Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Mulut Lancang Mengutuk Isu Tahfiz, Selebriti Sekarang Langsung Tiada Sensitiviti?

21-9-2017 11:47 AM |Dilihat:4442| Komen: 30

 Artikel Oleh Myra Rozi | Video Oleh Kelly Choong Ching Mun | Suntingan Visual Oleh Kelly Choong Ching Mun and Angie Ling|

Dari dulu sampai sekarang, tak sudah-sudah artis jadi bahan kutukan ramai dek kerana mulut sesetengah darinya yang begitu lancang dalam melontarkan kata-kata.

Contohnya tragedi tahfiz terbakar dan puluhan nyawa melayang baru-baru ini menyaksikan selebriti Malaysia termasuk Naz Rahman, Sharnaaz Ahmad dan Saiful Nang dihentam kerana dikatakan tidak sensitif dalam berkata-kata.

Tidakkah berdiam diri itu lebih baik daripada memandai-mandai menjatuhkan hukum dan mengguris hati ramai pihak? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
2
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 30
Komen

Komen Terbaru

Quote freezyout 26-9-2017 03:17 PM
sofiazara replied at 26-9-2017 03:06 PM
jadilah seperti boy iman belon
duit Rm50 sebeban dibagi kat pengetua tahfiz
takyah envelop, senang ...

heheheh.... ini win

Lain-lain Komen

Quote mizruncing 21-9-2017 12:31 PM
btol! diorg ni mmg x sensitif lgsg. menyalak lebih tp xde sumbangan pape pn
Quote harkktuih 21-9-2017 12:57 PM
Apa yg si nazz ckp betul ape..yg rmai butthurt sgt nape eh?
Quote Andyscenes 21-9-2017 01:19 PM
Saiful nang tu artis ke?? Kalau aku yea artis
Quote umbut 21-9-2017 01:35 PM
Naz ckp tu betullah.. tu pendapat dia.. yg lagi 2 ekor tu baru laser..
Quote shailyvelera 21-9-2017 01:36 PM
oo..saiful nang pun ada kuar statment ke....xtau plak aku...
Quote shailyvelera 21-9-2017 01:36 PM
oo..saiful nang pun ada kuar statment ke....xtau plak aku...
Quote Aduradura 21-9-2017 01:38 PM
iols tak tau nk comment ape, sbb tertengok comment seorang ustaz ni pun duk bercakap pasal sistem tahfiz ni..harap2 pusat tahfiz amek iktibar laa dr kejadian haritu...retiss pun jgn la lancang sgt smpai keluar "bangsat" tu semua, cakap elok2 dahhh....
Quote sharlenetexas 21-9-2017 02:14 PM
sepul tu retis ke?
Quote roti_naan 21-9-2017 05:02 PM
tiga-tiga tu aku syak either tak sekolah agama or sekolah agama tak abis or ponteng sekolah.
Quote duniaglamer 21-9-2017 05:50 PM
pa salah komen naz?
Quote pearl.silver 21-9-2017 10:23 PM
I rasa naz tu bkn mengutuk tahfiz tu..tp kutuk management nye..
Shanaz plak marah penjenayah tu..bkn kutuk tahfiz tu..
Sepul nang, xigt apa isu dia bangkitkn
Quote Unagi 21-9-2017 11:38 PM
ohh saiful nang tu retis panye...
Quote kiwibenz 21-9-2017 11:43 PM
Saiful Nang bunyi isu laung azan waktu kebakaran. Dia prefer mic tu digunakan utk kejut org sekeliling alert n bantu
Quote Sonneblume 21-9-2017 11:43 PM
Time isu hangat cmni peluang artis sendu nak curi limelight..
Quote samasam90 21-9-2017 11:52 PM
harkktuih replied at 21-9-2017 04:57 AM
Apa yg si nazz ckp betul ape..yg rmai butthurt sgt nape eh?

konsepnya, perlu beritahu seluruh alam ada bagi sumbangan baru boleh komen. memandangkn nazz tak buat pc/post ig buat sumbangan, harus semua butthurt. katanya deep gittuh.

izinkan meolls rolls eyes yach.
Quote adeqbun 21-9-2017 11:53 PM
Pendpt x slh..tp dgn adab..nak2 isu melibatkan benda2 yg meragut nyawa..
Quote Diamje 22-9-2017 01:48 PM
Komen je la elok..tak payah nk bangsat2 sgt.. Sepol nang tu plak mmg attention seeker..org semua x betul die je la betul.. Memula dulu aku follow die..pastu aku tgk die jenih suka kecam dan x boleh trima pendapat org lain... So x kuasa nk follow org mcm ni...
Quote Peliktapibusuk 22-9-2017 01:53 PM
Sepul nang mmg over noksssss
Quote akies 22-9-2017 02:34 PM
MUSUH DALAM SELIMUT

Percayalah setiap dari kita ada musuh dalam selimut.Firman Allah
firman-Nya,
         
Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya diantara isteri-isterimu dan anak-anakmu ada yang menjadi musuh bagimu, maka berhati-hatilah terhadap mereka. QS. At-Taghabun (64): 14.

Anak dan isteri kekadang menjadi alat untuk syaitan menghalang perkara kebajikan dan mereka berada didalam tempat tinggal kita.Halangan mungkin tidak secara terus,tetapi secara tidak langsung dg menyibuk kpd perkara dunia semata, agar melalai ibadat,atau tidak menambah ibadat sunat,tidak ke masjid,ke majlis ilmu,tidak bersedekah dsbnya.Shopping hingga melewati waktu solat,keluar makan malam selepas solat maghrib,abah terlepas solat di masjid,terlepas majlis ilmu,boros berbelanja menyebab tiada peruntukan untuk bersedekah dsbnya.Cubalah setiap dari kita bermuhasabah,apakah apa yg disebut Allah ini sedang menimpa diri kita.

Dalam masyarakat pun ada musuh dlm selimut ini yg lebih merupakan orang talam dua muka.Nampak baik pada satu pihak,tetapi bila ada krsempatan ia akan memburukkan Islam.Sabda nabi Sesungguhnya termasuk orang terburuk di sisi Allah pada Hari Kiamat, adalah orang yang bermuka dua. (HR. At-Tirmidzi dari Abu Hurairah)

Tidaklah sukar untuk melihat mereka yg bermuka dua ini pada dunia hari ini.Menerusi percakapan mereka bila mereka memberi pendapat pun sudah nampak muka keduanya.Contohnya bila berbicara kes maahad tahfiz yg terbakar,mereka yg menyurakan agar ditutup semua maahad tahfiz,menyuruh didakwa pengendalinya,yg memaki hamun pentadbiran tahfiz,mengeji sistem pendidikan tahfiz dan pengajian agama adalah antara mereka yg menampakkan muka kedua yg tersembunyi selama ini.Mereka yg mengaku Islam tetapi tidak berbicara hal untuk mengamal Islam seperti orang politik,artis, dll tetiba membuka mulut memberi komen yg bagai meracun usaha memperkembang Islam.Hingga pengacara yg menunjuk makan cara loqlaq,tak beradab,lebih sesuai dikata mentekedaghah,pun menghina pantadbiran tahfiz,padahal siapalah dia pada sisi agama.Mereka ini adalah munafik,ketika mereka bersuara ia ibarat Allah ingin mendedahkan siapa mereka sebenarnya walaupun mengaku Islam.Jika mereka dikalangan anda, jauhkanlah diri,jika pemimpin, singkirkanlah,jika ia satu ikon masyarakat,buangkanlah ke laut.

Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, Barangsiapa yang mempunyai dua muka di dunia, maka pada Hari Kiamat kelak dia akan diberi dua mulut dari api neraka. (HR. Abu Dawud dan Ad-Darimi dari Ammar bin Yasir)

Saya menyeru anda semua sentiasa memeriksa diri,mengawal lidah dari memberi pandangan yg jelek,ukurlah diri sendiri sebelum mengukur orang lain.Jangan beri pandangan yg merugikan Islam,sebaliknya berilah sumbangan ke arah pembangunan Islam.Wallahua'lam abd ghaniharon

Lihat semua komen(30)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058880s Gzip On
To Top