Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Trafik Sesak Di LDP Sepanjang 10KM, Gara-Gara Kemalangan Maut Pagi Tadi

13-9-2017 01:40 PM |Dilihat:4622| Komen: 73

Sekitar jam 6 pagi tadi, berlaku satu kemalangan maut yang mengerikan di Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) melibatkan sebuah lori yang membawa muatan pasir berlanggar dengan sebuah kereta, akibatnya seorang lelaki berbangsa Cina mati di tempat kejadian. 

sumber :  Oriental Daily News

Memetik laporan Oriental Daily News, kejadian pelanggaran tersebut berlaku di kawasan kira-kira kilometer 22.6 Lebuhraya Damansara Puchong, iaitu depan pasaraya Tesco Puchong. 

Menurut saksi, lori tersebut dipercayai hilang kawalan dan merempuh pembahagi jalan yang berada di tengah-tengah lebuhraya, kemudian melanggar kereta yang datang dari arah bertentangan sehinggakan pemandu kereta tersebut maut tersepit di dalam kereta.

Biarpun berlaku pada pukul 6 pagi, namun disebabkan ketika itu orang ramai mula keluar untuk pergi bekerja sekaligus menyebabkan kesesakan trafik sehingga 10km.

Difahamkan, kesesakan jalan berlarutan sehingga jam 9.30 pagi.

sumber :  Oriental Daily News

Memetik laporan China Press, siasatan awal pihak polis mendapati kemalangan tersebut telah mengakibatkan lelaki Cina bernama Lin Keat Kheng, 28 mati di lokasi dan pemandu yang bernama Tan Zhi Xuan, 27 mengalami kecederaan. 

Pemandu lori yang berbangsa Melayu pula tidak mengalami sebarang kecederaan.- CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 73
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote precious_chicas 16-9-2017 01:17 AM
ifanonline replied at 15-9-2017 08:24 AM
memang la berkurangan statistik bangsa cina kalau dah mati eksiden...tak kan bertambah pulak...:di ...

err.... kot hari tu sorang mati, then 40 bayi cina baru dilahirkan


atau...60 orang lagi ayam cina dibawa masuk mesia secara haram.

Lain-lain Komen

Quote hijau_serindit 13-9-2017 01:51 PM
Allahuakbar... kesiannya. yang tak bersalah menjadi mangsa.
Quote Pink_Purple 13-9-2017 01:57 PM
tak pasal yang jadi mangsa orang yg xbersalah
Quote @pplegreen 13-9-2017 02:12 PM
Bos iols masuk opis lambat arini gara2 jem accident tu, dia ckp mmg ngeri tgk.
Quote dinopower2 13-9-2017 02:17 PM
iols sampai 10.30 pg td.....merebak hbis die punya je huhu
Quote Lorra2411 13-9-2017 02:18 PM
tadi kawan tunjuk gambar mayat tu. ngeri gila weh. dari bahagian hidung sampai kepala memang hilang. hancur.
Quote saladin780 13-9-2017 02:19 PM
sialnya lori
Quote Lorra2411 13-9-2017 02:19 PM
ya Allah, kenapalah aku pergi tgok gambar tu

trauma
Quote dvotes20 13-9-2017 02:22 PM
ooo ni la penyebab jammed td..pkul 10 aku smpi ofis..huhuk
Quote honeybucuk 13-9-2017 02:23 PM
eh.bukan kereta yg langgar lori ke?
Quote Cyempaka 13-9-2017 02:24 PM
pemandu mati ke cedera? atas kata mati bawah kata cedera pulak..
tapi ngeri betul.. hancur muka dia.
habih budak2 ofis masuk keje kul 11 hari ni
Quote mizruncing 13-9-2017 02:29 PM
ngerinyaaa . takziah pd mangsa
Quote lolita737 13-9-2017 02:30 PM
memang ngeri tengok keadaan mangsa tu..

tgk gambar kecik tu pun dapat agak mesti teruk punya.
Quote amira_safia 13-9-2017 02:32 PM
honeybucuk replied at 13-9-2017 02:23 PM
eh.bukan kereta yg langgar lori ke?

tulah baca kt berita lain, kereta tu yang rempuh lori.
Quote Simunggu 13-9-2017 02:36 PM
malang tak berbau...
Quote moonbug 13-9-2017 02:37 PM
Jenuh memikir mcm mana kejadian tu tp tak boleh imagine. Tunggu pictograph kejadian dlm paper esok la  
Quote helicornia 13-9-2017 02:38 PM
lori buat hal lagi..dh le area puchong tu mmg jem ya amat bertambah2 jem lg
Quote edoraixora 13-9-2017 02:56 PM
kul 10.30 pun jem lagi
melarat2 sampai npe, kesas
Quote edoraixora 13-9-2017 02:57 PM
accdt.jpg

laju sgt kete ni rasenye
Quote kivio 13-9-2017 02:59 PM
Tengok la.
Kadang kita dah habis waspada.
Ada pulak orang lain yang mencari.
Tapi kalau dah ajal, takkan berubah sesaat.

Lihat semua komen(73)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.088476s Gzip On
To Top