Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Gempar! Pengantin Gay Muslim Pertama Di England Selamat Dinikahkan

12-7-2017 12:29 PM |Dilihat:11391| Komen: 138


Setelah 2 tahun menyemai cinta, sepasang kekasih akhirnya mengambil keputusan mendirikan rumah tangga sebagai bukti cinta sejati.

Namun apa yang mengejutkan, perkahwinan pasangan kekasih yang beragama Islam ini merupakan penyatuan antara dua hati lelaki dan mereka menjadi pasangan gay Muslim pertama yang bernikah di England.



Lengkap mengenakan pakaian tradisional Bangladesh, Jahed Choudury, 24 tahun, dan suaminya Sean Rogen 19 tahun kelihatan begitu gembira setelah selamat dinikahkan di Pejabat Pendaftaran Walsall.

Memetik Tribunnews, sebelum berkahwin Jahed sememangnya menyukai kaum sejenisnya dan pernah mendapat tentangan daripada ahli keluarganya kerana menjalinkan hubungan sejenis hukumnya adalah haram dan bertentangan dengan ajaran Islam.

Jadi untuk mengelakkan Jahed dari terus hanyut dengan cinta sejenis, keluarganya telah menghantarnya ke Mekah untuk mengerjakan umrah dengan harapan Jahed diberi hidayah dan kembali ke pangkal jalan. Namun usaha keluarganya ternyata sia-sia apabila naluri Jahed terhadap kaum sejenis tetap tidak berubah.

Tertekan dengan ejekan orang sekeliling serta keluarganya, Jahed pernah cuba membunuh diri dengan mengambil ubat-ubatan terlarang namun umurnya masih panjang. Sejak itulah bibit cinta antara mereka mula bersemi apabila kehadiran Sean telah memberi harapan untuk Jahed terus hidup.

"Saya tak "overdose" pun dan saya hanya menangis di bangku. Ketika itulah Sean datang dan bertanya sama ada saya ok atau tidak. Lalu kami bercerita panjang dan dia telah memberi saya harapan baru untuk teruskan hidup" kata Jahed.




Demi memenuhi hajat dan perasaan cintanya yang semakin mendalam, Jahed akhirnya nekad berkahwin dengan kekasihnya untuk membuktikan kepada dunia bahawa pasangan gay Muslim juga berhak mengecapi kebahagiaan.

Lihatlah apa yang sudah jadi dengan dunia hari ini? Sama-samalah kita mendoakan semoga pasangan ini segera kembali ke pangkal jalan. - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
5
Terkejut
1
Sedih
3
Lawak
4
Bosan
0
Komen: 136
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Hedwig77 3-10-2017 02:11 PM
nurchomel: camne diorang kawin??!! x tunjuk pun akad nye?? setakat sain2?!!  buweek.. ini semua nak menghancurkan islam

Kawan dpn Registrar sis

Lain-lain Komen

Quote Bujat 12-7-2017 12:34 PM
Seronoknya mlm pertama mengunyit khenn sis
Quote Bedah.Cun 12-7-2017 12:34 PM
Sebab burokk dua2 hekor
Quote PongKang 12-7-2017 12:38 PM
apa khabar gay melayu yg kawen kat sana dulu tu ya...
Quote cicicumel 12-7-2017 12:39 PM
Bedah.Cun replied at 12-7-2017 12:34 PM
Sebab burokk dua2 hekor

Reality gayah2 cmni mmg burok sis...yg elok2 hnya khayalan dlm porno.
Quote chinta89 12-7-2017 12:41 PM
ak ingatkan yg jantan muke bangla tu 'suami' dan yg mat saleh tu 'isteri' rupanya...
Quote cekelatkopi 12-7-2017 12:43 PM
Siap ada inai di tgn..kellass
Quote putehkundor 12-7-2017 12:44 PM
#tilljannah
Quote putehkundor 12-7-2017 12:46 PM
Dua dua nampak mcm bottom khuens.

Main gesel gesel bontot lah kalau gini
Quote nurchomel 12-7-2017 12:46 PM
camne diorang kawin??!! x tunjuk pun akad nye?? setakat sain2?!!  buweek.. ini semua nak menghancurkan islam
Quote Jorja 12-7-2017 12:54 PM
Hukum alam perempuan pasangannya sepatutnya adalah lelaki and vice versa. Period.
Quote merrissa 12-7-2017 12:54 PM
kesian....wpon byk duit smpai dpt p mekah....tapi still xdapat hidayah....
Quote minahsenget 12-7-2017 12:55 PM
isteri tua byk tahun gak tu...soon akan dimadukan
Quote Changa 12-7-2017 12:57 PM
#tilljannah boysss
Quote kenarikelabu 12-7-2017 12:59 PM
Jahanamm..
Quote matchstick 12-7-2017 01:02 PM
chinta89 replied at 12-7-2017 12:41 PM
ak ingatkan yg jantan muke bangla tu 'suami' dan yg mat saleh tu 'isteri' rupanya...

Konsepnya dua2 adalah suami uolss..mana ada isteri. Rasanya berita mmg tulis mcm tu, xkisah sapa top sapa bottom, dua2 jantan makanya kedua2 adalah suami
Quote Allthatnana 12-7-2017 01:05 PM
Euwhhhhhhh..
Quote M5 12-7-2017 01:12 PM
Siap kena hantar pi makkah buat tawaf hajat lagi.
Quote M5 12-7-2017 01:13 PM
Bedah.Cun replied at 12-7-2017 12:34 PM
Sebab burokk dua2 hekor

Laki bedah ada iras2 stok bangla gay tu ka?  
Quote dcruins 12-7-2017 01:17 PM
lagi2 citerrr "Social Terrorist"......yucks.

Lihat semua komen(138)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057358s Gzip On
To Top