Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Alami Keguguran, Raja Farah Sayu Berpantang Tanpa Bayi

23-6-2017 09:54 AM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 5158| Komen: 56

Pelakon Raja Farah yang mengalami keguguran beberapa hari sebelum tibanya Syawal meluahkan rasa sayunya di Instagram.

"Bermulalah proses berpantang untuk saya. Tapi kali ini tanpa baby. Sedih memang amat sedih tapi Allah dah merancang sebaik-baiknya untuk saya. 

"Gugur ketika kandungan berusia dua bulan. Mungkin kerana terlalu sibuk membakar biskut dan uruskan gerai jualan. Tidak mengapalah, belum rezeki Imran dapat adik," tulisnya.

Walau bagaimanapun, dia akur dengan ketentuan Illahi dan  menganggap perkara itu mempunyai hikmahnya yang tersendiri.

Sementara itu, peminat yang mengikutinya di media sosial tidak putus-putus memberikan sokongan moral dan nasihat di atas musibah yang menimpanya.

Raja Farah yang sudah dikurniakan seorang cahaya mata berusia 10 bulan sebelum ini mengalami rasa sakit ketika berbuka puasa di gerai jualannya di sebuah karnival di Kuala Selangor. 

Foto: IG Raja Farah
"Sejurus mendapat tahu keguguran, saya terpaksa menutup gerai jualan lebih awal. Selepas menghubungi doktor, beliau menyarankan saya ke hospital di Petaling Jaya untuk mendapatkan rawatan."

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semoga Raja Farah bertabah. -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 55
Komen

Previous : "Nenek Gua Tak Sekejam Nenek Lu,"-Sharifah Amani Bengang Dikecam

Next       : Wak Doyok Dilabel Riak, Tayang Butang Baju Melayu Harga RM33 Ribu

Komen Terbaru

Quote Keledek.kepam 24-6-2017 08:50 AM
Takziah. Kalau bleeding patut rehat2 je jgn buat kerja berat. Takpela nnt ada rezeki lagi.

Lain-lain Komen

Quote peratikanjee 21-6-2017 09:39 AM

Takziah Raja Farah..
Quote manehnya 21-6-2017 09:48 AM
anak sulung umor brapa yg pregnen lg tuhh...
Quote qistiena 21-6-2017 09:54 AM
takziah Raja Farah..
Quote aku.semut.merah 21-6-2017 10:01 AM
Aku rasa nak hencap tapi aku cuba kawal jari jemari ni sebab aku pun tengah mengandung. Apapun, takziah
Quote HoneyManjer 21-6-2017 10:07 AM
takziah chuolls...cuba muhasabah diri balik...kita sebagai umat islam dianjurkan untuk bermuhasabah diri...dan kembali kepada Allah yang Esa...
Quote barto 21-6-2017 10:20 AM
Takziah raja farah
Quote mesmerize 21-6-2017 10:29 AM
takpe bole cuba lagi
Quote Bumbu 21-6-2017 10:29 AM
takziah walaupn aku cuak baca komen dia
Quote aTiKah_aYuNi 21-6-2017 10:35 AM

takziah Raja Farah..
Quote zameyla 21-6-2017 10:50 AM
Takziah Raja Farah
Quote virgo19 21-6-2017 10:53 AM
takziah.. sepatutnya bila dah ada pendarahan tu kena berehat je di rumah. tapi farah ni masih gigih berniaga kat karnival..
Quote bambimo 21-6-2017 11:06 AM
aku.semut.merah replied at 21-6-2017 10:01 AM
Aku rasa nak hencap tapi aku cuba kawal jari jemari ni sebab aku pun tengah mengandung. Apapun, takz ...

wow tahniah semut bunting pelamin
nway raja farah salam takziah
Quote sepitsiput 21-6-2017 11:12 AM
tu hari meols lepak kt oldtown plaza masalam...terjumpa shuben heols... berair jua meols melihatnya...suka senyummm
Quote aechae 21-6-2017 11:13 AM
Murah rezeki dia lps kawin 2nd ni kn...subur lah tu...nxt year cuba lg ye sis
Quote kucen_miang 21-6-2017 11:26 AM
aku.semut.merah replied at 21-6-2017 10:01 AM
Aku rasa nak hencap tapi aku cuba kawal jari jemari ni sebab aku pun tengah mengandung. Apapun, takz ...

kenapa dia keguguran akak nak hencap pulak?
Quote matjambu 21-6-2017 11:28 AM
takpe..nanti ade rezeki lain la tu
Quote aku.semut.merah 21-6-2017 11:32 AM
bambimo replied at 21-6-2017 11:06 AM
wow tahniah semut bunting pelamin
nway raja farah salam takziah

Alhamdulillah. Tq sis. Raja Farah patut jaga diri dia sbb dari awal ada pendarahan. Rehat rumah baring. Tapi bende dah nak jadi. Takziah sekali lagi
Quote mizzacu 21-6-2017 11:38 AM
hmm.. ye lah xdak rezeki kan.
tp rj farah.. ptt kna berehat awai2 ada pndarahan tu
Quote bukan_ustazah 21-6-2017 11:58 AM
lepas gugur senang lekat selalunya. kawan i macam tu .. terus jadi

Lihat semua komen(56)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
Kategori Berkaitan
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056562s Gzip On
To Top