Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Budak 6 Tahun Maut Kena Tampal Pita Selofan Gara-Gara Terlalu Bising

19-6-2017 01:15 PM |Dilihat:2664| Komen: 30

Seorang budak perempuan berusia enam tahun mengalami kematian selepas guru tadikanya membalut mulutnya dengan pita selofan kerana dituduh terlalu becok.

Memetik laporan Shanghai Morning Post, bapa kanak-kanak itu membuat dakwaan berkenaan terhadap guru serta tadika terbabit di media sosial Weibo pada 12 Jun lalu.

Mangsa, Guo Jintong dilaporkan mati di tadikanya selepas sesi senaman pagi pada hari sama.

Menurut bapanya guru Guo menuduh budak itu terlalu becok ketika sesi senaman pagi berkenaan.

Sebaik sesi senaman berakhir, guru berkenaan menutup mulut Guo dengan gam sebelum membalutnya dengan pita selofan.

Difahamkan, guru terbabit telah ditahan pihak polis untuk membantu siasatan.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 30
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Peya 20-6-2017 01:36 PM
Budak pompuan mmg becok. Takziah kepada family mangsa

Lain-lain Komen

Quote leftrani_kel 19-6-2017 01:21 PM
Kesian..biasala  budak tadika  mmg  becok..
Quote EJALTI 19-6-2017 01:23 PM
Bangang punyer cikgu..:
Quote shiedafaizal 19-6-2017 01:26 PM
bodoh...smpi buh gam ...bangang tak sudah
Quote KucingKedai 19-6-2017 01:35 PM
dah kata pun budak tadika. kang senyap masalah jugak. hais
Quote Changa 19-6-2017 01:40 PM
hazab sangat ke molot kau dek??
Quote manjalara_01 19-6-2017 01:48 PM
x senang pulak tgk iklan yeo's berkat dirasa bersama
what the heck punye iklan..
Quote haryatie 19-6-2017 02:06 PM
Ya Allah...kesian budak tu
stress betul cikgu tu dgn mulut dia kerr
Quote qistiena 19-6-2017 02:25 PM
biaselah budak...excited lebey...
mcm cikgu tu tak nak jadi budak...
Quote ell768 19-6-2017 02:31 PM
bodohnyer cikgu mcm tu..siap dia gam molot budak tu..bongok!!
Quote Loh_83 19-6-2017 02:40 PM
haihh .. xpasal2 ...

tu lah .. bukan sebarang2 orang yg boleh jadi guru tadika ni ...

Quote leylapple 19-6-2017 02:52 PM
hm...kalau berita dari china aku skeptical sikit nak percaya...

takkanlah budak mati senang2 kalau mulut diselotep..

mesti ada creta lain nie
Quote -electrifying- 19-6-2017 02:55 PM
bdk tu bernapas gne mulot ka
Quote aTiKah_aYuNi 19-6-2017 03:47 PM
Bangang punyer cikgu..
Quote NekNgah 19-6-2017 03:58 PM
Dah kerja dengan budak-budak, takkan masih tak faham..
Quote Pink_Purple 19-6-2017 04:18 PM
guru mental            
Quote zorrro_03 19-6-2017 10:19 PM
Changa replied at 19-6-2017 01:40 PM
hazab sangat ke molot kau dek??

tak boleh lawan etis gila tu aku rasa.  kalau beliau duduk di tanah besar sana aku agak dah lama mampus etis tu.  becok kalahkan kau.  
Quote Modngengade 19-6-2017 10:35 PM
Leluhur ke?  Next!
Quote Rahman+Mulhid 20-6-2017 05:57 AM
PENGHARAMAN MENYERUPAI SESUATU KAUM

Penganut Zoroastrian


Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mengetahui tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya akan dimintai pertanggungjawabannya. (QS: Al Isra: 36).

...dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan (0rang kafir) mereka setelah datang ilmu (petunjuk) kepadamu, sesungguhnya kamu kalau demikian termasuk golongan orang-orang dholim. (QS: Al Baqarah: 145).

dari Ibnu Umar,: Siapa saja yang menyerupai suatu kaum (gaya hidup dan adat istiadatnya), maka mereka termasuk golongan tersebut. (HR. Abu Daud dan Imam Ahmad).

dari Abu Hurairah Tidak akan terjadi kiamat sebelum umatku menerima (mengikuti) apa-apa yang dilakukan oleh bangsa-bangsa terdahulu (pada masa silam), selangkah demi selangkah, sehasta demi sehasta. Di antara saha-bat ada yang bertanya: (Ya Rasulullah) apakah yang dimaksud (di sini) seperti bangsa Persia dan Romawi? Rasulullah saw menjawab: Siapa lagi (kalau bukan mereka) (HR. Bukhori, ).

Siapa saja yang menyerupai suatu kaum, ia termasuk golongan mereka. (HR Abu Daud dan Ahmad).

Tidak termasuk golonganku orang-orang yang menyerupai selain golonganku. (HR at- Tirmidzi).

dari Abu Said Al-Khudriy "Kalian akan benar-benar mengikuti jalan hidup orang-orang sebelum kalian, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga andai mereka memasuki lubang biawak, maka kalian pun mengikuti mereka". Kami (para sahabat) bertanya, "Wahai Rasulullah, apakah mereka adalah orang-orang Yahudi, dan Nashrani". Beliau menjawab, "Siapa lagi kalau bukan mereka". (HR. Al-Bukhoriy).
Quote mummyNSA 20-6-2017 06:17 AM
Ya Allah... Kesiannya..
Dah nama pun budak tgh mbesar memang lah mcm tu

Lihat semua komen(30)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.214839s Gzip On
To Top