Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Dapat Dana Berjuta Ringgit, Ancaman Syiah Di Malaysia Makin Ketara

7-8-2017 04:21 PM |Dilihat:1380| Komen: 32
Selain lebih berani menonjol di media sosial, dilaporkan juga kebelakangan ini pengikut Gerakan Syiah semakin giat menyertai demonstrasi jalanan bersama NGO tertentu. 

Ini kerana hasil perisikan mendapati pihak asing yang terlibat dalam perniagaan bertindak menyalurkan dana yang bernilai jutaan ringgit kepada Gerakan Syiah di Malaysia. 

sumber : internet

Memetik laporan Harian Metro, perkara tersebut didedahkan oleh Ketua Penolong Pengarah Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial, Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Awaluddin Jadid yang bimbang dengan ancaman kumpulan tersebut yang memiliki kira-kira 3 juta pengikut. 

Kekuatan dana pasti digunakan sepenuhnya dalam perkembangan ideologi Syiah termasuk melakukan gerakan yang lebih ekstrem."

Jika dibiarkan, perkembangan ini pasti akan mengganggu gugat keselamatan negara, walaupun pengikut Syiah di negara ini mendakwa tidak terlibat dalam keganasan.

Awaluddin berharap, pihak berkuasa agama negeri wajar lebih tegas dalam usaha menangani aktiviti Syiah yang aktif di Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Johor.

"Kajian yang dilakukan sebelum ini mendapati Syiah yang mendalangi kejatuhan negara Islam seperti Iraq dan Libaya, jadi beliau rakyat Malaysia jangan ambil ringan isu tersebut."- CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 31
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote pyropura 13-8-2017 03:06 AM
wajevo replied at 8-8-2017 03:00 AM
Isle tak luak pun ancaman2 tu. Yg ummah isle gigih pertahan supaya idea-idea bodoh dan mengarut da ...

kalau tak luak, kenapa pula terlompat terloncat dengan bebende yg aku sebut tuh?? so, banyak yang luak, kan tapi ego taknak ngaku

Lain-lain Komen

Quote CiliPadiSedap 7-8-2017 04:48 PM
syiah ni sesumpah sebab tu perlukan intelligent menyamar jd syiah baru dapat tangkap.  sekejap ngaku islam kejap bertukar syiah.

Quote AbukRokok 7-8-2017 04:49 PM
"Kajian yang dilakukan sebelum ini mendapati Syiah yang mendalangi kejatuhan negara Islam seperti Iraq dan Libaya, jadi beliau rakyat Malaysia jangan ambil ringan isu tersebut."- CARI





WTF..... takpe teruskan cerita kartun kamu

Quote woddy 7-8-2017 04:51 PM
syiah musuh islam yang nyata selain yahudi....perangi syiah....
Quote ShiningStars 7-8-2017 06:47 PM
AbukRokok replied at 7-8-2017 04:49 PM
WTF.....  takpe teruskan cerita kartun kamu

I x faham dgn context ayat ni
Quote Abah+Kau.Mulhid 7-8-2017 06:49 PM
bunuh lah mereka seperti mana darah murtadin adalah halal utk ditumpahkan  
Quote finesse 7-8-2017 06:49 PM
AbukRokok replied at 7-8-2017 04:49 PM
WTF.....  takpe teruskan cerita kartun kamu

Semua salah syiah, yahudi..
Quote AbukRokok 7-8-2017 09:46 PM
ShiningStars replied at 7-8-2017 06:47 PM
I x faham dgn context ayat ni

yang bunuh gaddafi - shia
yang jolok jubor gadaffi sampai mampus - shia
yang tolong US invade Iraq - shia
pemimpin Iraq bebal invade kuwait menjadi sebab utk US takluk Iraq - berugama Shia

pendekata segala masalah dunia islam dari mula terbit sampai akhir hayat akhir zaman nanti - salahkan shia



senang keje dik cari kambing hijau
Quote cmf_shalom 7-8-2017 09:50 PM
AbukRokok replied at 7-8-2017 09:46 PM
yang bunuh gaddafi - shia
yang jolok jubor gadaffi sampai mampus - shia
yang tolong US invade Ir ...

Padan muka...

Kitaorg Ummah yahudi n nasrani lama dah..

Slmt dtg ke persatuan kambing itam sedunia..

Dh isi borang ker..?


Quote AbukRokok 7-8-2017 09:52 PM
sementara itu raja sunni sudah berbaik sama imam shia utk lawan shia
for sure imam shia ni baik dan tidak perlu diperangi (untuk sementara waktu)
dunia islam yang penuh munafik



        

        Iraqi cleric Moqtada Al Sadr with Saudi Arabia's Crown Prince Mohammed bin Salman / Credit: Saudi Press Agency                                                                                                                          Moqtada Al Sadr, the powerful Iraqi cleric, has been received by Saudi Arabia's Crown Prince Mohammed bin Salman in the latest meeting between senior Iraqi and Saudi figures.

The visit was his first in 11 years and comes after Iraqs interior minister and prime minister held meetings in the kingdom in recent weeks.
Shortly after Mr Al Sadr's arrival in Jeddah on Sunday, he was met by the Saudi minister of state for Gulf affairs, Thamer Al Subhan.
We have been very pleased with what we found to be a positive breakthrough in theSaudi-Iraqi relations, and we hope it is the beginning of the retreat of sectarian strife in the Arab-Islamic region, a statement from Mr Al Sadrs office said.
Quote AbukRokok 7-8-2017 09:55 PM
cmf_shalom replied at 7-8-2017 09:50 PM
Padan muka...

Kitaorg Ummah yahudi n nasrani lama dah..

kami sunni baik baik adja
xmungkin buat salah... mustahil


Quote AbukRokok 7-8-2017 09:59 PM
cmf_shalom replied at 7-8-2017 09:50 PM
Padan muka...

Kitaorg Ummah yahudi n nasrani lama dah..

korang lain..korang memang termaktub dalam al quran disebut dalam tu
majoos ke shia ke sufi ke tabligh ke xde sebut k....  
Quote sekngucing 7-8-2017 10:02 PM
jadilah hamba arab ahli sunnah wal jamaah
sebab arab ckp syiah tu kafir..jadi melayu pun samalah kafirkan syiah
Quote pyropura 7-8-2017 10:07 PM
... syiah dianggap ancaman,
lgbt dianggap ancaman,
atheist republic dianggap ancaman,
G25 dianggap ancaman,
Kristian minoriti dianggap ancaman,
Kenapalah lemah benau umat Melayu islam sunni ku ini...
Quote Otaku85 7-8-2017 10:14 PM
Ingat tu Isis, Al Qaeda, taliban dan seumpamanya datang dari kelompok syiah. Org2 sunni tak pernah terdetik pun dihati utk menjadi pengganas. Raja Arab difitnah oleh yahudi dan nasrani yg cemburukan kejayaan ummah.
Quote putehkundor 7-8-2017 10:21 PM
Ancaman Zoroastrianism pulak macam mana?
Quote wajevo 7-8-2017 10:27 PM
Shiah/non shiah ni politik jer.
Cai cai aje sebok nak nganut shiah kt mesia ni. Kelakarlah melayu yg hadap nak beeshiah kehulu kehilir berdai pencefus ummah imam muda shiah ni.
Quote cmf_shalom 7-8-2017 10:51 PM
AbukRokok replied at 7-8-2017 09:59 PM
korang lain..korang memang termaktub dalam al quran disebut dalam tu
majoos ke shia ke sufi ke ta ...


Urhhh..

Baru nk BFF..
ok la korg dh comolot..

Mana la tau tgh nangis di bucu Katil..ingt x sedih ker dok kena fitnah cemburu 24 jam.









Quote pyropura 8-8-2017 12:07 AM
wajevo replied at 7-8-2017 10:27 PM
Shiah/non shiah ni politik jer.
Cai cai aje sebok nak nganut shiah kt mesia ni. Kelakarlah melayu  ...

..kheennn... samalah dgn Mulayu2 yang sibuk ngaku ahli Sunni sunni semua tuh, semua tu ajaran Arob dari Barat yang norma nya tak sesuai dengan budaya Mulayu Timur ...
Quote tumpanglalu74 8-8-2017 12:30 AM
Orang islam je yang suke nak menang sorak kata kau-aku aku-kau gini..  Orang agama lain dah lama cipte roket..  Next!

Lihat semua komen(32)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.111472s Gzip On
To Top