Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Pelarian Rohingya Tidak Akan Dipindahkan Ke Sarawak- Kabinet

14-9-2017 11:41 AM |Dilihat:601| Komen: 12

sumber : internet

Kerajaan memberi jaminan bahawa pelarian Rohingya yang mendapatkan perlindungan di negara ini tidak akan dipindahkan ke Bau dan Serian, Sarawak seperti tular di media sosial.

Memetik laporan Bernama, Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr. Richard Riot Jaem berkata jaminan tersebut diberikan sendiri oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dalam mesyuarat Kabinet yang berlangsung kelmarin.

Timbalan Perdana Menteri juga menegaskan bahawa isu pelarian Rohingya akan dihantar ke Sarawak merupakan berita palsu dan meminta semua pihak tidak mempercayainya."

Sementara itu, beliau turut menggesa supaya mana-mana pihak yang menerima berita palsu ini melalui media sosial segera melaporkan kepada pihak berkuasa supaya siasatan lanjut dapat dilakukan. 

Untuk rekod, mana-mana pihak yang menyebarkan berita palsu boleh didakwa mengikut subseksyen 211(1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang membawa hukuman denda tidak melebihi RM50,000 atau penjara sehingga satu tahun atau kedua-duanya jika disabitkan kesalahan.- CARI


sumber : internet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Jorja 17-9-2017 10:09 AM
Setuju letak kt putrajaya coz ramai aja orang melayu dari kampung mengaku org kl tinggal kt sana senang nak blend in tu

Lain-lain Komen

Quote AbukRokok 14-9-2017 11:52 AM
letak kat putrajaya

senang skit menteri dan pegawai kerajaan nak kutip pahla
Quote nobito 14-9-2017 12:42 PM
Ala....tak pe je diorg fly pergi sarawak kan....pakei belon jak sidaknya ngecoi ke Sarawak
Quote Skuau 14-9-2017 01:34 PM
Selesai dah....
Quote jahcomel 14-9-2017 01:45 PM
nobito replied at 14-9-2017 12:42 PM
Ala....tak pe je diorg fly pergi sarawak kan....pakei belon jak sidaknya ngecoi ke Sarawak :loveline ...


Quote cmf_shalom 14-9-2017 01:55 PM

Selesai..

yg x puas hati..boleh sambung meroyan..
Quote zach2008 14-9-2017 01:57 PM
So... tutup kes. Tambah besar la pahala negeri lain sebab sarawak tak mahu ambil pahala tersebut
Quote cmf_shalom 14-9-2017 02:01 PM
zach2008 replied at 14-9-2017 01:57 PM
So... tutup kes. Tambah besar la pahala negeri lain sebab sarawak tak mahu ambil pahala tersebut


Setuju!

Time la leh buat kempen..apa nama..mari kumpul pahala..
Quote NAT_11 14-9-2017 02:03 PM
zach2008 replied at 14-9-2017 01:57 PM
So... tutup kes. Tambah besar la pahala negeri lain sebab sarawak tak mahu ambil pahala tersebut

Kenapa KELANTAN tak mahu pahla ni, nak beri semua kat
SELANGOR dan LANGKAWI.........???????
Bio betul!!!!!..........kata nak tolong sesama Isle.
Quote zach2008 14-9-2017 02:18 PM
NAT_11 replied at 14-9-2017 02:03 PM
Kenapa KELANTAN tak mahu pahla ni, nak beri semua kat
SELANGOR dan LANGKAWI.........???????
Bio  ...

Kelantan boleh gantikan warganya yg keluar kerja kat luar kelantan. Balik raya bolehla dia org tengok jiran2 mereka rohingya nih.
Apa yg aku baca sblm nih, Rohingya ni asalnya mmg bukan dari Mynmar. Immigrant. Sebab tu Mynmar tak perakukan mereka. Tapi slps lama menetap, mereka nak status warganegara. Jadi apa bezanya kalau mereka dibenarkan tinggal di Malaysia. Generasi pertama mungkin sedar diri, tapi generasi selepasnya. Tak mustahil mereka nak status warganegara. Kalau tak pun, method yg digunakan geng pakistan, bangla, indon yg kawin dgn org tempatan pun boleh diguna pakai.

Pelarian UNHCR yg ada kat malaysia ni pun dah berapa ramai... membiak dan beranak pinak. Bagi bantuan tanpa perlu memberi mereka penempatan di negara ni tak boleh ke?

Quote zach2008 14-9-2017 02:20 PM
cmf_shalom replied at 14-9-2017 02:01 PM
Setuju!

Time la leh buat kempen..apa nama..mari kumpul pahala..

Dgn PATI pun tak terkawal, nak tambah beban lagik... oh Malaysiaku. #kitasamahero
Quote armin 16-9-2017 07:22 AM
Semakla rohingya yg ada kat sini. Kesian tu kesian la kena genocide tapi memang perangai menyusahkan org. Dah tau org benci kaum kau pun tak berubah lg, benda memang darah daging agaknya. Dibagi peluang, buat jgk perangai. Agaknya sendiri nak fikir kenapa org benci sampai nak bunuh kaum kau pun still tak boleh hadam lagi ek..
Quote Jorja 17-9-2017 10:09 AM
Setuju letak kt putrajaya coz ramai aja orang melayu dari kampung mengaku org kl tinggal kt sana senang nak blend in tu

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.093508s Gzip On
To Top