Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Ingat Binatang Ke?-Lelaki Dituduh Mencuri Dibakar Hidup-Hidup

5-7-2017 12:47 PM |Dilihat:2463| Komen: 22
Kes kecurian dan pecah rumah memang selalu terjadi dan biasanya jika di Malaysia, pesalah pastinya akan dihukum mengikut undang-undang yang sudah ditetapkan.

Namun malang bagi seorang lelaki ini apabila dia mendapat hukuman atas kesalahan mencuri yang dilakukannya dengan cara yang kejam sekali!

Video dirinya dibakar menjadi tular di media sosial dan menurut sumber di Facebook Ani Sumiati, kejadian berlaku di Madura, Indonesia pada 10.20 PM, 4 Julai 2017 yang lepas.


Dapat dilihat dalam video pertama, pencuri tersebut diikat serta bajunya dipenuhi darah dipercayai akibat dibelasah oleh penduduk setempat.

Rakaman berdurasi 2 minit 51 saat itu jelas menunjukkan lelaki yang dituduh mencuri itu telah disoal siasat dan diajukan soalan bertubi-tubi.


Dalam rakaman kedua berdurasi 2 minit 8 saat, lelaki tersebut menjerit kesakitan kerana dibakar hidup-hidup.

Kedengaran suara seorang lelaki lain di belakang mengatakan, "ngaku,ngaku!" 

Sebeluim dibakar
Selepas dibakar
Begitu kejam sekali manusia secara membabi buta menjatuhkan hukuman terhadap orang lain. Netizen yang melihat rakaman ini terkilan, sedih dan kecewa sekali dengan insiden yang berlaku.

Jika memang benar lelaki tersebut bersalah, dia seharusnya dibawa ke muka pengadilan dan bukan dibakar. Apa pula kata anda? -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
6
Terkejut
4
Sedih
2
Lawak
5
Bosan
2
Komen: 22
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote giyomi 9-7-2017 04:15 PM
Memang gila, dah belasah pas tu paksa ngaku dan di bakar...hei...napa lak makin ilang perikemanusian dlm dunia sekarang ni. Btw, nama trisna tak keluar lak kali ni ek

Lain-lain Komen

Quote RatuDunia94 5-7-2017 12:53 PM
Haha.. Selayaknya..
Quote Artemesiaa 5-7-2017 01:26 PM
Tak pasal2 yang membakarnya tu juga akan turut terhukum nanti
Quote felinecat 5-7-2017 01:42 PM
huh, mcm zaman medievil plak
Quote CrowneGlory 5-7-2017 02:07 PM
Kalau tak bodoh bukan yindon namanya
Quote paz 5-7-2017 02:18 PM
Kalau pun dia curi, kena ke seksa orang tu macam tu. Teruk sangat lah peel orang yang menghukum ni.
Quote -electrifying- 5-7-2017 02:42 PM
gile ke apa
Quote WajibulGhunah 5-7-2017 02:46 PM
Lps tu org yg hukum dia pulak kne bakar hidup2 sbb bunuh org
Dan bnde ni berterusan smpi indon pupus

Ptot la jerebu
Quote asfaz 5-7-2017 03:59 PM
Tak dapat tgk video.. Tapi tak sanggup  nak tengok  
Quote moonbug 5-7-2017 10:19 PM
Org zaman skrg suka menghukum sendiri. Semoga keluarga dan org sekeliling kita dilindungi daripada benda2 mcm ni
Quote AbukRokok 5-7-2017 11:00 PM
xde link youtube ke
Quote CiliPadiSedap 5-7-2017 11:28 PM
kalau ikut hati akak pun nak bakar sekeluarga penipu duit akak, tapi sebab akak ni darah lycan hibrid vampire. jadi akak maafkan kesilapan dan akan balas one day di padang mahsyar.

im lycan vampire hybrid.  hasilnya panda cute
Quote CiliPadiSedap 5-7-2017 11:29 PM
ala kena bakar kt dunia api dunia tak panas. kena bakar kt neraka esok tak de siapa nak tlg amalan masing2 beb.
Quote ShiningStars 6-7-2017 12:32 AM
Susah bila masing2 nak jadi hakim dan juri
Quote skinsandstars 6-7-2017 12:35 AM
Binatang pun xleh bakar hidup2 dek. Tajuk story kau dek.
Quote haryatie 6-7-2017 07:25 AM
gilerrr...kejam
Quote Ayda89 7-7-2017 08:50 AM
Menyesal pon takleh dah, terbakor dah kekdahnya. Ngeri betul
Quote MyNameIsIris 7-7-2017 12:16 PM
tak tau nak cakap.. sebab kadang-kadang orang yang mencuri dan membunuh ni kalau dibawa ke pengadilan, terlepas begitu saja pulak.
Quote aswan. 7-7-2017 12:53 PM
CrowneGlory replied at 5-7-2017 02:07 PM
Kalau tak bodoh bukan yindon namanya

Curi uang 1MDB dah layak dibakar ke? Ah malon
Quote xiaoling778 7-7-2017 06:30 PM
banyak orang suka sendiri membuat hukuman

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051905s Gzip On
To Top