Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Nak Kaya Cepat Pun Sabaq Sat Boleh?" - Pengguna Minyak

27-7-2017 02:13 PM |Dilihat:2279| Komen: 17
Apa dah jadi ni!? Tak sabar betul dia nak naikkan harga minyak. Belum pun tengah malam, sistem dah masukkan harga baru bagi bahan bakar. Apa nak dikata?

Beberapa jam lalu, Facebook (FB) Bawang Merah memuat naik sebuah gambar resit Petronas memaparkan dia terpaksa membayar harga baru bagi Ron 95 yang sepatutnya berkuatkuasa jam 12.01 pagi Khamis sedangkan masa di atas resit menunjukkan baru jam 11.12 malam, Rabu.



"Hang nak kaya cepat pun sabaq sat boleh tak? Ini dah kira menipu," tulisnya.



Apa nak jadi dengan segelintir pengusaha tempatan yang sering mengambil kesempatan di atas kesempitan rakyat?

Sebelum ini, KPDNKK meminta rakyat bersimpati kepada pengusaha stesen minyak yang mengalami kerugian apabila harga minyak turun.

Tapi itu tak bermakna mereka boleh mengambil kesempatan sewenang-wenangnya, bukan? 



Rata-rata netizen meminta perkara itu dilaporkan kepada pihak berkuasa.

"Laporkan kepada KPDNKK, selitkan bukti.

"Buat report bang. Biar kena stesen minyak tu.

" Tak tanya tokey minyak tu ke? Awat kalut sangat nak naikkan harga. Boleh ambil tindakan undang-undang ni," antara komen netizen.


Foto: FB Bawang Merah

Apa tindakan anda jika mengalami perkara sama? - CARI
 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 17
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote mamamia13 30-7-2017 10:25 AM
Edited by mamamia13 at 30-7-2017 10:27 AM

Mak sy ckp sebelum kesian kat org kena kasihan pd diri sendiri.report jgn tak report

Lain-lain Komen

Quote Skuau 27-7-2017 02:52 PM
Report jer...
Quote manehnya 27-7-2017 02:55 PM
sedih aa.. asal hari rabu ja aku lupa nk buh minyak, khamis dh naik
Quote iloveyou 27-7-2017 03:15 PM
waaaaa, lupa nk isi minyakkk. hmm
Quote paz 27-7-2017 03:44 PM
Semalam petang penuh stesen minyak, selama ni tak lah kisah nak amik tahu.
Kebetulan semalam tinggal satu bar, nak tak nak kena lah berduyun2 beratur isi.
Quote missinpiece 27-7-2017 03:45 PM
Penuh aih stesen myk kt umah ai malam tadi. Akhirnya pagi ni jugak baru menuang
Quote miemiecha 27-7-2017 04:09 PM
siaplah kpdnkk mai lawatttt
Quote chaotic_soul 27-7-2017 04:18 PM
report rani kulop... #kacokita
Quote aleesyasofia 27-7-2017 06:04 PM
mjur smlm isi mnyk pkul 11 lbih hrga msh sama..
Quote Artemesiaa 27-7-2017 06:12 PM
Nasib dia rajin check resit.  Sebelum dia mesti dah ramai yang ditipu
Quote missinpiece 27-7-2017 06:23 PM
Nnt musti salahkan sistem @ staff bangla x reti wat keje
Tp sistem mmg kadang2 time kritikal nila wat hal
Quote DaisyD 27-7-2017 10:13 PM
Sebelum ni kan pernah jadi dekat shell. Nanti keluar lah statement salah sistem.
Quote system_failure 27-7-2017 10:24 PM
missinpiece replied at 27-7-2017 06:23 PM
Nnt musti salahkan sistem @ staff bangla x reti wat keje
Tp sistem mmg kadang2 time kritikal  ...

Apehal lak..
Ni sume salah jibbo  :
Quote system_failure 27-7-2017 10:25 PM
DaisyD replied at 27-7-2017 10:13 PM
Sebelum ni kan pernah jadi dekat shell. Nanti keluar lah statement salah sistem.

Aik.. aku lagi?


:  
Quote DaisyD 28-7-2017 06:23 AM
system_failure replied at 27-7-2017 10:25 PM
Aik.. aku lagi?



Nko lerr suka naw buat masalah      
Quote yusryimran 28-7-2017 07:21 AM
report aje, biar dia rasa
Quote nisako 30-7-2017 10:20 AM
hmmmmmmm...
Quote mamamia13 30-7-2017 10:25 AM
Edited by mamamia13 at 30-7-2017 10:27 AM

Mak sy ckp sebelum kesian kat org kena kasihan pd diri sendiri.report jgn tak report

Lihat semua komen(17)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059634s Gzip On
To Top