Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Suara Merdu Lelaki (OKU) Ini Buat Penonton Terpegun Dan Menangis

21-8-2017 01:08 PM |Dilihat:1867| Komen: 12


Kekurangan diri akibat mengalami kecacatan tidak menjadi penghalang buat seorang lelaki Orang Kurang Upaya (OKU) ini untuk terus mencari rezeki.

Disebalik kekurangannya, terdapat kelebihan yang dimiliki olehnya iaitu suara yang sungguh merdu. Menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman Facebook ־  Sabtu lalu, lelaki (OKU) berbangsa Cina itu telah memukau hati penonton apabila mendendangkan sebuah lagu berkisahkan perjalanan hidup kita sebagai manusia.

Loading FB Video...
Kredit video - ־

Difahamkan, lagu yang dinyanyikan itu merupakan sebuah lagu Kantonis nyanyian asal, Anita Mui. Suaranya yang sangat merdu ketika mengalunkan lagu tersebut telah membuatkan ramai penonton terpegun malah ada juga yang menangis.

Namun ada juga yang kurang enak didengar apabila terdapat segelintir netizen menafikan bakat yang dimiliki oleh lelaki OKU itu dengan menuduh suara lelaki tersebut adalah palsu dan hanya menggunakan teknik miming.

Walau apa pun tanggapan netizen, kecekalan lelaki OKU itu menempuh kehidupan tanpa mengemis simpati sesiapa wajar dijadikan teladan buat semua. - CARI



Lagu asal nyanyian Anita Mui






Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
4
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote gonzalezandres 29-9-2017 11:46 PM
Halo, saya pemberi pinjaman Pinjaman Asing saya memutuskan untuk memberi pinjaman jangka pendek, sederhana dan panjang kepada orang yang jujur walaupun pendapatan bulanan mereka sedang berusaha untuk memenuhi keperluan asas mereka. Kadar faedah ke atas pinjaman adalah 2% daripada keseluruhan syarat pinjaman dan pinjaman adalah sangat mudah. Pinjaman yang diminta akan diperoleh dalam masa beberapa jam selepas penyerahan permohonan. Jika berminat hubungi kami melalui e-mel ini (GONZALEZANDRESLOAN@GMAIL.COM)

Lain-lain Komen

Quote Mopiko 21-8-2017 01:18 PM
sorry. ntah nape i pun rasa macam miming
Quote Kak.Nah.Bosan 21-8-2017 01:40 PM
teringat caliph buskers dik. mogaan ada recording company ambil lelaki cina ni jugak lau betul tu suara dia
Quote rainbow259 21-8-2017 03:00 PM
good{:childlike
Quote Artemesiaa 21-8-2017 06:19 PM
Tak dinafikan ada je golongan oku ni ada suara yang ok
Quote DeeHanania 21-8-2017 08:12 PM
Sedap sora yer,nyanyikan lagu klasik Cina dendangan Mendiang Kaka Anita Mui
{:childlike
Quote tayam 22-8-2017 09:24 AM
kelebihan dalam kekurangan
Quote chinta89 22-8-2017 09:26 AM
best ke dia nyanyi uols.. iols x dpt tgk pun.
Quote barfi 22-8-2017 10:28 AM
Sedap tapi macam miming
Quote CrowneGlory 22-8-2017 10:40 AM
yer ker live ni...mcm nipu je
Quote debab76 22-8-2017 11:15 AM
obviously bunyi miming ya
Quote gonzalezandres 29-9-2017 11:46 PM
Halo, saya pemberi pinjaman Pinjaman Asing saya memutuskan untuk memberi pinjaman jangka pendek, sederhana dan panjang kepada orang yang jujur walaupun pendapatan bulanan mereka sedang berusaha untuk memenuhi keperluan asas mereka. Kadar faedah ke atas pinjaman adalah 2% daripada keseluruhan syarat pinjaman dan pinjaman adalah sangat mudah. Pinjaman yang diminta akan diperoleh dalam masa beberapa jam selepas penyerahan permohonan. Jika berminat hubungi kami melalui e-mel ini (GONZALEZANDRESLOAN@GMAIL.COM)
Quote gonzalezandres 29-9-2017 11:46 PM
Halo, saya pemberi pinjaman Pinjaman Asing saya memutuskan untuk memberi pinjaman jangka pendek, sederhana dan panjang kepada orang yang jujur walaupun pendapatan bulanan mereka sedang berusaha untuk memenuhi keperluan asas mereka. Kadar faedah ke atas pinjaman adalah 2% daripada keseluruhan syarat pinjaman dan pinjaman adalah sangat mudah. Pinjaman yang diminta akan diperoleh dalam masa beberapa jam selepas penyerahan permohonan. Jika berminat hubungi kami melalui e-mel ini (GONZALEZANDRESLOAN@GMAIL.COM)

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059574s Gzip On
To Top