Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Abang Bomba Ambil Masa 2 Jam Keluarkan Kaki Budak Tersangkut

16-8-2017 11:31 AM |Dilihat:1579| Komen: 23

Syabas buat anggota Jabatan Bomba & Penyelamat Malaysia yang tanpa rasa penat lelah membantu masyarakat umum dalam apa sahaja kejadian yang berlaku. 

sumber : internet

Baru-baru ini, bertempat di  Kem Tentera Sungai Besi, Kuala Lumpur, seorang budak lelaki berusia setahun yang tersangkut kakinya di dalam lubang saluran air di dalam tandas berjaya diselamatkan oleh sepasukan anggota bomba. 

Memetik laporan Harian Metro, Ketua Pusat Gerakan Operasi Bomba Kuala Lumpur, Zamani Ismail berkata anggota terpaksa memecahkan saluran air di tandas dan saluran paip di bawah rumah terbabit untuk mengeluarkan kaki mangsa.

"Masa lebih dua jam digunakan untuk mengeluarkan kaki mangsa tanpa sebarang kecederaan dan diserahkan kepada ambulans untuk pemeriksaan lanjut."

Tambahnya, seramai 12 anggota bersama dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Besi dikerahkan ke lokasi bagi bantuan.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
3
Bosan
1
Komen: 23
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote fefeeling 17-8-2017 02:13 AM
antara pulis dan bumba, mana sampai tempat kejadian dulu selalunye ye

Lain-lain Komen

Quote mieymiey 16-8-2017 11:54 AM
Abam bomba i love you gittewww
Quote rainbow259 16-8-2017 11:58 AM
kesian nyaaa
Quote chinta89 16-8-2017 12:15 PM
abang bomba i love you!


btw kenapa n mcmne boleh termasuk kat situ dik? mak ayah mangsa, komen sikit?
Quote Rock_Jackass 16-8-2017 12:30 PM
kesian adik ni. huhu
Quote qistiena 16-8-2017 12:31 PM
kesiannya tengok baby tu...
mesti sakitkan...
Quote mokcikKSKB 16-8-2017 12:53 PM
Alahai cian dia..sure lps ni xmo masuk toilet dah
Quote maisakurada 16-8-2017 12:54 PM
tak sampai hati aku nak tgk
Quote yayah8989 16-8-2017 01:45 PM
kaki aku yang ngilu membacanyaaa
Quote cheergirlz 16-8-2017 01:48 PM
Allahu...moga adik nie cepat sembuh...sakit weiii...
Quote orked44 16-8-2017 02:35 PM
kesiannya wei..terus terbyg ank sndri.kesian bdk tuh..kwn iolss dlu masa sek ade jgk jatuh lam lubang toilet..habis separuh kaki masuk dlm lubang tuh..satu klss bau "ta**" hhehehe..
Quote Madel 16-8-2017 02:36 PM
Mak bapak pengasuh pantau la sikit anak2 tu...anak tengah membuas..jgn la meleka..
Baru aritu baca kes budak tersepit leher kat iron board..mujur la selamat..cuba la kalau dah guna pekakas tu disimpan elok2..dulu kan dah pernah ada kes budak mati tersepit meja mahjong..
Quote harrypoter 16-8-2017 02:42 PM
tukar la mangkuk tu, guna mangkuk duduk
mangkuk cangkungtu memang gitu, kalau kaki termasuk ke dalam memang tak bleh keluar...
masuk boleh keluar tak boleh
Quote zaziot 16-8-2017 04:00 PM
alahai kesian dia...bagus yek bomba ni...multi tasking gile babis..smua menda panggil bomba
Quote Berdoza 16-8-2017 04:14 PM
lama dia menahan nk keluarkan kaki nye. kesian
Quote jazaa100 16-8-2017 04:17 PM
Edited by jazaa100 at 16-8-2017 04:19 PM
harrypoter replied at 16-8-2017 02:42 PM
tukar la mangkuk tu, guna mangkuk duduk
mangkuk cangkungtu memang gitu, kalau kaki termasuk ke dala ...


Rumah kuarters zaman Tun Abdul Rzak ni dikkk....

Lama kannn....skrg ni zaman najib Tun Abdul Razak.masa kuarters ni di buat...najib tengah menetek lg....
Quote Pink_Purple 16-8-2017 04:26 PM
siannya adik..

licin la tu
Quote BoongaKertas 16-8-2017 04:42 PM
jazaa100 replied at 16-8-2017 04:17 PM
Rumah kuarters zaman Tun Abdul Rzak ni dikkk....

Lama kannn....skrg ni zaman najib Tun Abdul  ...

iols baca news ni dgn hiba. Alih2 komen chuols buat iols berdekah tak semena2.
Quote -electrifying- 16-8-2017 04:48 PM
terbaikkk...
Quote EvieWanKenobi 16-8-2017 05:49 PM
syukurlah adik selamat..

Tahniah abam2 bomba..

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.104272s Gzip On
To Top