Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Kisah Cinta Luar Biasa Remaja 16 Tahun Dan Isterinya 71 Tahun Jadi Bualan Ramai

13-7-2017 11:13 AM |Dilihat:3917| Komen: 28


Kalau dah jodoh tak kemana, ikan di laut asam di darat di dalam belanga bertemu juga.

Bercerita soal jodoh, sebuah video perkahwinan satu pasangan dari Sumatra, Indonesia yang dimuat naik oleh Berita Total di laman Youtube menjadi berita gempar sejak minggu lalu.


Apa yang menjadikan video itu hangat diperkatakan adalah kerana kisah cinta luar biasa mengenai Slametremaja lelaki berumur 16 tahun dengan Rohaya, seorang wanita berusia 71 tahun.

Penyatuan dua hati ini bagaimanapun bukan semudah disangka kerana perkahwinan pasangan ini mendapat tentangan hebat dari kedua-dua keluarga atas alasan jurang perbezaan umur yang sangat jauh di antara mereka berdua.

Namun akhirnya kedua-dua keluarga terpaksa akur selepas mereka mengugut untuk membunuh diri jika tidak mendapat restu untuk berkahwin.





Selepas hampir dua minggu bergelar pasangan suami isteri, kisah Slamet dan Rohaya sekali lagi menjadi perhatian ramai.

Baru-baru ini Slamet telah ditemubual oleh wartawan Detik dan dia ada berkongsi serba sedikit tentang kisah kehidupannya bersama isteri. Remaja 16 tahun itu memberitahu bahawa dia seorang yang kuat cemburu sehingga sanggup mengunci isterinya dari luar setiap kali dia keluar rumah. 

"Ya, saya mengunci dia kerana saya takut orang lain akan masuk rumah ketika saya keluar membeli mi atau rokok. Tetapi apabila saya pulang, saya akan membuka pintu" kata Slamet.


Pasangan pengantin baru itu kini sedang berbulan madu di Palembang, Indonesia dan mereka juga berhasrat untuk mempunyai seorang cahaya mata jika ada rezeki.

Pasti ada yang cemburu membaca kisah cinta pasangan yang bagaikan Romeo dan Juliet ini kan? Sesungguhnya jurang usia bukanlah ukuran sebenar setiap kebahagiaan. Semoga pasangan ini kekal bahagia hingga Jannah. - CARI






Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
2
Bosan
4
Komen: 28
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote WajibulGhunah 17-7-2017 10:27 AM
Apa apa je la asalkan bahagia

Lain-lain Komen

Quote rastaf 13-7-2017 11:31 AM
Pasti ada yang cemburu membaca kisah cinta pasangan yang bagaikan Romeo dan Juliet ini kan?


jelesnya aku.. hak poiihh  

Quote mirandanicky1 13-7-2017 11:35 AM
71 mgkin tk lama lg hidup..kalau bharta beuntung budak lelaki tu.. kalau tk bharta dan hidup smpi 100 thn masaklah budak tu kena jaga.. haha
Quote Zasss777 13-7-2017 11:38 AM
Hanya mampu berkata 'wow'! Err nak tambah jugaklah, mungkinkah nenek itu punya banyak harta?
Quote JDT 13-7-2017 11:46 AM
"Ingin mempunyai anak kalau ada rezeki"???..anak angkat agaknya...
Quote helicornia 13-7-2017 12:00 PM
budak ni kurang kasih sayang kot..bila org tua tu jaga dia elok2 tu yg jatuh cinta
Quote aleesyasofia 13-7-2017 12:16 PM
bkn main lg cmburu smpai knci umah bgai.. smga bhagia ya dik..
Quote syadq 13-7-2017 12:42 PM
16 tahun tapi nampak lebih kurang sebaya je dgn bininya
Quote alien88 13-7-2017 12:51 PM
semoga berbahagia dikkkk
Quote mujer_in_espejo 13-7-2017 01:09 PM
Dlm fb tu rmi yg komen budak ni kena guna2..adehh
Quote debab76 13-7-2017 02:44 PM
nenek masih boleh perform ke?
Quote Greenbutterfly 13-7-2017 03:48 PM
Umur lelaki tu 16 thn mcm 46 thn je ..
Quote elvatan94 13-7-2017 06:27 PM
nenek masih boleh perform ke?
Quote pinkypetal 13-7-2017 07:29 PM
Nak speku nenek ni banyak harta boleh?
Quote masnona 14-7-2017 06:29 AM
Semoga bahagia.
Quote jointhecurse 14-7-2017 10:13 AM
deee anak celah mana dik..ehhehe... bini masih menghasilkan ovum ke dik?
Quote shiedafaizal 14-7-2017 11:17 AM
cemburu sangat gitu..nk anak pula..hmmm semoga ada rejeki
Quote alien485 14-7-2017 05:51 PM
hebat ni           
Quote luckystar1188 14-7-2017 05:53 PM
Hi bos...permainan game ROLLEX,PLAYBOY,&L.PALACE kami
Top up +bonus =ada tune nover 3 x ganda dari totel bet (pertruhan)
Top up tanpa bonus takde tune nover langsung ,bila2 nak cuci pun ok
Cuci 5x saja dalam 24 jam sahaja TQ.
MIN 10
OUT 10 jommmm cuci boss,kita tak kisah boss nak cuci berapa banyak.

LUCKYSTAR 118.
Quote aa11122233300 15-7-2017 01:28 AM
!!!Betul Betul Senang Nak Menang!!!
=========================================

Duduk Rumah Saja. Ada Handphone Boleh Dah.
=========================================
wukong,tembak ikan ,slot game
semua brada di sini
=========================================
Whatsapp 016-704 7797/016-705 7797

=========================================

Online Transfer
Maen ape dpt ape,senang cash in cash out
service 24jam
=========================================
WELCOME BONUS ,DAILY BONUS, TOPUP BONUS
BAGI SEMUA MEMBER

Lihat semua komen(28)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055515s Gzip On
To Top