Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Masalah Bulu Kucing Gugur Satu Rumah? Berilah Kucing Makan Kuning Telur!

14-9-2017 05:46 PM|Oleh: Adib Za | Dilihat: 1330| Komen: 9

Bagi penggemar kucing, satu masalah yang membelenggu mereka ialah keguguran bulu kucing. 

Memang ada sesetengah pemilik kucing tidak kisah membelikan produk yang mahal untuk kucing kesayangan mereka.

Namun, jika ada cara yang lebih murah dan berkesan pula, apa salahnya mencuba kan!

Seorang netizen berkongsi tips bagaimana ingin menjaga kesihatan dan melebatkan bulu kucing. 


Caranya seperti berikut:

1. Beri makan kuning telur setiap minggu. Sekurang-kurangnya sebulan sekali. Lagi kerap lagi bagus.

2. Campurkan dalam makanan kucing. Beri makan masa ia lapar.

2. Kena ajar dari umur 3 bulan lagi. 


Mudah, bukan? anda boleh melihat video di bawah. Selamat mencuba! - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
3
Bosan
1
Komen: 9
Komen

Previous : Kereta Jiran Selalu Halang Pagar Rumah Anda? Jangan Mengamuk, Tiru Cara Genius Lelaki Ini

Next       : Segalanya Bukan Mustahil, Ini 10 Cara Miliki 4 Buah Rumah Sebelum 30 Tahun

Komen Terbaru

Quote niena90 15-9-2017 04:55 PM
Alaaa kucing I dah 5 tahun. Tak naknya dia nk mkn ni..Petua lain ade x?

Lain-lain Komen

Quote AyaqMeloSuam 14-9-2017 06:10 PM
Berak sgt busukk... tp bulu santek bsinar... bkilatt{:childlike
Quote orgsepang 14-9-2017 06:19 PM
Betul tapi kena ajar dari kecil. Dah besar tak mahu dia melainkan dah digoreng
Quote kivio 14-9-2017 08:07 PM
Kalau dah umor dekat 2tahun dia xmo makan nak buat cemana?
Ade tips lain?
Quote salmon-suki 14-9-2017 08:29 PM
My miaw tgh preggy,awal2 preggy  die xnak mkn,skrg asyik nk makan tulang ikan@ayam pstu lauk2 aje...ai rindu nk ketemu same miaw n peluk2 die..huwaaaaaaaaa~{:cryrun{:cryrun
Quote qiqi51 15-9-2017 12:12 AM
Tq sharing
Quote harrypoter 15-9-2017 09:54 AM
taknak mkn la....dia cium2 je pastu blah
Quote JerryJemima 15-9-2017 02:25 PM
Bole try nanti ni. Ada 4 ekor ank kucing kt rumah

Tq atas tips!
Quote Orix 15-9-2017 02:34 PM
harrypoter: taknak mkn la....dia cium2 je pastu blah


Loww classs punya makanan kata kucing tu
Quote niena90 15-9-2017 04:55 PM
Alaaa kucing I dah 5 tahun. Tak naknya dia nk mkn ni..Petua lain ade x?

Lihat semua komen(9)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.045567s Gzip On
    To Top