Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Video Lelaki Persis Pak Lebai Bergoyang Dangdut Dikecam Teruk

Oleh : Hafiz BZ
11-7-2017 12:26 PM |Dilihat:2272| Komen: 16

MEMALUKAN! Sejak beberapa hari yang lalu, media sosial di Indonesia heboh memperkatakan tentang seorang lelaki berumur lingkungan 50-an yang berpakaian seperti "Pak Lebai" rancak menari dangdut dalam satu majlis keraian.



Menerusi rakaman video berdurasi 3 minit 5 saat itu, lelaki itu dilihat masih gagah dan lincah "bergoyang" bersama dua penyanyi dangdut wanita sambil disaksikan puluhan penonton.

Dimuat naik di laman Facebook Aieyssekiya.NET pada 29 Jun 2017, video itu ditonton lebih 400,000 kali, mendapat lebih 3,200 perkongsian dan mengundang lebih 1,400 komen.

Kredit video - Aieyssekiya.NET

Rata-rata marah dan menganggap tindakan lelaki itu telah menghina kesucian Islam.

"Aduhhhh...hancur...bapak buka dulu sorbanx baru joget malu atuhhhhh...????" kata Santiy Santiy mengulas video itu.

Muh Farid Kurniansyah : "Inilah bermunculan ustazd yang topengan..Munculnya para munafik"

Manakala Rizal Yoga pula berpandangan satu kampung tersebut layak menjadi "ahli neraka".

"Dasar dajjal, satu kampung tu kyaknya ahli neraka. Masak ibuk2 brjilbab jga kstu, anak2 jga asik nnton bapaknya. Dasar babi".

Walau bagaimanapun, segelintir netizen yang lain pula tidak tersentap dengan tindakan lelaki berpangkat pak cik tersebut kerana menganggap tidak salah jika sesekali berhibur.

"Masih di atas normal..wajar aja manusia butuh hiburan..itu kan di acara nikah..lagian kan ceweknya aja yang terus mendsaki bapak itu..padahal bapak itu dah berusaha menghindar juga..kalau buat saya mah masih wajar aja..😄😄😄" kata Senja Zauzaha.

Menerusi beberapa komen lain yang sempat penulis baca, salah seorang pengguna Facebook mengatakan kemungkinan besar lelaki itu melatah akibat diusik seseorang dan terus menari dalam keadaan tidak sedarkan diri. - CARI




Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 16
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote boyagombak 12-7-2017 02:15 PM
Pakai kopiah x melambangkan keislaman krn dh terbukti di Indong negara total gagal pakai kopiah kok biasa jual babi hanjing. Lainlah kalau lilit sarban dgn jubah. Juat macam baju melayu labuh dgn seluar jeans. X nampk aura seorang yg alim pun. Just pakaian ugk hadiri majlis keramaian kenduri kawin.Tp memang overlah kt Indong mcm2 bala turun. Kalau yg alim tu memang alim dan warak. Kalau dh jahil murrakab memang terserlahlah kejahilan dan kemaksiatannya hingga mencucok mata. Penyanyi dandut tu pun bergoyang x ubah mcm pelacur memikat pelanggan. Busuk dan kejiz

Lain-lain Komen

Quote indenial 11-7-2017 12:34 PM
Indon...
Quote manjalara_01 11-7-2017 12:45 PM
something for the girls la pulak kan? ahhah x sanggup nak tgk..
Quote Ayda89 11-7-2017 01:48 PM
Dangdut dalam iman ke apa ni tak nyempat2 tanggal serban
Quote eshida 11-7-2017 02:41 PM
pelik2 je indon.. jijik tengok perangai sekor2 x tau malu
Quote paz 11-7-2017 03:27 PM
Ok geli........
Quote chinta89 11-7-2017 03:31 PM
buang je la imej berpakaian islamik kalau nk meggatal goyang sana sini.. x nyempat2!
Quote zaeraav 11-7-2017 03:42 PM
!!!Betul Betul Senang Nak Menang!!!
=========================================

Duduk Rumah Saja. Ada Handphone Boleh Dah.
=========================================
wukong,tembak ikan ,slot game
semua brada di sini
=========================================

Whatsapp 016-704 7797/016-705 7797
https://www.facebook.com/luckystar118/

=========================================

Online Transfer
Maen ape dpt ape,senang cash in cash out
service 24jam
=========================================
WELCOME BONUS ,DAILY BONUS, TOPUP BONUS
BAGI SEMUA MEMBER



------------------------------------------------------
Quote lolita737 11-7-2017 03:49 PM
nak tekan play pun rasa berat hati
Quote Artemesiaa 11-7-2017 04:19 PM
Sebab tu pakaian pada zaman sekarang ni tak boleh mengambarkan perangai sebenar seseorang tu
Quote Minami2013 11-7-2017 04:43 PM
Indon... biase la kot...
Quote LillyWong 11-7-2017 04:49 PM
nak tekan play pun rasa berat hati
Quote Begbiru 11-7-2017 08:56 PM
Kat Indonesia, pakaian is part of budaya. Pernah pegi Medan tgk seorg lelaki lewat umur, pakaian siap songkok bagai tp tgh tarik babi.... so I guess nothing shocking in Indonesia
Quote Burong_Hantuk 12-7-2017 05:39 AM
apa nak jadi nih
Quote neurelle 12-7-2017 06:35 AM
Hahaha steady la
Quote neurelle 12-7-2017 06:35 AM
Hahaha steady la
Quote boyagombak 12-7-2017 02:15 PM
Pakai kopiah x melambangkan keislaman krn dh terbukti di Indong negara total gagal pakai kopiah kok biasa jual babi hanjing. Lainlah kalau lilit sarban dgn jubah. Juat macam baju melayu labuh dgn seluar jeans. X nampk aura seorang yg alim pun. Just pakaian ugk hadiri majlis keramaian kenduri kawin.Tp memang overlah kt Indong mcm2 bala turun. Kalau yg alim tu memang alim dan warak. Kalau dh jahil murrakab memang terserlahlah kejahilan dan kemaksiatannya hingga mencucok mata. Penyanyi dandut tu pun bergoyang x ubah mcm pelacur memikat pelanggan. Busuk dan kejiz

Lihat semua komen(16)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.066640s Gzip On
To Top