Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

8 Lelaki Disyaki Anggota Pengganas Abu Sayyaf Ditahan Di KL

3-9-2017 04:59 PM |Dilihat:2261| Komen: 55

sumber : The Star

Pihak polis berjaya menahan lapan individu yang disyaki anggota kumpulan militan Abu Sayyaf di Kuala Lumpur, antaranya termasuk dua rakyat Filipina dan enam rakyat Malaysia dari Sabah yang berumur lingkungan antara 20 dan 52 tahun.

Memetik laporan esklusif The Star, penahanan tersebut dilakukan dalam satu operasi di Cheras pada malam ambang sambutan Hari Kebangsaan, Rabu lalu.

Dipercayai,  salah seorang suspek berbangsa Filipina adalah pemimpin Abu Sayyaf yang dikenali sebagai Hajar Abdul Mubin yang disyaki terlibat dalam aktiviti penculikan untuk tebusan di bandar Jolo.

Menurut sumber, antara enam suspek warga Malaysia adalah diantara mereka merupakan pengawal keselamatan dan anggota Rela.- CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 55
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Defcon2 8-9-2017 10:42 AM
tripleid replied at 7-9-2017 05:06 PM
mamat2 teroris isis tu menyamar  pakai topeng je tuh..kalo pecat topeng muka,buang rambut wig rock k ...

Mungkin kau tak mengikuti perkembangan dunia semasa. Sekarang zaman proxy war. Kau bayar saje, ada orang sanggup mewakili kau untuk membunuh.

Dan ini yang dilakukan oleh pengganas Kristian sekarang. Menggaji orang lain untuk melakukan pembunuhan.

Tapi walau sekuat mana pun kau cuba menafikan atau pusing fakta, pengganas Kristian tetap jadi juara dalam jumlah kematian dan pembunuhan yang mereka lakukan di dunia ini baik di zaman moden atau silam. Betulkan?     

Lain-lain Komen

Quote batmana 3-9-2017 08:21 PM
apa punya rambut daa
cm kumpulan rock aja
Quote cmf_premierleag 3-9-2017 08:26 PM
Yg warga msia tu, lucutkan je citizenship diorg...mengada2 sgt nak join abu sayyaf bagao nih
Kalo yg 20s umur tu, pegi la masuk SL1M bagai..ada gak faedah utk negara
Quote wikedsaikel 3-9-2017 08:40 PM
Aku ingat sekuel filem Rock O tadi {:childlike
Apasal la jd gini {:freak
Quote Vokuro 3-9-2017 08:43 PM
Tembak jah dek
Quote dinopower2 3-9-2017 08:48 PM
cmf_premierleag replied at 3-9-2017 08:26 PM
Yg warga msia tu, lucutkan je citizenship diorg...mengada2 sgt nak join abu sayyaf bagao nih
Kalo y ...

mmg asal org filipina la tu weh....
dah mmg sah2 most ke org dlm.... mmg patut lucut kerakyatan..... mohon slhkan che det yg tetiba suci skrg
Quote uori 3-9-2017 08:49 PM
kalau senjata tu tukar jadi gitar, dah sesuai sangat dah jadi poster kumpulan rock dedulu
Quote dinopower2 3-9-2017 08:49 PM
Vokuro replied at 3-9-2017 08:43 PM
Tembak jah dek

takde yg bertakhta di hati ka sis?
Quote ShiningStars 3-9-2017 09:49 PM
I suspek yg dari sabah tu geng suluk
Quote OmJualGas 3-9-2017 10:04 PM
Ini shinobi kampung mana aaa?...headband tidak  jelas...
Quote OmJualGas 3-9-2017 10:08 PM
Asal nak pru saja Sabah  ,   time ni la ada sesuatu.....
Quote Decaffeinated 3-9-2017 10:09 PM
macam kulit album rock dulu2....

acik2 porum tak nak kasi markah ka?....

Quote paz 3-9-2017 10:16 PM
Zaman dulu sangat style.

Tahniah PDRM.
Quote simatakucing 3-9-2017 10:22 PM
Bahayanye sekuriti n rela,byk sgt da dgr cite mcm yg xleh prcya mereka2 ini
Quote Kerta_Angin 3-9-2017 10:30 PM
bukankah ini kumpulan rock jiwang karat .. iaitu burnmarks?
Quote Kerta_Angin 3-9-2017 10:37 PM
lebih bagus diorg pegi berjihad ke myanmar mengurus rohingya kat sana .. daripd  melakukan perbuatan sia2
Quote monsterwife 3-9-2017 10:40 PM
Dari mana mereka dpt senjata? ??
Quote imthegirl 3-9-2017 10:49 PM
Bukan ke rakyat sabah sarawak ni rakyat paling harmoni paling tinggi toleransi agama dalam Malaysia ni?
Quote ultra78 3-9-2017 11:38 PM
Rock band nama ganas tapi nyanyi lagu tangkap nangis.
Quote famri7 3-9-2017 11:51 PM
Pasti ummah2 mendayu2 sedih okkay oahlawan terpuji kepam kena cekup..busuknya rupa2 penghuni2 terpuji.

Lihat semua komen(55)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.090757s Gzip On
To Top