Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Lucu! Penunggang Motor Kemalangan Terkejut 'Spider-Man' Datang Bantu

7-9-2017 11:03 AM |Dilihat:2491| Komen: 28
Mungkin ada segelintir daripada kita yang berharap adi wira benar-benar wujud dan menyelamatkan kita ketika dalam kesusahan.

Siapa sangka, Spider-Man benar-benar wujud hari ini dan dia telah menyelamatkan seorang penunggang motosikal yang terbabit dalam kemalangan jalan raya!


Foto: FB Balai Polis Tha Yang

Memetik World of Buzz, kejadian berlaku di timur Phetburi, Thailand di mana seorang lelaki berkostum adi wira Spider-Man berlari dan membantu penunggang motosikal terbabit.

Benar-benar seperti seorang Spider-Man yang menyelamatkan keadaan dan adi wira itu bernama Wasan Ketsuwan.


Foto: Thairath

Foto: COCONUTS BANGKOK

Ketsuwan merupakan seorang penjual bunga popular di persimpangan Tha Yang kerana penampilannya yang mengenakan kostum Spider-Man lengkap dengan topengnya sekali.


Foto: Thairath

Menerusi rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV), sebuah motosikal dirempuh pacuan empat roda berwarna putih menyebabkan dia terjatuh dari kenderaannya.

Belumpun sempat pemandu pacuan empat roda itu keluar dari kenderaannya, Ketsuwan terlebih dahulu berlari ke arah mangsa untuk memberi bantuan.


Foto: FB Balai Polis Tha Yang

Loading FB Post...

Tindakan Ketsuwan itu mendapat perhatian netizen yang rata-rata mengucapkan terima kasih kepadanya kerana telah menyelamatkan keadaan.


Foto: Thairath



Terima kasih, Spider-Man! - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 28
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote mamapea 2-10-2017 11:04 AM
kt penang pun ada mcm ni tp jual keropok kalau x salah...
biarlah diorg nak buat apa pun asalkan mencari rezeki yg halal...
yg kt penang tu kesia sbb ramai sgt yg kecam...

Lain-lain Komen

Quote harrypoter 7-9-2017 11:19 AM
hahaha
Quote prettyuglybabe 7-9-2017 11:31 AM
bawak menonong ke tengah jalan selayaknya la kena rempuh..

kelakar pulak spidey lari mendepa macam tu

@spiderman80
Quote nisako 7-9-2017 11:38 AM
wah Spider-Man............................
Quote LostStar 7-9-2017 12:07 PM
hahaa lari bawak munge2..
Quote jpbstarlife 7-9-2017 12:37 PM
wahhhh.. abg munge jd hero....
Quote intan_smsb 7-9-2017 12:58 PM
spiderman beraksi di atas jalan
Quote haryatie 7-9-2017 01:05 PM
Quote ad_hoc79 7-9-2017 01:38 PM
lari dengan bergaya ke lari sambil selamatkan bunga dari berterabur
apapun, tahniah bertindak segera membantu org dalam kesusahan
Quote whadda 7-9-2017 01:59 PM
kelakar cara dia lari
Quote mieymiey 7-9-2017 02:09 PM
Bawa motor macam orang mabuk. Engko yang merempuh, bukan dirempuh.
Spidey tu pula lari macam 10 tahun tak jumpa gelfren, dari jauh nampak nak datang peluk
Quote SecretLuv 7-9-2017 02:55 PM
Sempat lagi tu berlari gaya ala-ala Spiderman.

Quote Greenbutterfly 7-9-2017 03:05 PM
Aduii..ni nak simpati ke nk gelak ni..
i rasa kelakar mengatasi rasa kesian pulak tgk video ni
Apapun semoga mangsa tu baik2 aje
Quote mizruncing 7-9-2017 03:16 PM
Quote sehirkedi 7-9-2017 03:39 PM
Wuishh..sipi lagi nak kena gilis dek trelar kontena! Hahaa yg Spiderman punya gaya tu yg tak menahan...lari2 depa tgn.. Comel jah..pakai baju hero dan memang betul2 hero!
Quote Artemesiaa 7-9-2017 03:50 PM
Quote trisnalovezul 7-9-2017 09:51 PM
Lucuuuu hahaaaaaaaa
Quote Pink_Purple 7-9-2017 10:27 PM
baru betul2 hero
Quote Shahreen74 11-9-2017 11:13 AM
dah kene viral nih.. makin maju la perniagaan munge si spiderman tu..
Quote intanpurnama 11-9-2017 11:30 AM
Memang kelakar dapat bunge lagi

Lihat semua komen(28)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
1.823458s Gzip On
To Top