Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Rimas Nyamuk Dan Lalat Buat Konserto? Guna Petua Ajaib Ini!

5-9-2017 12:11 PM|Oleh: Maly Rosli | Dilihat: 1335| Komen: 14

Eee, geramnya banyak sangat lalat bertandang apabila makanan dihidang atas meja. Rimaslah!


Foto: Kompas

Ha, tipulah kalau ada yang tak kisah bila lalat menyinggah di ruang makan terutama di bahagian dapur.

Kalau nak menyembur racun serangga selalu pun, tak elok juga untuk kesihatan isi rumah. Pula tu, bukan dia tahan lama kan? Baru sembur, sekejap lagi datang lagi!


Foto: http://www.702.co.za

Anda rimas dengan situasi ini? Apa kata cuba dulu tip ajaib dari Puan Fauziah Samad ini! Caranya mudah sahaja, anda hanya memerlukan limau nipis dan bunga cengkih.


Foto: blog aulasobresaude

Ikutlah kreativiti anda mahu menggubahnya bagaimana, apa yang penting cara ini sememangnya mudah lagi menjimatkan!


Foto: fitrihadi.com

Selepas ini, tiada lalat yang akan berani singgah ke makanan mahupun bunyi nyamuk berdendang di tepi telinga anda! - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 14
Komen

Previous : Masamnya! Nak Tahu Tip Pilih Oren Sunkist Yang Manis Dan Sedap?

Next       : Elak Tertipu Dengan Gambar Viral, Ini Tutorial Mudah Cari Sumber Asalnya!

Komen Terbaru

Quote WhiskeyScotch 7-9-2017 12:08 AM
Nasib baik nyamuk tak suka gigit I.

Lain-lain Komen

Quote zawara 5-9-2017 12:23 PM
dah buat sama jugak lalat dtg..tak mkn saman tol.. letak lavender baru lalat2 menghilang.. wangi pon wangi
Quote umbut 5-9-2017 12:46 PM
Dah buatlah.. x jalan pun.. aku beli spray serai wangi.. lalat nyamuk semua lesap..
Quote missDollie 5-9-2017 12:50 PM
Haha...boleh tutup La thread ni..petua ni tak berkesan..
Quote haryatie 5-9-2017 01:38 PM
x berkesan ker...
maybe sbb da ramai org buat
nyamuk ..lalat da x kisah, da terbiasa... da immune..
Quote JerryJemima 5-9-2017 04:00 PM
Baru nk try dah trbantut lol
Tp yg ni kos murah. X menjadi pon x la ralat
Quote JerryJemima 5-9-2017 04:02 PM
zawara replied at 5-9-2017 12:23 PM
dah buat sama jugak lalat dtg..tak mkn saman tol.. letak lavender baru lalat2 menghilang.. wangi pon ...

Lavender tu dlm bentuk apa? Pewangi rumah tu ke. Atau jenis essential oil
Quote Revolver 5-9-2017 04:07 PM
geli tengok gambar limau tu
tak menjadi pulak petua ni ya
Quote zawara 5-9-2017 10:21 PM
JerryJemima replied at 5-9-2017 04:02 PM
Lavender tu dlm bentuk apa? Pewangi rumah tu ke. Atau jenis essential oil

tak kisah dear.. ai mop lantai rumah dgn fabuloso lavender tu.. terus takde lalat
Quote pearl.silver 5-9-2017 10:54 PM
Review first hand
Tak berkesan langsung..tolong tutup tred ni.
Lagi bagus pasang ubat nyamuk letrik tu
Quote JerryJemima 6-9-2017 01:08 AM
zawara replied at 5-9-2017 10:21 PM
tak kisah dear.. ai mop lantai rumah dgn fabuloso lavender tu.. terus takde lalat

Kalau utk nyamuk pon brkesan gak ke?
Tenkiu @zawara nanti sy cuba tips anda!
Quote zawara 6-9-2017 12:23 PM
JerryJemima replied at 6-9-2017 01:08 AM
Kalau utk nyamuk pon brkesan gak ke?
Tenkiu @zawara nanti sy cuba tips anda!

nyamuk tak pasti sbb rumah ai takda nyamuk sgt
Quote JerryJemima 6-9-2017 02:23 PM
zawara replied at 6-9-2017 12:23 PM
nyamuk tak pasti sbb rumah ai takda nyamuk sgt

Oh ok2
Tq atas reply
Quote rukia2 6-9-2017 10:39 PM
Guna lah spray serai wangi hafiy apetah.. Bagus je aku rasa... Esp utk halau lalat kt meja mkn
Quote WhiskeyScotch 7-9-2017 12:08 AM
Nasib baik nyamuk tak suka gigit I.

Lihat semua komen(14)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.043068s Gzip On
    To Top