Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Jijik! Penghantar Makanan Tak Bertamadun 'Kencingkan' Pelanggan

12-9-2017 10:54 AM |Dilihat:2396| Komen: 28
Perangai orang dari tanah besar ni memang pelik-pelik ya? Terbaru, seorang lelaki penghantar makanan dipecat kerana memberi pelanggannya setermos sup urin yang masih hangat, lapor Shanghaiist.



Pada perayaan Hari Valentine di China bulan lalu, seorang wanita berniat membuat kejutan untuk suaminya dan menggunakan khidmat penghantar makanan untuk menghantar sup kacang merah yang baru dimasak ke pejabat suaminya.

Apa lagi, terkejutlah si suami apabila dia menghidu aroma hancing yang dikeluarkan sup itu!


Foto: Shanghaiist

Cepat-cepat dia menghubungi isterinya dan bertanya sudah berapa lama sup itu dimasak sebelum dihantar kepadanya.

Selepas mendapat tahu sup itu baru sahaja dimasak, dia kemudiannya menghubungi syarikat penghantar makanan terbabit untuk membuat aduan.

Tak lama kemudian, dia menerima panggilan balas daripada penghantar makanan terbabit yang mengakui 'menggantikan' sup kacang itu dengan air kencingnya sendiri selepas puas 'melahap' separuh daripada sup berkenaan.

"Saya tak rasa bersalah pun buat macam tu sebab saya tak tahan dahaga," 
kata pengantar makanan terbabit.

Pengantar makanan itu menawarkan ganti rugi sebanyak 420 yuan (RM270), namun ditolak lelaki terbabit.

Kisah ini mencetuskan pelbagai respon daripada netizen yang rata-rata jijik dengan tindakan tak bertamadun penghantar makanan itu.

"Saya dengar orang cakap, jangan buat hal di mana-mana restoran atau kedai makanan. Nanti tak pasal-pasal dapat 'bahan tambahan'.

"Tiada apa yang mustahil di China.

"Urgh, jijik betul!" antara komen netizen.



Eew, sudahlah mengambil hak orang tanpa izin. 'Dikencingkan' pula pelanggannya itu. Memang tak patut! Anda yang di luar sana tu, jangan buat perangai macam ni walaupun tak tahan sakit hati dengan sesiapa, okey? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 28
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote EvieWanKenobi 15-9-2017 08:18 PM
nasib baik la hidu aje..

Lain-lain Komen

Quote idakamaruddin 12-9-2017 11:12 AM
ya ampunnn geli nye
Quote crazecousa 12-9-2017 11:23 AM
pejadahnya ganti ngan air kencing...bodohnya
Quote raradhia 12-9-2017 11:25 AM
bodohnyaaaa. .
Quote Rainrein 12-9-2017 11:33 AM
Beru je lepas makan.  Baca nih terus nak termuntah.
Quote chinta89 12-9-2017 11:47 AM
uekkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Quote prettyuglybabe 12-9-2017 12:21 PM
kenapa sup kacang merah tapi warna hijau?
Quote krustykrab 12-9-2017 12:26 PM
ewww....lps ni org pun takut nk order makanan dah
Quote Joannalee 12-9-2017 12:59 PM
X bertamadun dorg ni
Quote Andyscenes 12-9-2017 01:09 PM
Kat negara mana2 pun ada buat benda jijik ni kalau fakup dgn kedai dorg
Quote matchstick 12-9-2017 01:15 PM
Yuck..mesti kuat gila bau hancing tu smpi boleh bau dgn jelas wpun dh bercampur dgn kencing
Quote insulin 12-9-2017 01:33 PM
Erghhhh. Menjijikkan.
Quote aleesyasofia 12-9-2017 01:55 PM
jijiknya perangai..
Quote irwansuhadi 12-9-2017 02:59 PM
tetapi PRC ni semakin ramai kat Malaysia....
Quote chacon 12-9-2017 03:03 PM
jadi suam2 lah bubur tu kan. patut la berbuih
Quote CrowneGlory 12-9-2017 03:11 PM
takpela makin ramai yg di impot dr tanah besar... tunggu masa jah berak merata
Quote Artemesiaa 12-9-2017 03:48 PM
Euwww harus pecat je pekerja macam ni menjejaskan nama baik syarikat
Quote imransulaiman 12-9-2017 04:27 PM
Perayaan Hari Valentine bulan lalu??? Biar betul???
Quote moocoww 12-9-2017 10:26 PM
Erkkk..x senonoh
Quote cik_noreen 12-9-2017 11:20 PM
jijik okkkk

Lihat semua komen(28)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050460s Gzip On
To Top