Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Guru Wanita Ganas Ditahan

17-6-2017 03:49 PM |Dilihat:3632| Komen: 53
Seorang guru sekolah rendah di Lebaran, Sibu ditahan kerana menyerang guru besar sekolahnya menyebabkan lelaki berusia 40 tahun itu mengalami lecur pada badan.


Foto: Internet

Memetik mStar Online, Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Saiful Bahri Abdullah berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi Jumaat.

"Guru besar itu meninjau sekitar sekolah itu dan ketika masuk ke kelas yang sedang dikendalikan guru berkenaan, suspek memberitahu guru besar itu tindakannya menunjukkan seolah-olah dia tidak mempercayai suspek," katanya.

Dari situ, bermulalah pertengkaran sehingga guru wanita berusia 49 tahun terbabit menghalau guru besar dari kelas yang penuh dengan murid itu.

Dalam kejadian, suspek yang sedang memegang segelas air panas, menyimbah air tersebut ke muka guru besar berkenaan.

Tidak cukup dengan itu, suspek menendang mangsa, tetapi dapat dielak.

"Lengan dan belakang guru besar itu melecur akibat terkena air panas," kata Saiful.

Susulan kejadian, mangsa membuat laporan polis yang kemudiannya menahan guru wanita terbabit ketika hadir di balai polis.

Menurut Saiful, suspek ditahan reman tiga hari sehingga 19 Jun bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 53
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Rahman+Mulhid 20-6-2017 06:05 AM
PENGHARAMAN MENYERUPAI SESUATU KAUM

Penganut Zoroastrian


Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mengetahui tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya akan dimintai pertanggungjawabannya. (QS: Al Isra: 36).

...dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan (0rang kafir) mereka setelah datang ilmu (petunjuk) kepadamu, sesungguhnya kamu kalau demikian termasuk golongan orang-orang dholim. (QS: Al Baqarah: 145).

dari Ibnu Umar,: Siapa saja yang menyerupai suatu kaum (gaya hidup dan adat istiadatnya), maka mereka termasuk golongan tersebut. (HR. Abu Daud dan Imam Ahmad).

dari Abu Hurairah Tidak akan terjadi kiamat sebelum umatku menerima (mengikuti) apa-apa yang dilakukan oleh bangsa-bangsa terdahulu (pada masa silam), selangkah demi selangkah, sehasta demi sehasta. Di antara saha-bat ada yang bertanya: (Ya Rasulullah) apakah yang dimaksud (di sini) seperti bangsa Persia dan Romawi? Rasulullah saw menjawab: Siapa lagi (kalau bukan mereka) (HR. Bukhori, ).

Siapa saja yang menyerupai suatu kaum, ia termasuk golongan mereka. (HR Abu Daud dan Ahmad).

Tidak termasuk golonganku orang-orang yang menyerupai selain golonganku. (HR at- Tirmidzi).

dari Abu Said Al-Khudriy "Kalian akan benar-benar mengikuti jalan hidup orang-orang sebelum kalian, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga andai mereka memasuki lubang biawak, maka kalian pun mengikuti mereka". Kami (para sahabat) bertanya, "Wahai Rasulullah, apakah mereka adalah orang-orang Yahudi, dan Nashrani". Beliau menjawab, "Siapa lagi kalau bukan mereka". (HR. Al-Bukhoriy).

Lain-lain Komen

Quote sebu1 17-6-2017 03:53 PM
Guru besar baru ke Atau Guru besar mude
Quote sekngucing 17-6-2017 03:58 PM
ganas,  semakin ganas.... ganas...
Quote sekngucing 17-6-2017 03:58 PM
ganas,  semakin ganas.... ganas...
Quote Bipolajourney 17-6-2017 03:59 PM
Mungkin cikgu stress. Jangan tak tau mental ramai dikalangan cikgu, doktor tak terkecuali jururawat pon ada
Quote Pink_Purple 17-6-2017 04:00 PM
sindrom menopos ke..
Quote ninja boy 17-6-2017 04:58 PM
stress bukan buat main2
lebih baik sepak terajang kerusi meja dari sepak terajang manusia
kat sini banyak kerusi meja pintu dinding kena sepak terajang hampir tiap2 hari seperti pesta keganasan gituh
Quote onexox97 17-6-2017 05:00 PM
over sangat air segelas boleh buat melecur
Quote OmJualGas 17-6-2017 05:06 PM
Edited by OmJualGas at 17-6-2017 05:20 PM

Cikgu pompuan 49 serang guru besar lelaki 40... apa itu guru besar telah buat ooooo.......
Quote Pink_Purple 17-6-2017 05:09 PM
OmJualGas replied at 17-6-2017 05:06 PM
Cikgu pompuan 49 serang guru besar lelaki 40......

tamparan wanita...
Quote chazey 17-6-2017 05:11 PM
Memang GB dah selalu aim sheol la tu. Sheol lak dah sah2 berdendam dengan GB tu. Cash la dedua.
Quote batmana 17-6-2017 05:14 PM
abis murid2 sokong mana?
Quote LavaUollss 17-6-2017 05:19 PM
chazey replied at 17-6-2017 05:11 PM
Memang GB dah selalu aim sheol la tu. Sheol lak dah sah2 berdendam dengan GB tu. Cash la dedua. :lol ...

kuss semangat..aiols ingatkan guru pompuan tu chuols. Aiols ingat2 lupa chuols mengajar di lembah borneo tapi tak pasti di ssabah atau serawak. Nasib baik bukan chuols
Quote Pixie902 17-6-2017 05:26 PM
Macamana lah murid2 nak dapat contoh yang baik...dah cikgu pun bergaduh di khalayak ramai...depan murid2 pulak tu...
Quote cHimo 17-6-2017 05:27 PM
Mesti kes sudah lama menahan hati nih...
Quote sebu1 17-6-2017 05:29 PM
Patutle anak murid jd pembunuh seterika kawan:zz
Quote mily 17-6-2017 05:30 PM
Mcm pernah keluar brta yg sama dulu
Quote Buritan 17-6-2017 05:57 PM
Bravo
Quote chazey 17-6-2017 06:00 PM
LavaUollss replied at 17-6-2017 05:19 PM
kuss semangat..aiols ingatkan guru pompuan tu chuols. Aiols ingat2 lupa chuols mengajar di lembah  ...

Choi! Koser ai nak glemerkan diriey masuk berita beginiey.  
Quote mjla 17-6-2017 06:54 PM
Elok la tu.
Minggu depan murid plak gaduh.

Lihat semua komen(53)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.085591s Gzip On
To Top