Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Sekumpulan Lelaki Berang Disaman Polis Trafik Dalam Ladang Sawit

28-7-2017 04:24 PM |Dilihat:2201| Komen: 20


Tindakan beberapa anggota Polis Trafik dari IPD Jempol yang didakwa menyaman sekumpulan lelaki mengundang suasana tegang di sebuah jalan berhampiran ladang kelapa sawit.

Sekumpulan lelaki berbangsa India itu naik berang dan mempersoalkan tindakan anggota polis yang membuat sekatan jalan raya di  "jalan kampung" yang masih belum berturap.

"Tuan, ini jalan kampung boleh saman ke? mana boleh saman. Baru ini dunia first time jalan kampung boleh dapat saman" kata seorang lelaki.

"Ini majlis daerah punya jalan. Tak apa kita jumpa di mahkamah" jawab pegawai polis tersebut.

"Tak ada ini kampung punya jalan. Jalan majlis ini macam pakai tanah merah ke? Saya pun hairan lah"

"Satu kali pun polis tak boleh nak tolong untuk rakyat, semua tolong untuk orang kaya juga" kata salah seorang lagi daripada mereka.

Kredit video - Viral Malaysia 2.0

Tindakan anggota Polis tersebut turut mengundang pelbagai komen negatif dari netizen. Rata-rata netizen mempersoalkan tentang kewajaran tindakan anggota polis itu.

Namun menurut satu kenyataan yang dipetik dari Info Roadblock JPJ/POLIS berhubung kejadian ini, anggota polis bertindak mengenakan saman kepada kenderaan itu kerana didapati menghalang laluan di Kampung Serampang Indah (GATCO) iaitu merupakan tanah rezab jalan yang dimiliki kerajaan negeri. Tindakan pemilik kenderaan terbabit telah menyebabkan gangguan kepada pihak yang ingin menggunakan jalan terbabit.

Difahamkan juga, tindakan PDRM berlandaskan kepada peraturan undang-undang dibawah Akta 333 Akta Pengangkutan Jalan 1987 Seksyen 48 Galangan Disebabkan Kenderaan di jalan. 

Jadi diharapkan semua pihak jelas dan tidak membuat sebarang spekulasi liar berhubung kejadian ini. - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
3
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Nokiaman 30-7-2017 03:19 PM
Wakakak Melayu bangsat nak sgt duit haram
asal boleh je nak tibai duit....

Lain-lain Komen

Quote Pink_Purple 28-7-2017 04:36 PM
nak komen pun takut jadi rasicst..

apa2 pun jangan la mengganggu penjawat awam menjalankan tugas,

jumpa di mahkamah la bro,
Quote sikatkutu 28-7-2017 04:40 PM

ni sebab halang laluan. kalau tak pakai helmet atau tali pinggang keledar dalam kebun boleh saman ke?
Quote Loxlaxman 28-7-2017 04:48 PM
Itu estet punya macha musti mo tau tafsiran jalan ...


AKTA PENGANGKUTAN JALAN 1987
Seksyen 2 - Tafsiran

jalan ertinya (a) mana-mana jalan awam dan mana-mana jalan lain yang mana orang awam mempunyai akses dan termasuklah jambatan, terowong, hentian sebelah, kemudahan feri,
jalan bertingkat, bulatan jalan, pulau lalu lintas, pembahagi jalan, segala lorong lalu lintas, lorong laju, lorong perlahan, bahu jalan, garis tengah, jejambat, jalan tembok, jalan tuju, landasan masuk dan keluar, plaza tol, kawasan khidmat dan struktur dan lekapan lain bagi memberi kesan sepenuh kepada penggunaannya; dan

(b) bagi maksud seksyen 70 dan 85, adalah juga termasuk sesuatu jalan yang sedang dalam pembinaan, tetapi tidak termasuk mana-mana jalan persendirian, jambatan, terowong atau apa-apa yang berhubung dengan jalan itu yang disenggarakan dan dijaga oleh orang persendirian atau badan-badan persendirian


Quote caprut 28-7-2017 04:53 PM
sikatkutu replied at 28-7-2017 04:40 PM
ni sebab halang laluan. kalau tak pakai helmet atau tali pinggang keledar dalam kebun boleh saman  ...

xde xpkai tali pinggang  atau helmet dkt jalan kg atau jln kwasan perumahan xde. mgkin ada tp polis tu pon manusia boleh guna akal fikiran dN logik akal
Quote idakamaruddin 28-7-2017 05:30 PM
actually mmg bole kan

tp mentallity kita igt alaa jln kg mana polis masuk sini..

alaa ni kan jalan kg polis pn x pakai helmet

alaa ni kan jalan kg berani la polis nak masuk sini

biasa la dgr2 ayat mcmni so org pn pakat igt mmg xpe

rasanya polis2 kene dtg buat kesedaran bermula kt sekolah2 sbb sllu area kg ni budak2 sekolah rendah pn naik moto bw g sekolah siap x pakai helmet lg

Quote Marsyal Yau 28-7-2017 06:58 PM
tak puas hati, jangan bayar saman dan minta dibicarakan. biar hakim tentukan.
Quote Sandal 28-7-2017 07:11 PM
nak cari duit kopi la tu
Quote pyropura 28-7-2017 07:43 PM
Sebab kampung tu keling, tu aje alasan nya
Quote tagas 29-7-2017 01:56 AM
Pariah bodoh
Quote cecari 29-7-2017 06:04 AM
Sandal replied at 28-7-2017 07:11 PM
nak cari duit kopi la tu

duit kopi kepala lutut hang badigol oii.... ini atas sebab menghalang jalan... org2 awam yg buat laporan.  bongok

Quote cecari 29-7-2017 06:17 AM
Sandal replied at 28-7-2017 07:11 PM
nak cari duit kopi la tu

duit kopi kepala lutut hang badigol oii.... ini atas sebab menghalang jalan... org2 awam yg buat aduan. ngokk

Quote slyfynx 29-7-2017 07:42 AM

X perlu kot guna bahasa racist camtu
Quote slyfynx 29-7-2017 07:42 AM

X perlu kot guna bahasa racist camtu
Quote jfq 29-7-2017 08:51 AM
Actually dia org halang mcm mana.
Letak penghadang atau lepak ramai2 atas jln smpai org lain nak lalu pun susah
Quote zjen 29-7-2017 11:28 AM
wlpon iols pon x sk gengster keling  ...  tapi bab ni polis saman amender plak ...  tanah swasta pon x perlu sampai kene saman

  kalu takat check ok la,  tgk gengster keling watpe kat situ
Quote EncikRhoma 29-7-2017 11:48 AM
mana ada jalan kampung jalan bandar. Bodohnya lahai...lain la kalau kat halaman rumah
Quote GigaMom 30-7-2017 02:02 AM
Tak kisah jln kg ke jln bndr.
Yg petg ada buat salah x?
Kat taman ai ni bdk2 sek ren bw motor laju x pandang kiri knan dgn x pakai helmetny. Pernh memotog smpai ai break mgejut,. Nti klu mmpus, x kira jln tmn, jln kg jln bandar juga khueen
Quote Atuk_kau_mulhid 30-7-2017 02:26 AM
patut macha tu tanya abang trafik tu...... jalan ini sudah diwartakan? jika belum, boleh saman ke?  
Quote Nokiaman 30-7-2017 03:19 PM
Wakakak Melayu bangsat nak sgt duit haram
asal boleh je nak tibai duit....

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054642s Gzip On
To Top