Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Nasi Lemak Akak Dukung Anak: Biar Perit Berpanas, Jangan Pernah Mengemis

17-8-2017 11:46 AM |Dilihat:7403| Komen: 64

 Artikel Oleh Myra Rozi | Video Oleh Kelly Choong Ching Mun | Suntingan Visual Oleh Kelly Choong Ching Mun l


Gigih mendukung anak yang masih kecil sambil tangan sibuk mencedok sambal nasi lemak. 

Menggunakan sebuah kereta yang sudah usang untuk membawa barang jualan, wanita ini mendapat perhatian ramai selepas kisahnya tular di  Facebook.

Ada cerita di sebalik mengapa wanita yang dikenali sebagai Kak Ain ini kental berdiri di tengah panas, membawa anak-anak sekali berniaga demi sesuap nasi. Saksikan video temuramah eksklusif bersama 'Akak Nasi Lemak Dukung Anak.' -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
3
Bosan
6
Komen: 63
Komen

Komen Terbaru

Quote Ratutulip 20-10-2017 06:27 PM
semoga dimurahkan rezeki....

Lain-lain Komen

Quote kentel 17-8-2017 11:55 AM
takde savings ke dia?? ke savings xpenah simpan dlm bank??? ke laki bewok hidup??
Quote lomau777 17-8-2017 12:08 PM
Sepatutnya hartawan macam @mannnakautauu kena hari2 bantu beli nasik lemak akak ni dari dok menceceh carot melucah je kat forum cari ni tul tak @Deidra, @monafake2
Quote mejaputih 17-8-2017 12:10 PM
Kalau akak ni dkt dah borong dah  & sedekah kat ofis...tp jauh..huhu
Quote inteq7 17-8-2017 12:15 PM
pakai baby carrier... senang skit dukung sambil buat keje..
Quote matamata 17-8-2017 12:26 PM
rumah puan ni mesti kemas, or at least teratur, org miskin yg rajin ni berbeza  dgn org miskin  sbb pemalas
Quote alepmama 17-8-2017 12:28 PM
akak ni mesti makan makjun tambah tenaga kan
kalau tak letih wooo
Quote krustykrab 17-8-2017 12:42 PM
kentel replied at 17-8-2017 11:55 AM
takde savings ke dia?? ke savings xpenah simpan dlm bank??? ke laki bewok hidup??

tak tgk video sampai habis ke dik? jawapan ada kat video

mata berair ni sbb tgk video tu....

Quote carly_lah 17-8-2017 12:45 PM
gud luck kak dalam mencari rezeki... tgk anak kecik teringat anak carly...
Quote chinta89 17-8-2017 12:47 PM
Edited by chinta89 at 17-8-2017 12:49 PM

baguslah kak dari hidup mcm sestengah org; duk mtx belas ihsan org manjang..
Quote lomau777 17-8-2017 12:56 PM
semenjak viral memang beratur je orang beli nasik lemak dia memang rezeki utk anak2 akak ni

moga dia cekal dan tabah
Quote mieymiey 17-8-2017 12:57 PM
Semoga dimurahkan rezeki akak ni.
Quote fox. 17-8-2017 01:03 PM
bagus la kak. semuga bertambah rezeki
Quote insulin 17-8-2017 01:08 PM
Bagus makcik ni. Berusaha gigih cari rezeki. Semoga Tuhan mempermudahkan usaha dia.
Quote kurga 17-8-2017 01:18 PM
kentel replied at 17-8-2017 11:55 AM
takde savings ke dia?? ke savings xpenah simpan dlm bank??? ke laki bewok hidup??

penat jer wartawan cari gi cari maklumat.. sudahnye forumer tanya balik... ade dia citer pasal laki dia semua...tp kalau dah hutang beratus ribu.. mesti la bulanan nak bayar beribu jugak..

Quote umbut 17-8-2017 01:25 PM
Bagus.. walau susah mcm mana pun.. anak2 tetap bersama.. bawa sekali berniaga.. moga anak5 berjaya besar nanti
Quote aleesyasofia 17-8-2017 01:43 PM
smga akak tbah dlm hrungi ujian Allah.. smga akak kuat demi anak2 kluarga..
Quote sekngucing 17-8-2017 01:47 PM
zaman zaman dulu makcik makcik kelantan berniaga makanan cara junjung, diorang akan berjalan sekeliling kg dgnmenjunjung hasil jualan atas kepalar
berat woo....imbang bakul atas kepala
tp dah zaman moden ni pupus dah bisnes cara mcm tu...mungkin anak anak dah kerja senang, tak bg mak mak niaga mcm tu
Quote sarahmirza 17-8-2017 02:02 PM
kentel replied at 17-8-2017 11:55 AM
takde savings ke dia?? ke savings xpenah simpan dlm bank??? ke laki bewok hidup??

Ingatkan ummah msia malas membaca je...
Rupanya tengok video pun malas jugak..

Quote kentel 17-8-2017 02:19 PM
krustykrab replied at 17-8-2017 12:42 PM
tak tgk video sampai habis ke dik? jawapan ada kat video

mata berair ni sbb tgk video tu....

sbb da tgk lah tanya...kata ada laki keje, takkan takdapat nak tampung hidup meka laki bini...

Lihat semua komen(64)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057180s Gzip On
To Top