Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Asrama Perempuan Maahad Tahfiz Di Rembau Terbakar Awal Pagi Tadi

28-9-2017 11:12 AM |Dilihat:3333| Komen: 72

sumber : Harian Metro

Awal bulan ini, masyarakat Malaysia digemparkan dengan insiden kebakaran yang terjadi di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah membabitkan kematian 23 orang dan kini kes tersebut telah dibawa ke mahkamah untuk proses pendakwaan.

Susulan itu, keselamatan pusat tahfiz di seluruh negara menjadi perhatian pemimpin negara dan tindakan tegas diambil khususnya dari segi keselamatan buat semua pusat tahfiz agar tragedi yang menyayat hati itu tidak berulang lagi.

Awal pagi tadi, sebuah asrama perempuan maahad tahfiz Yayasan Sofa Astana Raja di Rembau dilaporkan terbakar. 

Memetik laporan Harian Metro, tiga pelajar mengalami sesak nafas manakala 34 lagi diselamatkan dalam kejadian tersebut.

Pengarah Bomba dan Penyelamat Negeri Sembilan, Norazam Khamis, berkata pihaknya menerima maklumat kejadian pada 1.50 pagi dan lapan anggota dikejarkan ke lokasi kejadian untuk memberi bantuan. 

Katanya lagi, sebaik tiba api dilihat marak membakar premis terbabit.- CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 72
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote OrenTheReturn 29-9-2017 02:30 AM
Bangsatt2 suniii ni klu psl isle jahhh terus semua blh belaka, tak ikut undang2 pun tak apa! Manusia2 shaithonirrajjimmm ni kat mana2 pun menyusahkan donia!

Lain-lain Komen

Quote sebu1 28-9-2017 10:07 AM
Hidup tahfiz
Quote chazey 28-9-2017 10:07 AM
Emonya sis Dodol. Takpa. Akak memahami.
Quote NAT_11 28-9-2017 10:08 AM
Alaaa...apa nak kisah, cuma terbakar je.
Mesti dapat derma juta-juta nanti. Jadi, tka payahlah bising sangat.
Bila dapagt derma juta-juta dari masyarakat ISLAM PRIHATIN,
lebih banyak tahfiz akan terbakar.
Quote dodolgemok 28-9-2017 10:16 AM
chazey replied at 28-9-2017 10:07 AM
Emonya sis Dodol. Takpa. Akak memahami.

Emosi x stabil sis, biasa lah tu. Nak kena pancut ke dek?
Quote krustykrab 28-9-2017 10:18 AM
tgk nama mcm tahfiz yg ado ado...kalau ado ado mesti semua cukup...

ni yg korg hencap tahfiz ni, sekali facilities semua cukup
Quote akuMNdia 28-9-2017 10:18 AM
kot tak silap aku tahfiz yayasan sofa ni cantik & luas gak kawasan dia.
tu pun kalau betul la area tu yg dimaksudkan.
Quote kucen_miang 28-9-2017 10:26 AM
dodolgemok replied at 28-9-2017 10:16 AM
Emosi x stabil sis, biasa lah tu. Nak kena pancut ke dek?

dodolgemok=kemaruk

org yg sama ka?
Quote arasham 28-9-2017 10:29 AM
Innalillah... Semoga jadi pengajaran.. Dokek umah sey..
Quote kucen_miang 28-9-2017 10:29 AM
krustykrab replied at 28-9-2017 10:18 AM
tgk nama mcm tahfiz yg ado ado...kalau ado ado mesti semua cukup...

ni yg korg hencap tahfiz ni,  ...


Quote arasham 28-9-2017 10:30 AM
Kalau pegi nasi lemak saleha dan nan corner kat ampang jaya tu ada je depa berdiri pegang tabung..
Quote idakamaruddin 28-9-2017 10:31 AM
apahal ek

asal tahfiz je terbakar asal terbakar je tahfiz

adakah ujian Allah tu utk sek tahfiz salah 1 adalah kebakaran?




Quote dodolgemok 28-9-2017 10:32 AM
kucen_miang replied at 28-9-2017 10:26 AM
dodolgemok=kemaruk

org yg sama ka?


Kemaruk babi tu cybertrompah umngok, kau pernah tgok aku comolot sujud sembah umngok ke dek?

Cc @kemaruk cibai
Quote kakiselit 28-9-2017 10:42 AM
Edited by kakiselit at 28-9-2017 10:45 AM

@spiderman80   provocative thread title. TT PERASAN dia utusan Allah agaknye

P/s  tunggu hasil siasatan
Quote albedah 28-9-2017 10:45 AM
Rasanya ni seremban bawah jajahan  BN.  MB telah mengarahkn bomba memeriksa semua tahfiz dan tindakan tlh diambil.
Quote albedah 28-9-2017 10:45 AM
Rasanya ni seremban bawah jajahan  BN.  MB telah mengarahkn bomba memeriksa semua tahfiz dan tindakan tlh diambil.
Quote akusukaq 28-9-2017 10:56 AM
TT jangan terlebeh horray.takut rumah sendiri terbakar pun tak sedar.
Quote arasham 28-9-2017 10:58 AM
albedah replied at 28-9-2017 10:45 AM
Rasanya ni seremban bawah jajahan  BN.  MB telah mengarahkn bomba memeriksa semua tahfiz dan tindaka ...

Jajahan yb kj haha... Dkt juga dgn rumah speaker dewan undangan..
Quote CARI-LTS 28-9-2017 11:12 AM


sumber : Harian Metro



Awal bulan ini, masyarakat Malaysia digemparkan dengan insiden kebakaran yang terjadi di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah membabitkan kematian 23 orang dan kini kes tersebut telah dibawa ke mahkamah untuk proses pendakwaan.


Susulan itu, keselamatan pusat tahfiz di seluruh negara menjadi perhatian pemimpin negara dan tindakan tegas diambil khususnya dari segi keselamatan buat semua pusat tahfiz agar tragedi yang menyayat hati itu tidak berulang lagi.


Awal pagi tadi, sebuah asrama perempuan maahad tahfiz Yayasan Sofa Astana Raja di Rembau dilaporkan terbakar.


Memetik laporan Harian Metro, tiga pelajar mengalami sesak nafas manakala 34 lagi diselamatkan dalam kejadian tersebut.


Pengarah Bomba dan Penyelamat Negeri Sembilan, Norazam Khamis, berkata pihaknya menerima maklumat kejadian pada 1.50 pagi dan lapan anggota dikejarkan ke lokasi kejadian untuk memberi bantuan.


Katanya lagi, sebaik tiba api dilihat marak membakar premis terbabit.- CARI

Quote albedah 28-9-2017 11:13 AM
Citer dah ada la inchik.  Lenkali cari laa

Lihat semua komen(72)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.103472s Gzip On
To Top