Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Diesel Turun, Petrol Naik Lagi!

16-8-2017 06:02 PM |Dilihat:1595| Komen: 60


sumber : KPDNKK

Harga minyak petrol mengalami kenaikan lagi, manakala diesel pula jatuh bagi minggu ketiga bulan Ogos iaitu bermula daripada 12.01 tengah malam, Khamis ini sehingga 23 Ogos.

Memetik portal Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK),  harga runcit baru bagi petrol RON95 naik 3 sen kepada RM2.15 seliter, manakala RON97 naik 4 sen kepada RM2.43 seliter.

Diesel turun 2 sen menjadi RM 2.04 seliter. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 60
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Simunggu 18-8-2017 08:11 AM
CiliPadiSedap replied at 17-8-2017 12:48 PM
Habislah tesla dh jual kereta elektrik. Petronas tukar jd tnb.. nasib baik tesla jual mahal kereta ...

minyak tak akan habis....kalau tuhan nak dunia kiamat, minyak akan hhabis..

Lain-lain Komen

Quote rainbow259 16-8-2017 06:11 PM
huaaaaa naikk..
Quote sayabudakkeyeel 16-8-2017 06:13 PM
alamak....
Quote emma_lee 16-8-2017 06:17 PM
smlm da isi full tank
Quote CiliPadiSedap 16-8-2017 06:35 PM
Habis nak pakai ngv stesyen minyak ngv 95% dah tutup. Tong gas ngv bersepah kt market.

Nak tlg rakyat tp ngv makin tak ada.. semalam akak gunting rambut biasa rm 9 naik rm 10.. semua barang naik harga dah..
Quote zach2008 16-8-2017 06:37 PM
Tarikh bayar makin dekat...
Quote labubuyung 16-8-2017 06:44 PM
hidup bn!
hidup bn!
Quote alepmama 16-8-2017 06:50 PM
Mak aiiiii naik lgi siyot betul la
Quote CiliPadiSedap 16-8-2017 06:52 PM
Kalau kita cuci enjin lepas tu tuang diesel ada effect x? enjin boleh hidup x?

Akak punya suka nak pakai ngv, tp ngv dh xbanyak kt malaysia.. pemandu teksi paling terkesan sekali, sektor logistic sekarang rate ikut setiap minggu dah x mcm dulu boleh absorb melalui ngv

Jom kempen turun harga minyak
Quote shernazz 16-8-2017 07:31 PM
CiliPadiSedap replied at 16-8-2017 06:35 PM
Habis nak pakai ngv stesyen minyak ngv 95% dah tutup. Tong gas ngv bersepah kt market.

Nak tlg ra ...

kau gunting rbut mana tu kak..
murah nya ..cm gunting rambut lelaki saja...
ppmpuan koman salun amoi cikai pon rm15 kat kl.ni...
Quote gigahertz 16-8-2017 08:28 PM
CiliPadiSedap: Habis nak pakai ngv stesyen minyak ngv 95% dah tutup. Tong gas ngv bersepah kt market.Nak tlg rakyat tp ngv makin tak ada.. semalam akak gunting rambu ...

Apa kaitan minyak naik drngan potong rambut kak? Kos dia gunting. Dan pekerja. Pekerja pulak india mari. Atau akak potong kat stesen minyak?
Quote gigahertz 16-8-2017 08:29 PM
zach2008: Tarikh bayar makin dekat...

Eloberate trikh bayar tu bang. Saya x berapa paham
Quote gigahertz 16-8-2017 08:31 PM
CiliPadiSedap: Kalau kita cuci enjin lepas tu tuang diesel ada effect x? enjin boleh hidup x? Akak punya suka nak pakai ngv, tp ngv dh xbanyak kt malaysia.. pemandu  ...

Diesel.mahal kak. Cuba curah minyak 4t . Sepuluh liter rm10.
Quote jazaa100 16-8-2017 08:36 PM
CiliPadiSedap replied at 16-8-2017 06:52 PM
Kalau kita cuci enjin lepas tu tuang diesel ada effect x? enjin boleh hidup x?

Akak punya suka n ...

Beli keta beratus ribu blh....minyak rm2.15 seliter pun dah meroyan...

Lain le mcm aku ni...pakai keta blh timbang kilo....
Quote jazaa100 16-8-2017 08:37 PM
shernazz replied at 16-8-2017 07:31 PM
kau gunting rbut mana tu kak..
murah nya ..cm gunting rambut lelaki saja...
ppmpuan koman salun  ...

Dia kan memang jantan shernazz....
Knp panggil akak pulak...

Cuma jantan dia tak brp menjadi...
Quote jazaa100 16-8-2017 08:38 PM
gigahertz replied at 16-8-2017 08:29 PM
Eloberate trikh bayar tu bang. Saya x berapa paham

Tarikh 1mdb nk kena byr hutang dikk
Quote awaynepian 16-8-2017 08:41 PM
shernazz replied at 16-8-2017 07:31 PM
kau gunting rbut mana tu kak..
murah nya ..cm gunting rambut lelaki saja...
ppmpuan koman salun  ...

berminat jugak nak tahu akak cili potong rambut kedai nyonya mana..bini aku poong rambut bodo2 pn rm 20
Quote CiliPadiSedap 16-8-2017 08:44 PM
shernazz replied at 16-8-2017 07:31 PM
kau gunting rbut mana tu kak..
murah nya ..cm gunting rambut lelaki saja...
ppmpuan koman salun  ...

salon dik, ahso tua mata kena laser 4 kali tunggu masa nak arwah dah.
Quote CiliPadiSedap 16-8-2017 08:45 PM
jazaa100 replied at 16-8-2017 08:36 PM
Beli keta beratus ribu blh....minyak rm2.15 seliter pun dah meroyan...

Lain le mcm aku ni...pak ...

innalillah.. jimat cermat amalan mulia
Quote CiliPadiSedap 16-8-2017 08:47 PM
awaynepian replied at 16-8-2017 08:41 PM
berminat jugak nak tahu akak cili potong rambut kedai nyonya mana..bini aku poong rambut bodo2 pn  ...

kedai murah je dik.. lampu merah .. kat sikit lorong wong ahjang.. biasa RM 9.. tetiba naik RM 10.. kejam sangat

Lihat semua komen(60)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.098228s Gzip On
To Top