Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

AJK UMNO Maut Tercekik Kuih Koci Ketika Bersarapan Dengan Kawan

15-7-2017 11:37 PM |Dilihat:4234| Komen: 88

Lazimnya kita sering dengar orang kata mengenai masalah tercekik tulang ikan tidak kira orang dewasa atau kanak-kanak. 

Selain rasa perit sampai nak telan air liur pun rasa sakit, malah ada kala boleh membawa maut. 


sumber : FMT

Namun baru-baru ini, kejadian yang jarang sekali berlaku apabila seorang anggota jawatankuasa Umno Bahagian Mersing dikatakan meninggal dunia akibat tercekik tapi bukan disebabkan tulang tapi sebaliknya adalah kuih koci. 

Memetik laporan Malay Mail Online, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan ACP Shahurinain Jais berkata kejadian berlaku pada 10.30 pagi ketika mangsa dikenali Mohd Samsi Sapan berusia 56 tahun sedang makan bersama 3 rakannya di sebuah kedai di Jalan Nong Chik.

Samsi tercekik semasa makan kuih itu dan tidak dapat bernafas sejurus selepas menziarahi jenazah bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Johor Datuk Mohd Ali Hassan."

Beliau dibawa oleh rakannya ke klinik berdekatan dan kemudian dirujuk ke Hospital Sultanah Aminah sebelum disahkan meninggal dunia, katanya menerusi kenyataan.

Tegas ACP Shahurinain hasil pemeriksaan mendapati tiada unsur jenayah atau khianat dalam kematian Samsi yang berasal dari Kulai dan kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut.- CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 88
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote haryatie 17-7-2017 11:10 AM
hati2 la mkn kueh yg liat2 lembik ni..
tp kalau da ajal macm tu mkn apa pun boleh menyebabkan kematian
Innalillah...

Lain-lain Komen

Quote EJALTI 14-7-2017 07:49 PM
Innalillah...

Takziah buat ahli keluarga...
Quote EJALTI 14-7-2017 07:51 PM





Quote matamata 14-7-2017 07:55 PM
ni mcm kes tecekik kuih mochi kat jepunlah ni
Quote kechikchomel 14-7-2017 07:57 PM
innalillah...takziah utk family.
kazen saya punya bini...ex tunang dia koma sebab tercekik makanan. bape lama ntah kat hospital.

footnote : sedapnya kuih koci
Quote dani-rox 14-7-2017 08:02 PM
kesian, salam takziah.
takda yg reti buat heimlich maneuver ke
Quote cahaya_almas 14-7-2017 08:06 PM
Kena kunyah dulu sbb kuih ni agak likat n melekat....
Quote marla69 14-7-2017 08:06 PM
Innalillahiwainnailaihirojiun. Alfatihah
Quote moonbug 14-7-2017 08:06 PM
Innalillah. Ajal dah sampai
Quote slavehunter 14-7-2017 08:10 PM
Aku slalu rasa tercekik kat dada kalau makan swiss roll....swiss roll kan lembut kunyah skit terus telan tu yang cekik kat dada.
Quote EJALTI 14-7-2017 08:11 PM
dani-rox replied at 14-7-2017 12:02 PM
kesian, salam takziah.
takda yg reti buat heimlich maneuver ke

Iols rasa tak ader rakan2 sesama arwah minum yang tahu buat...paling2 pun, iols speku, rakan2 arwah tepuk2 belakang badan arwah jerk..
Quote EJALTI 14-7-2017 08:14 PM
cahaya_almas replied at 14-7-2017 12:06 PM
Kena kunyah dulu sbb kuih ni agak likat n melekat....

Betul tuh....kena kunyah secukupnya, baru telan...atau potong dgn sudu atau gigit sket, so makan/kunyah dalam kuantiti yg sedikit...

Kuih favourite iols nih, tak kira la yang salut santan atau tak....memang nyummmm....
Quote wanie84 14-7-2017 08:22 PM
sy penah mengalami situasi tercekik kuih koci ni.
masa tu umur lebih kurang dajah satu.
nasib baik mak nampk dan sempat tepuk kuat2 sblm kuih tu makin ke dlm.
trauma gile.
dah x sentuh langsung kuih lekit2 mcm ni.
Quote sekngucing 14-7-2017 08:25 PM
kuih koci sekarang tak ori
tgok yg dlm gambar tu...
Quote umbut 14-7-2017 08:30 PM
Kuih koci, mochi, fish ball...

Senang kata semua kena kunyah kecil2..

Bahaya juga
Quote dani-rox 14-7-2017 08:38 PM
EJALTI replied at 14-7-2017 08:11 PM
Iols rasa tak ader rakan2 sesama arwah minum yang tahu buat...paling2 pun, iols speku, rakan2 arwa ...

ha'ahkan barangkali sbb panik jua.
btw kalau tercekik tatkala bersendirian kat rumah ke kat mana2 ke... bole buat sendirik atau guna kerusi



Quote jetrofa 14-7-2017 08:38 PM
penjual kuih koci kena letak amaran 'sila bite sedikit sedikit atau kunyah secukupnya sekiranya anda telan seketul sekali.. terima kasih'
Quote cahaya_almas 14-7-2017 08:43 PM
Suka kuih koci yg ada santan....kt kl lah selalu bersantN....tp bila beli kt kg tkde lak santanya
Quote little_sis 14-7-2017 08:47 PM
penah gak rasa nk tercekik masa mkn kuih koci, pengajarannya, kena mkn sikit2 dan kunyah slow, sebab bendanya liattt.. kalo idak, nk telan maunya tercekik..

anyway, takziah..
Quote kotakbaju 14-7-2017 08:48 PM
Bukan manis ke kuih ni tak berapa minat sangat benda manis2 ni.

Lihat semua komen(88)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.099531s Gzip On
To Top