Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Saya Sedia Telanjang Bulat Depan Pintu Gerbang Sekolah - Ugut Ibu Muda Ini Demi Anak

25-9-2017 01:37 PM |Dilihat:5723| Komen: 43


Pendidikan yang baik menjadi salah satu aspek paling penting dalam kehidupan.

Jesteru, bagi memastikan anak-anak mendapat pendidikan sewajarnya, setiap ibu bapa di dunia ini pasti sanggup berkorban apa saja demi kebaikan masa depan anak-anak. 

Tidak terkecuali wanita ini, untuk mencapai impian anaknya mendaftar ke sekolah yang dikehendaki, ibu muda ini sanggup meletakkan maruahnya sebagai taruhan.

Dalam sebuah video yang tular di media sosial, wanita yang dikenali sebagai Ida memberi amaran bahawa dia akan bertelanjang bulat di hadapan pintu gerbang sekolah sekiranya pihak jawantankuasa penerima pelajar baru di sekolah berkenaan menolak permohonan anaknya.

Sekolah yang dimaksudkan ialah SMP Negeri 12 Tangerang Selatan yang terletak di Banten, Indonesia.


Saya bersedia untuk bertelanjang bulat di hadapan pintu gerbang SMP, kata Ida dengan nada serius di hadapan beberapa orang lelaki.

Tapi saya akan cukur bulu kemaluan saya dulu sebelum berbogel,  tambah Ida tanpa segan silu.


Difahamkan, tindakan wanita berkenaan sebenarnya adalah sebagai protes kekecewaan ke atas sistem baru yang dipraktikkan di sekolah berkenaan.

Bagaimanapun, kenyataannya yang dianggap bodoh telah mendapat kecaman hebat di kalangan netizen kerana dianggap sesuatu yang memalukan dan menjatuhkan maruah wanita Islam.

Betapa hebatnya kasih sayang dan pengorbanan ibu bapa yang tiada tolak bandingnya. Sanggup melakukan apa sahaja untuk kebaikan dan kebahagiaan anak-anak. 

Persoalannya, mampukah anak-anak membalas jasa ibu bapa atau sekurang-kurangnya tidak menghampakan mereka apabila dewasa kelak? - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 43
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote fox. 27-9-2017 01:03 PM
Tapi saya akan cukur bulu kemaluan saya dulu sebelum berbogel, tambah Ida tanpa segan silu.


kalau tak, sampai kiamat la ko tak bercukur kan?

Lain-lain Komen

Quote zameyla 25-9-2017 01:44 PM
siap bgtau nak cukur bulu...hahaha
Quote shark 25-9-2017 01:46 PM

gila punya indon. jangan lupa buat live ye mbak



Quote noraidil_06 25-9-2017 01:46 PM
Nape ank dia x blh sekolah?
Quote boyagombak 25-9-2017 01:49 PM
X payahla cukur  baru  nmpk  mesra  alam.  Ajakla TrishnaLoveZul sekali  join
Quote Girl-N-Roses 25-9-2017 01:53 PM
ahahaha...kena ke mention nak cukur bulu dulu
Quote kentel 25-9-2017 01:53 PM
noraidil_06 replied at 25-9-2017 01:46 PM
Nape ank dia x blh sekolah?

agaknya anak2 yg excel kot...mcm ada prerequisite exam sblom masuk...
Quote haryatie 25-9-2017 02:00 PM
gileerrrr..mcam xde otak
sape nk tengok ko bogell...
beria pakai tudung tp nak bertelanjang pulak
baik buang je la tudung tu..pakai jerk tudung saji...
nak ke ank dia mengaku emak kalau da bogel2 nanti..
Quote raradhia 25-9-2017 02:05 PM
lantak ko la indon, kisah plak aku
Quote qistiena 25-9-2017 02:11 PM
adoiiii aiiii...
Quote imransulaiman 25-9-2017 02:11 PM
Semoga anaknya tak diterima oleh sekolah itu.. Aaaamiiin.
Quote harrypoter 25-9-2017 02:12 PM
ibu muda? nampak mcm tak berapa nk muda dah tu
Quote saviour_09 25-9-2017 02:13 PM
ffs siap nak cukur bulu dulu tu...   
mendonia betul..
Quote moonbug 25-9-2017 02:24 PM
Over benar. Abis kalau tak jadi bogel mmg tak cukur ke ape?
Quote manehnya 25-9-2017 02:44 PM
owh bangsa yindon...
Quote sonatalady 25-9-2017 02:45 PM
Nak anak sekolah pandai..
Mak lak x pandai berpikir..mcm tu
Quote LostStar 25-9-2017 02:50 PM
eheh lucu la..
Quote rastaf 25-9-2017 02:55 PM
imransulaiman replied at 25-9-2017 02:11 PM
Semoga anaknya tak diterima oleh sekolah itu.. Aaaamiiin.



amin
Quote helicornia 25-9-2017 03:12 PM
indon rupanya..patutlah..{:nose
Quote cikmanggabatu 25-9-2017 04:02 PM


omaknya nak suruh anak jadi pinter tapi ngapain  bikin ribut  sampai mau berbogel? omaknya patut masuk belajar sama anaknya supaya otaknya bisa berhubung dengan baik.

Lihat semua komen(43)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.148414s Gzip On
To Top