu

Quote AbukRokok 28-9-2017 06:51 PM
ni yg konon video saintis russia rakam jeritan dajjal dari bawah tanah ke
Quote jcja82 28-9-2017 06:58 PM
pearl.silver: Haaa sudah..Satgi ustaz tu buh video malaikat melibas plak

Hadoiii...tk tahan nk gelak..{:smile
Quote armin 28-9-2017 06:58 PM
Memang dgr mcm bunyi ayam
Quote uori 28-9-2017 08:06 PM
tu lah, aku pun dengar bunyik ayam
Quote newyork 28-9-2017 08:20 PM
Bunyi kokok ayam lah..kg aku bila nak subuh ayam kokok bersahut2an..
Quote naz1641 28-9-2017 08:45 PM
Bunyi ayam berkokok dekat subuh haih ustaz pon agak2 la kan viral punnn
Quote Amina_Mirza 28-9-2017 08:55 PM
pearl.silver replied at 28-9-2017 06:37 PM
Haaa sudah..
Satgi ustaz tu buh video malaikat melibas plak

Hahahaha adoiii itu boleh kering darah
Quote sehirkedi 28-9-2017 08:58 PM
Kak Hasanah versi jantanz...
Quote chazey 28-9-2017 09:15 PM
Sah2 setat ni ejen setan penyesat maknosia kan?  
Quote moonbug 28-9-2017 09:15 PM
Ustaz pun nak viral jugak
Quote batu kikir 28-9-2017 09:47 PM
KARUT.

Ustaz penipu
Quote Sufeenan 28-9-2017 10:33 PM
Allahumma inni aauzubika min azaabil qabr

Lihat semua komen(47)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056291s Gzip On
To Top