Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kejam! Pesara Tentera Maut Ditetak Penyamun, Motif Serangan Jadi Tanda Tanya

15-7-2017 03:57 PM |Dilihat:4011| Komen: 47

sumber : Harian Metro

Malam kelmarin kira-kira jam lapan malam, berlaku satu pembunuhan kejam di Melaka apabila seorang pesara tentera ditemui maut akibat ditetak secara hidup-hidup!

Memetik laporan Harian Metro, seorang penyamun bersenjata parang terjah masuk ke sebuah rumah di Taman Bukit Terendak, Sungai Udang, Melaka dan bertindak kejam menetak seorang pesara tentera yang berusia 60 tahun yang dikenali Abdul Rahman Pileh.

Akibatnya beberapa bahagian badannya mengalami kecederaan yang serious dan mati di dalam ruang tamu rumahnya. 

Manakala, Isterinya Sabturiah Lakidau yang berusia 59 tahun, parah dipercayai ditumbuk pada mulut, bawah dagu dan leher selain pergelangan tangan dikelar.

Menurut jiran sebelah rumah mangsa mendengar jeritan minta tolong daripada Sabturiah, sebelum keluar mendapati wanita itu terduduk di longkang hadapan rumahnya.

"Dia beritahu ada orang masuk rumah bersenjata parang. Saya terus layan dia bercakap kerana bimbang dia pengsan akibat kehilangan banyak darah."

"Dia minta saya dan jiran lain tengokkan suaminya dalam rumah, tapi kami semua perempuan, bimbang penjenayah masih berada dalam rumah." 

Sejurus terima panggilan dari jiran mangsa, polis segera bergegas ke lokasi kejadian untuk menjalankan siasatan sambil membawa mangsa yang cedera parah itu ke hospital untuk rawatan lanjut. 

Siasatan awal mendapati penyamun adalah seorang anggota temtera, namun pihak polis masih tidak mengetahui motif sebenarnya suspek bertindak menetak mangsa sehingga mati di lokasi kejadian.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 46
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote qistiena 19-7-2017 05:04 PM
kejam sungguh...
takziah buat keluarga...

Lain-lain Komen

Quote Pink_Purple 15-7-2017 04:04 PM
kejamnya tetak hidup2
Quote FanTasyCreaTioN 15-7-2017 04:23 PM
suspek dah d tangkap

Afnanizar added that the suspect, who has no criminal record, was remanded under Section 302/394 of the Penal Code for murder and injury in the commission of a robbery





Quote FanTasyCreaTioN 15-7-2017 04:24 PM

Quote FanTasyCreaTioN 15-7-2017 04:29 PM
[fbp]https://assets.nst.com.my/images/articles/uspecter_1500102342.jpg[/fbp]
Quote FanTasyCreaTioN 15-7-2017 04:33 PM


Seorang peniaga kafeteria maut ditetak manakala isterinya parah dikelar penyamun yang memecah masuk di rumahnya di Taman Bukit Terendak, Sungai Udang, Melaka.

Dalam kejadian jam 9.15 malam itu, Abdul Rahman Pileh, 60, meninggal dunia di tempat kejadian manakala isterinya, Sabturiah Lakidau, 59, dibawa ke Hospital Melaka untuk rawatan lanjut.

Quote batmana 15-7-2017 04:35 PM
psl kes lain kot..
Quote awaynepian 15-7-2017 04:39 PM
motif dendam kot.
Quote Ipo 15-7-2017 04:51 PM
mesti ada motif lain..
ngerinya...
dua tahun aku duduk taman ni dulu, aman2 je masa tu..
boleh dikatakan mostly penduduk taman ni tentera

Quote lasagnaklcc 15-7-2017 05:01 PM
Ngeri tgk makcik tu berdarah2 gitu. Maybe gaduh2 then bertikam. Baru pukul 8 mlm.
Quote CiliPadiSedap 15-7-2017 05:03 PM
Ipo replied at 15-7-2017 04:51 PM
mesti ada motif lain..
ngerinya...
dua tahun aku duduk taman ni dulu, aman2 je masa tu..

org melaka ke? tak nampak muka melaka pun. selalu je akak lalu terendak (mrsm terendak)
Quote insulin 15-7-2017 05:10 PM
Takziah. Kejam sungguh. Mat dadah ke ni?
Quote Ipo 15-7-2017 05:12 PM
CiliPadiSedap replied at 15-7-2017 05:03 PM
org melaka ke? tak nampak muka melaka pun. selalu je akak lalu terendak (mrsm terendak)

orang merantau kak..

Quote dubuk 15-7-2017 05:45 PM
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
Quote Sazida 15-7-2017 05:51 PM
Suspek dgr2 nye saorang tentera jua. Dtg mcm nk beraya alih2 nyawa org tu kau ambik. Keturunan apelah bunuh orang ni. Si mati tu dah la baru baik sakit. Kau pulak pegi tamatkan riwayat dia. Si mati dan isteri meniaga dlm kem tentera sana.
Quote emelia1509 15-7-2017 05:53 PM
innalillah..sedih betul tengok keadaan makcik tu kat luar umah tu..mesti trauma amat sangat...

arwah tu lagik la, penuh libasan kat muka n dagu...
Quote mjla 15-7-2017 05:56 PM
Komando ngamuk ke
Quote trakea 15-7-2017 05:58 PM
CiliPadiSedap replied at 15-7-2017 05:03 PM
org melaka ke? tak nampak muka melaka pun. selalu je akak lalu terendak (mrsm terendak)

"muka melaka" tu macam mana ?
Quote ShiningStars 15-7-2017 05:59 PM
Takziah kepada keluarga mangsa
Quote aleesyasofia 15-7-2017 06:45 PM
ntah2 motif dendam kot.. yg suspek tue dikatakn pgkt sarjan..

Lihat semua komen(47)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.083811s Gzip On
To Top