Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Si Genius Matematik Yang Dilapor Melacur, Sufiah Yusof Kini Lebih Matang & Feminis

11-7-2017 01:58 PM |Dilihat:8002| Komen: 73
Disebabkan pernah dilaporkan media berhubung pembabitan dalam kegiatan pelacuran, Sufiah Yusof yang berdarah kacukan Pakistan dan Melayu Johor sebenarnya merupakan seorang insan yang digelar 'si genius matematik' menjadi tajuk utama di dada akhbar. 

sumber : https://inquiringfeminist.files.wordpress.com/

Memetik laporan majalah Nona, Sufiah mengikuti ijazah Sarjana Matematik di Univesiti Oxford pada usia yang muda iaitu 13 tahun, namun beliau dikatakan melarikan diri dari universiti sekitar tahun 2000 kerana bertindak memberontak. 

Setelah dilaporkan bekerja sebagai pekerja seks, kehidupan Sufian mengalami pergolakan termasuk hubungannya dengan keluarga dan dia terpaksa bercerai dengan suaminya yang juga seorang penuntut di Universiti Oxford. 

Hasil desakan dan ugutan golongan media, Sufiah mengambil keputusan tinggalkan kegiatan yang dianggap kotor oleh masyarakat umum, kini dia yang telah berusia 33 tahun mendakwa dirnya lebih berfikiran matang dan sedang melibatkan diri dalam memperjuangkan kepentingan feminisme. 

Tegas Sufiah, dirinya kesal pihak media tidak gemar melaporkan kisah wanita dari persepektif yang positif kerana tiada sambutan dari pembaca mahu pun penonton.

"Kerana tiada siapa yang mahu membaca. Jadi sebab itulah drama demi drama terpaksa dicipta dan disensasikan."

"Mereka obses mahu saya berkata sesuatu. Saya digambarkan dalam media sebagai seorang bintang akademik demi menaikkan rating rancangan masing-masing."- CARI

sumber : https://i2.kknews.cc/


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 73
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote freezyout 10-10-2017 05:13 PM
adoii next

Lain-lain Komen

Quote shanshero 11-7-2017 02:10 PM
so? y bother y bother. bukan ko tak cukup
makan pun.
Quote tupaiterbang 11-7-2017 02:21 PM
didie alias klon?
Quote zaziot 11-7-2017 02:22 PM
tu je news dia? mcm xciter abis je
Quote fazamania 11-7-2017 02:26 PM
Wartawan cari mmg bodoh kan..tulis artikel x pernah lengkap.. main tibai jer..
Quote jazaa100 11-7-2017 02:41 PM
fazamania replied at 11-7-2017 02:26 PM
Wartawan cari mmg bodoh kan..tulis artikel x pernah lengkap.. main tibai jer..

Waetawan cari lak kau salahkn....


Dah tu je berita yg dia update...takkn nk suruh waetawan cari tambah tambah pulak....



Quote CiliPadiSedap 11-7-2017 02:44 PM
untunglah jadi pelacur dpt senak. kita yang kat malaysia ni dpt biji sawi je

YangBerahi
SisBedahCun
KetuaPersatuanAsamKepingJawaZonKuantan
Quote xoic726 11-7-2017 02:45 PM
muka macam si fatima sanaa sheikh yang berlakon jadi geeta kumari pongat dalam pelem dangal...
Quote BlueRoses96 11-7-2017 02:45 PM
Sadisnya tajuk..tp nak wat cmner. Apa yg buruk ko buat tu la yg akan kekal di ingatan selamanya..
Quote chinta89 11-7-2017 03:07 PM
kalaulah dia ni habiskan pelajaran dan x libatkan diri ngn lacur2 ni....
Quote DeeHanania 11-7-2017 03:08 PM
Bagus laa btambah baik khidupan yer skrg...
Quote saladin780 11-7-2017 03:12 PM
X pyh la sebut hal melacur tu lagi..manusia pun berubah hokey
Quote imthegirl 11-7-2017 03:14 PM
Disebabkan pernah dilaporkan media berhubung pembabitan dalam kegiatan pelacuran, Sufiah Yusof yang berdarah kacukan Pakistan dan Melayu Johor sebenarnya merupakan seorang insan yang digelar 'si genius matematik' menjadi tajuk utama di dada akhbar.



gapo ayat gini ?
Quote lkick2113 11-7-2017 03:16 PM
kenapa dia tak tutop aurat?
Quote pulauturtle 11-7-2017 03:17 PM
pasal dia tak pakai tudung, barulah otak dia tak overheated...
Quote neurelle 11-7-2017 03:20 PM
Slow2 berubah ke arah kebaikan
Quote CiliPadiSedap 11-7-2017 03:23 PM
dia ni ada rupa maria ogawa tapi baka arab jadi maria sherapova.. muka lawa badan cantik tapi sayang fius otak terbakar.
Quote irwansuhadi 11-7-2017 03:24 PM
melayu malaysia sekarang suka sangat jadi hakim akhirat.
Quote jointhecurse 11-7-2017 03:53 PM
penghakim tegar
Quote Simunggu 11-7-2017 03:56 PM
sayang...ini yg dinamakan pandai tapi tak bijak...

ramai di malaysia mcm ini...pandai pandai..lulusan master itu ini..phd...Dr itu ini....tapi tak bijak...pembangkang cakap pasal gst itu ini semua mereka telan...cepat betul makan kencing....bijak tahap gaban..

Lihat semua komen(73)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.103016s Gzip On
To Top