Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Pelukis Komik Terkenal, Lengkuas Meninggal Dunia Pada Umur 53 Tahun

11-8-2017 04:13 PM |Dilihat:2911| Komen: 44

sumber : www.siakapkeli.my

Pelukis komik terkenal, Zainuddin Bin Saleh, 53 tahun dilaporkan meninggal dunia pagi tadi di Hospital Selayang akibat kompilasi darah tinggi dan buah pinggang.

Berita kematian kartunis yang lebih dikenali sebagai Lengkuas itu dikongsikan menerusi Facebook Bekazon dan juga disahkan oleh rakan seperjuagannya, Ibrahim Ujang Anon di laman Facebook sebentar tadi.

INNALILLAHIWAINNAILAIHIRROJIUN, pagi ini dapat berita mengejutkan Kartunis Lengkuas (Pelukis kartun MAT DISPATCH dalam Majalah Ujang ) telah kembali ke rahmatullah.

Semoga Allah mengampuni dosa-dosanya dan termasuk kedalam golongan orang-orang yang di redhoi, tulis Ujang dan menyatakan jenazah arwah kini di Hospital Selayang.


Loading FB Post...


Lengkuas yang kini berusia 53 tahun merupakan salah seorang pelukis utama bagi majalah Ujang yang pernah terkenal pada tahun 90an dahulu. 

Watak Mat Despatch berjaya memikat hati peminatnya dengan gelagat suka pow bosnya RM2.

Sebulan lalu, rakan perjuangan arwah, pelukis Azzam Supard yang terkenal dengan siri Blues Untuk Aku juga telah meninggal dunia.- CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 44
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote maisakurada 16-8-2017 07:38 PM
takziah.....

Lain-lain Komen

Quote Pink_Purple 11-8-2017 04:26 PM
takziah.................
Quote azimodin 11-8-2017 04:36 PM
innalillahiwainnailaihirojiun. Mat dispatch ni komik dalam ujang yang aku suka selain Workshop si sukun. tema dispatch ni ade jugak dibuat sketsa untuk vcd bumper. Anak ni siapa? anak kerja apa? dispatch tu mende? Lawak betul arwah qayyum
Quote lkick2113 11-8-2017 04:41 PM
kartunis blues utk aku pun dah meninggal ke???
Quote highcastle 11-8-2017 04:53 PM
lkick2113 replied at 11-8-2017 04:41 PM
kartunis blues utk aku pun dah meninggal ke???

Tak silap aku yang meninggal tu penulis "AKU HIDUP DALAM BLUES" Azzam Supardi manakala pelukisnya Aie masih ada lagi.
Quote lkick2113 11-8-2017 04:57 PM
highcastle replied at 11-8-2017 04:53 PM
Tak silap aku yang meninggal tu penulis "AKU HIDUP DALAM BLUES" Azzam Supardi manakala pelukisnya  ...

oooo......thanks for explaination
Quote vanillaninja 11-8-2017 05:00 PM
Innalillah, takziah buat family arwah.
Quote awaynepian 11-8-2017 05:00 PM
sorang2 kartunis best dah xde. innalillahiwainna ilaihirrojiun..Allahumaghfirlahu warhamhu waafihi wa'fuanhu
Quote myakayina 11-8-2017 05:20 PM
innalillahiwainna ilaihirrojiun.. ni salah satu kartun yg aku paling suka..rm2 tu trademarknya..
Quote nobito 11-8-2017 05:25 PM
Takda pelapis ke diorg ni?

Pergi macam tu je.....hummmm....akak kemurungan macam ni.
Quote liyamariska 11-8-2017 05:36 PM
إنّا لله وإنّا إليه راجعون

teringat watak utama kartun nih selalu pau bos dia RM 2...
Quote ashcroft86 11-8-2017 05:36 PM
Membesar dengan baca mat despatch. Terkesan juga.
Quote white_musk 11-8-2017 05:37 PM
53 tahun..  Muda2  lagi dah meninggal
Quote dubuk 11-8-2017 06:08 PM
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
Quote RatuDunia94 11-8-2017 06:38 PM
Antara individu yg memeriahkan zaman kanak2 iols.. Al Fatihah
Quote monsterwife 11-8-2017 07:55 PM
Al Fatihah.
Quote wajevo 11-8-2017 07:57 PM
nobito replied at 11-8-2017 05:25 PM
Takda pelapis ke diorg ni?

Pergi macam tu je.....hummmm....akak kemurungan macam ni.

Alah, akak muda lagi kan?
Takziah, dan selamat kembali kpd arwah
Quote asfaz 11-8-2017 08:08 PM
Takziah...dulu beli majalah ujang mesti cari mat despatch dlu.. Beli majalah APO..cari karya lambok....
Semoga Roh arwah dirahmati Allah..aamiin
Quote nobito 11-8-2017 08:10 PM
wajevo replied at 11-8-2017 07:57 PM
Alah, akak muda lagi kan?
Takziah, dan selamat kembali kpd arwah

Iye....kopek akak tegang lagi
Quote mommymonster82 11-8-2017 08:24 PM
Innalillah..

Best sgt mat despatch tu..

Lihat semua komen(44)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.098700s Gzip On
To Top