Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Jodoh Tak Direstui Hanya Kerana Perbezaan Negeri, Kolot Atau Tak?

17-7-2017 11:58 AM |Dilihat:4145| Komen: 59

Artikel Oleh Maly Rosli | Video Oleh Choong Ching Mun | Suntingan Visual Oleh Tan Zhen Sheng l 

Apakah faktor atau syarat utama anda dan keluarga dalam memilih calon pasangan hidup?

Adakah anda atau keluarga termasuk dalam golongan yang mengutamakan faktor kenegerian dalam pemilihan calon pasangan anda? Jom lihat pandangan mereka! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
4
Terkejut
2
Sedih
4
Lawak
7
Bosan
3
Komen: 59
Komen

Komen Terbaru

Quote jiwakacau06 25-7-2017 01:45 PM
mawarika replied at 20-7-2017 02:39 PM
Aku tak pernah setuju pun ikut hukum faraid. Melayu mmg mcm tu ke mati suka naw rebut harta. Hibah ...

kn...tmbh2.kalau waris tu sekor je lelaki....yg pmpuan kna merempat klau dpt xsepatut nya....kalau laki mati..kna bg blik kt family lelaki...klau pmpuan mati...laki sng g enjoy dgn btna lain..family pmpuan nganga....

Lain-lain Komen

Quote batmana 17-7-2017 12:31 PM
kawin la sapa2 pn
jgn kawin sama jantina sudah
Quote nolya 17-7-2017 12:39 PM
batmana replied at 17-7-2017 12:31 PM
kawin la sapa2 pn
jgn kawin sama jantina sudah

Kawen sesama jantina, nasihat tu dah betul tapi kawenlah dgn sesape pun, oh itu harus dipertimbangkan. Banyak faktor yg perlu diambilkira dari segi agamanya dan kemampuannya menfkahi kehidupan rumahtangganya.
Quote ultra78 17-7-2017 12:40 PM
Nak yg sama negeri sebab senang balik raya katanya.
Quote matchstick 17-7-2017 01:07 PM
bosannya topik
Quote meow_tompok 17-7-2017 01:10 PM
ultra78 replied at 17-7-2017 12:40 PM
Nak yg sama negeri sebab senang balik raya katanya.

yg betul2... sama negeri sama daerah
itu baru betul senang
Quote akusukaq 17-7-2017 01:10 PM
Memang pun kelate , nogori 9 ramai mak bapak pantai barat ni kalu dapat nak elakkan.
Quote ifanonline 17-7-2017 01:16 PM
kena cari sekufu...andartu pun takpe...
Quote ifanonline 17-7-2017 01:18 PM
selalunya golongan yg bangang sikit adalah syed dan sharifah...dok cari geng2 dier aje kawin...mcm lah suci sangat darah tu....entah2 anak polis dan jabatan kastam aje...
Quote RatuDunia94 17-7-2017 01:32 PM
Pilih  1 negeri senang nk balik beraya.. Kalu lain negeri pon boleh tp bersebelahan.. Haha
Quote ultra78 17-7-2017 01:34 PM
Maly Rosli dah kahwin ke belum?
Quote sitisitu25 17-7-2017 01:44 PM
dulu ms kawen 1st..kawen dgn org n9..bkn x biasa merendek negeri org..spjg hidup sblm kawen tu da merata negeri iols merantau..kuching la melaka la johor la..semua pnh duk lama2..tp yg buat sedih bila kawen x sama negeri ni..bila pg raya xleh makan ketupat palas..nismilan xdak ketupat palas..rendang pun rs x sama..xnmpk muka mak sdiri..huhu..kita ni kan born tamak semulajadi..pg raya tu selain nk laki n anak disisi, nak mak bapak serta famili jugak ada sekali..

skrg da kawen 2nd marriage..seronok nya lain pula..selain sama2 asal dr utara..sejam stgh je beza umah mak kitaorg..masak lauk rendang n ketupat pun sama..loghat sama..org utara ni jenis ckp kias2 nk org tu paham sdiri..org selatan lak jenis ckp lepas cket..xde kias2..so pd yg x biasa mcm iols dulu..mmg kerap ler terasa..and husband lak rajin blk kg dia..bila blk kg dia tiap bln..automatic singgah kg iols sbln sekali jugak..so mak iols hepi la..

compare dulu..nk blk tiap bln xleh la..mau jeling je laki iols n mertua..asik blk kg kitaaa je kan..skrg xpe la..iols  xkuar duit iols pun leh merasa blk kg tiap bln
Quote dubuk 17-7-2017 02:15 PM
letih lah nak bawa kereta jauh jauh balik raya / sebulan sekali tapi kalau dah takdir..

takdirr!!
Quote dubuk 17-7-2017 02:16 PM
ifanonline replied at 17-7-2017 01:18 PM
selalunya golongan yg bangang sikit adalah syed dan sharifah...dok cari geng2 dier aje kawin...mcm l ...

hahahahahaha
Quote redapple10 17-7-2017 04:02 PM
Everyone can fly now
Quote Loxlaxman 17-7-2017 04:23 PM
Awat..ketiak pompuan negeri lain kepam tak wangi ka, atau batang jantan negeri lain semua saiz pensel 2B ka...malaun punya adat, akai boh lutut pun ada hati nak sembang bab menikah...
Quote indenial 18-7-2017 05:48 AM
Kawin p la org mana pon. Bkn kau yg nak drive redah jam berjam jam ye dok
Quote Buritan 18-7-2017 06:19 AM
Edited by Buritan at 18-7-2017 06:21 AM
sitisitu25 replied at 17-7-2017 01:44 PM
dulu ms kawen 1st..kawen dgn org n9..bkn x biasa merendek negeri org..spjg hidup sblm kawen tu da me ...


I pun somi org neg 9... ape yg u ckp ade betulnye..tapi i jenis tak kisah.. asalkan somi saya baik sudah.. adik beradik dia lantaklaa..       .. yg penting i nak somi i sampai ke jannah bersama.. ameen..
Quote nordiana87 18-7-2017 09:35 AM
Kawen je la kalo da syayam... Da mampu.... Kisah pulak negeri mana. Bnde tu jadi isu ke..
Quote cmf_premierleag 18-7-2017 09:43 AM
ifanonline replied at 17-7-2017 01:18 PM
selalunya golongan yg bangang sikit adalah syed dan sharifah...dok cari geng2 dier aje kawin...mcm l ...

Aku pun anti gak dgn gol.ni
Bajet2 syumul keturunan nabi kononnya
Ntah2 keturunan abu jahal  

Lihat semua komen(59)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.074261s Gzip On
To Top