Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Gila Ke Nak Pakai Tudung Masa Menyanyi?-Sahara Yaacob

22-8-2017 04:28 PM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 10953| Komen: 170

Sahara Yaacob tidak akan sesekali mengubah imej dan fesyen rambutnya semasa membuat persembahan pentas.

Penyanyi veteran yang terkenal dengan julukan "Tina Turner Malaysia" ini mengatakan disebabkan rambutnya yang menggerbang itulah dirinya dikenali ramai.

“Saya seorang penyanyi dan saya dikenali dengan rambut saya. Mereka mahu saya pakai tudung? Pernah kita dengar dan lihat Tina Turner menyanyi pakai tudung?

“Mereka mahu membuang identiti saya. Mereka mahu mengawal saya dan bidang saya. Siapa mereka, mahu campur hal saya?” katanya kepada ProjekMMO.

Foto: Projek MMO
Walau bagaimanapun penyanyi berusia 61 tahun ini sekadar menggunakan rambut palsu sahaja dan masih memakai anak tudung di dalamnya.

Katanya dia masih mengenakan hijab dalam kehidupan sebenar dan tidak mengambil kisah segala tohmahan dari orang ramai.

“Saya berkecimpung sejak 1968. Mereka suruh saya menyanyi pakai tudung? Saya gila atau mereka yang gila?” katanya.

Bagi pelantun lagu Peronda Jaket Biru ini, hijab hanyalah penampilan luaran namun apa yang dilihat Tuhan adalah keikhlasan dalam amalan.  

“Ya, agama itu penting. Tetapi agama itu antara kita dengan Tuhan. Tidak perlu berlakon untuk menjadi alim. Allah lebih tahu.

“Kalau hati tidak betul, pakai serban sebesar rumah pun tiada makna. Allah tidak pandang serban atau tudung kita. Dia pandang hati yang bersih.

“Jadi tolong jangan tunjuk pandai dengan saya. Saya tidak mahu orang bercakap yang bukan-bukan dengan saya. Saya sudah masak untuk itu,” katanya.

Itu kata Sahara, pendapat anda pula macam mana? -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 170
Komen

Previous : Tolak Sertai AF Megastar, Betul Ke Ayda Jebat Merajuk?

Next       : Datuk Vida Tak Puas Hati Dengan Edry? Berebut Hakcipta 'Ayam Mee'?

Komen Terbaru

Quote Lolalala 27-8-2017 11:32 PM
Acik cakap je la new style hijab rambut pelesu tu.. buat tutorial sekali tunjuk pakai anak tudung. Tengkuk tu kena la tutup sama. senyap la netizen nanti

Lain-lain Komen

Quote mieymiey 22-8-2017 04:39 PM
Kalau hati tidak betul, pakai serban sebesar rumah pun tiada makna



Hahahahahaha. Perumpamaan apani makcik oi?
Quote sepitsiput 22-8-2017 04:41 PM
sukati sheols la nk ikut mana pun

ygI penting sheols true entertainer...showmanship power
Quote pucuk-kelompang 22-8-2017 04:44 PM
hahahahahahaha sebesar rumah ehhhh... amek kawwwww
Quote Rhyno 22-8-2017 04:46 PM
Sahara Yaakob for GV4.
Quote EvieWanKenobi 22-8-2017 04:50 PM
tak pernah tengok lagi serban
sebesar rumah..
Quote balakkampung 22-8-2017 04:53 PM
hahahaha..mungkin maksud makcik sahara...korang takyah budget2 alim nak nyanyi pakai tudung..suara pon aurat jugak..kalau nak tutup aurat..kenapa menyanyi...itu la kot maksud tersirat dia..hahahaha...
Quote Minami2013 22-8-2017 04:53 PM
Rambut palsu pun haram nek oi.... itu je tazkirah hari ini
Quote izzat1987 22-8-2017 04:54 PM
MasyaAllah! Kalah hantu air camni{:childlike bertaubatlah kak oiii kubur memanggil2 tu{:yameteh
Quote krustykrab 22-8-2017 04:55 PM
tapi kan nek sahara, dgn rambut menggerbang mcm hantu tu, seriusly mmg nmpk hduh sgt
Quote umbut 22-8-2017 04:57 PM
Sukati dia lah..
Quote Themilo 22-8-2017 04:57 PM
ceh.. pehal nak suruh Tina Turner nyanyi pakai tudung plak? Sapa yang Muslim sekarang? Acik Sahara ke, Tina Turner?
Quote Mleeen82 22-8-2017 04:58 PM
PAKAI ANAK TUDUNG?
Quote amon_79 22-8-2017 04:59 PM
go go go acik sahara...
Quote debab76 22-8-2017 05:00 PM
peronda jaket biru bukan lagu WINGS ke chols?
Quote Luno 22-8-2017 05:00 PM
Ooo luar rambut palsu, dlm anak tudung. Hahaha. So funny
Quote MissVixen 22-8-2017 05:03 PM
Siapa ni.. kena google dlu
Quote susukambingbest 22-8-2017 05:03 PM
Pkai anak tdung dlm n luar pkai rmbut pelesu tringat salima dedulu
Quote dubuk 22-8-2017 05:20 PM
tengok jari dia tajam macam siti kasim
Quote miemiecha 22-8-2017 05:20 PM
pakai ke x ke acik tetap menakutkan

Lihat semua komen(170)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
Kategori Berkaitan
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053313s Gzip On
To Top