Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

[Tepuk Tangan] Penerjun Negara Ini Cairkan Hati Netizen, Raih Emas Pada Hari Jadi

29-8-2017 11:53 AM |Dilihat:3111| Komen: 14
Nama Ahmad Amsyar menjadi bualan netizen selepas berjaya meraih emas dalam acara 1m papan anjal individu lelaki Sukan SEA Kuala Lumpur semalam.

Sebelumnya, dia turut menggenggam pingat perak pada Sabtu dalam acara 3m papan anjal individu. 

Berada di belakang rakan senegara, Ooi Tze Liang, Ahmad Amsyar bagaimanapun bangkit semula semalam meninggalkan Ooi Tze Liang dengan mengumpul 384.00 mata.


Paling manis, ia merupakan hadiah hari jadi ke-25 anak kelahiran Perlis ini. Menerusi laman Instagram miliknya, dia yang menggunakan nama amsyaroo meluahkan rasa syukurnya. 


"Alhamdulillah syukur yang tak dapat aku ungkapkan dengan kata kata kebesaran dan nikmat Allah dan rezeki yang tidak akan aku lupakan sampai akhir hayatku. 

"Alhamdulillah Allah pinjamkan nikmat .hadiah yang sukar dijangkakan dan hadiah paling besar dalam sejarahku sepanjang karierku dan hidupku 25 tahun."

Amsyar yang tidak dapat menyembunyikan rasa terharu, turut menulis senarai perkara terbaik yang berlaku dalam hidupnya, semalam:

1. Hari lahirku yang ke 25
2. Emas 1 meter seagames2017
3. 5 kek untuk hari ni
4. Hadiah2 dari followers
5. Nyanyian negaraku
6. Nyanyian happy birthday kepadaku😭 di atas podium

Memang sangat membanggakan! Atlet ini telah mengharumkan nama negara dalam usianya yang masih lagi muda. 




Dia turut berkongsi beberapa keping gambar sambutan hari jadinya di tepi kolam. Memang meriah!

Dalam pada itu, netizen seakan membanjiri ruang komen untuk mengucapkan tahniah, terutamanya dari kalangan kaum hawa! Wah, saham tinggi sangat!


Untuk rekod, Ahmad Amsyar turut memenangi emas dalam acara 3m papan anjal seirama di Nay Pyi Daw 2013 dan Singapura 2015. 

Tahniah diucapkan! - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
2
Komen: 14
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Sazida 30-8-2017 07:37 AM
apesal bila aku tgk muka dia aku rasa dia  ni gayahhh?

Lain-lain Komen

Quote munahjolie 29-8-2017 01:25 PM
Muka badboy and badan aummm sesangat.
Quote RatuDunia94 29-8-2017 02:06 PM
Aura poyo heols sgt kuat..
Tp ok la dh sumbang emas.. Walopun dpt emas sbb Ooi Tze Liang wat silap..
Quote mat_arof 29-8-2017 02:18 PM
budak poyo..

boleh blah..
Quote ashcroft86 29-8-2017 03:44 PM
Amsyar punye kening mmg semulajadi cmtu ke. kemas semacam.
Quote ainashiqa 29-8-2017 03:50 PM
kening weird je..anw congrats la ye dpt emas..
Quote Si_diam 29-8-2017 04:44 PM
#bangkitBersama
Quote Si_diam 29-8-2017 04:44 PM
#bangkitBersama
Quote miznora 29-8-2017 05:02 PM
tahniah dik. semoga maju jaya lagi
#bangkitbersama
Quote cikmanggabatu 29-8-2017 06:06 PM
xminat la heols ni poyo semacam je. xboleh lupa masa heols buat terjunan kat olimpik rio 2016.  entry dia teruk gila. xtahu nak gelak ke nak nangis masa tu. muka pun sedih je.
Quote ShrekFiona20 29-8-2017 06:08 PM
{:run
hmmmmm
Quote febreze 29-8-2017 06:43 PM
mat_arof: budak poyo..boleh blah..


nape ni uols..nape dia poyo? adakah dia taknak menyertai gegarvaganza musem terbaru chuols hik hik hik
Quote rukia2 29-8-2017 07:43 PM
Npe cm ramai kata dy poyo?
Quote kiambang 29-8-2017 08:27 PM
Tahniah dapat emas walaupun orang chop poyo ..
Quote Sazida 30-8-2017 07:37 AM
apesal bila aku tgk muka dia aku rasa dia  ni gayahhh?

Lihat semua komen(14)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.061930s Gzip On
To Top