Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tak Cukup Duit, 3 Beradik Nekad Kayuh Basikal 5 Hari Nak Pulang Ke Kampung

2-7-2017 02:46 PM |Dilihat:3966| Komen: 34
Tiga beradik sanggup mengayuh basikal selama lima hari dari Indralaya untuk bertemu ibu mereka di Tangerang, Indonesia.

Media tempatan Indonesia melaporkan Okta, 15, dan dua adiknya, Rizal, 13, serta Aslam, 10, mengayuh basikal sejauh kira-kira 570 kilometer, kerana tidak  mempunyai wang yang mencukupi untuk pulang ke Tangerang bagi menyambut lebaran bersama ibu mereka.

Tindakan mereka yang memutuskan utnuk pulang ke kampung halaman selepas tinggal selama satu bulan lebih di rumah neneknya di Indralaya telah menyentuh hati pelbagai pihak.

Foto: Merdeka.com
Mereka bertiga memulakan perjalanan dengan berbekalkan hanya Rp 150,000 (RM48.22).

Susulan dari kisah mereka yang tular, pihak ASDP Indonesia, Ferry memutuskan untuk menghantar ketiga-tiga adik beradik ini dari Pelabuhan Merak, Banten hingga sampai rumah mereka di Cileduk, Tangerang. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
3
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 34
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote EJALTI 3-7-2017 07:28 PM
Nasib kau la dek jadi rakyat indogneSIAL garuduburku negara gagal total...

Lain-lain Komen

Quote boyagombak 2-7-2017 02:52 PM
Sian anak Trishnalovezul. Balik ke Tengerang pun ibuknya sudah minggir ke Tanah Melayu. Harap Trishna akan balik jenguk anaknya trsbt
Quote chinta89 2-7-2017 03:08 PM
boyagombak replied at 2-7-2017 02:52 PM
Sian anak Trishnalovezul. Balik ke Tengerang pun ibuknya sudah minggir ke Tanah Melayu. Harap Trishn ...

gelak sakan aku baca!
Quote sueburn 2-7-2017 03:24 PM
Klu pasal indon je mesti trisnalepzul5k ni kena bahan

Quote dinopower 2-7-2017 03:36 PM
sueburn replied at 2-7-2017 03:24 PM
Klu pasal indon je mesti trisnalepzul5k ni kena bahan

mau tak kena bahan... dahla bangga rampas laki org... pastu sembang gj insinyur rm5k.... mampu anto kat pak mertua rm150 sbln.....  

tp hr tu katanya gj laki dah naik lg  
Quote umbut 2-7-2017 03:40 PM
dinopower replied at 2-7-2017 03:36 PM
mau tak kena bahan... dahla bangga rampas laki org... pastu sembang gj insinyur rm5k.... mampu ant ...

Pastu bangga bertongkang ke malaysia.. tradisi nenek moyang katanya.. ringgit msia juga yg dikejar... pastu berlagak konar baring jawapan last2 claim dah menang..

Hai ler yindon, yindon
Quote jahcomel 2-7-2017 03:54 PM
dinopower replied at 2-7-2017 03:36 PM
mau tak kena bahan... dahla bangga rampas laki org... pastu sembang gj insinyur rm5k.... mampu ant ...


Quote giyomi 2-7-2017 03:54 PM
si trisna ini ujud lagi kew, ker dah kena cerai skrng ni.
Quote seri06 2-7-2017 04:01 PM
Lama tak nampak dia komen Kat sini.
Quote batmana 2-7-2017 04:01 PM
Tidak takut karena Allah pasti melindungi. Lelah mengayuh sepeda, kami berulang kali istirahat. Okta Primansa


bgus bdk2 ni, berani skalipn bru meningkat remaja

https://www.pressreader.com/indo ... 701/281556585843979
Quote mesmerize 2-7-2017 04:45 PM
Kesian ko dik.. kalau akak malas nak balik kampung dah kalau kena bersusah payah gini. Sebab kat kampung kena kerja keras lagi sepanjang syawal melayan tetamu pulak. Baik aman2 je duk rumah layan tv walaupun kedengaran sedey
Quote sabbath_shalom 2-7-2017 04:49 PM
mesmerize replied at 2-7-2017 04:45 PM
Kesian ko dik.. kalau akak malas nak balik kampung dah kalau kena bersusah payah gini. Sebab kat kam ...

Hujung2 dah sampai rumah jadi hamba sinki.  
Quote mesmerize 2-7-2017 05:02 PM
sabbath_shalom replied at 2-7-2017 04:49 PM
Hujung2 dah sampai rumah jadi hamba sinki.

Betul sangat dek..akak la tu..hamba sinki..hamba periuk belanga n sudip...hamba mop n penyapu lantai segala jadah lah di musim perayaan ini  
Quote HannahMontana 2-7-2017 05:12 PM
elok2 sampai ibunya sudah pergi kerumah suami baru beliau.....penat sendiri bebudak bodoh
Quote Evelyn97 2-7-2017 06:20 PM
Lama tak nampak dia komen Kat sini.
Quote ShiningStars 2-7-2017 09:17 PM
dinopower replied at 2-7-2017 03:36 PM
mau tak kena bahan... dahla bangga rampas laki org... pastu sembang gj insinyur rm5k.... mampu ant ...

Engineer fresh grad pun gaji dah 5k   betul ke laki si trisna tu engineer?ke assistant jew  
Quote ShiningStars 2-7-2017 09:19 PM
seri06 replied at 2-7-2017 04:01 PM
Lama tak nampak dia komen Kat sini.

Ada je dia bergentayangan kat dlm forum ni juolls.cer ada berita msian/mat salleh kawen indon mesti ada si trisna ni muncul sambil memuji kehebatan perempuan indon  
Quote dinopower 2-7-2017 10:28 PM
ShiningStars replied at 2-7-2017 09:19 PM
Ada je dia bergentayangan kat dlm forum ni juolls.cer ada berita msian/mat salleh kawen indon mest ...

mcm nak bg inspirasi gituh.... tp sygnya hanya mampu sambar insinyur gj 5k....
Quote FanTasyCreaTioN 2-7-2017 10:32 PM
berita semasa juga ka?

bagus lagi duduk kat rumah dengan nenek dan beraya dengan nenek.

Quote sueburn 3-7-2017 01:55 AM
dinopower replied at 2-7-2017 03:36 PM
mau tak kena bahan... dahla bangga rampas laki org... pastu sembang gj insinyur rm5k.... mampu ant ...

     
Tersedak trisna asik kena seru jek
    

Lihat semua komen(34)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.088837s Gzip On
To Top