Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Orang Gemuk Macam Awak Ni Biasanya Pelahap" - Peniaga Mulut Puaka

14-6-2017 11:32 AM |Dilihat:7128| Komen: 129
Macam 'bau longkang' mulut puaka peniaga di bazar Ramadan seorang ni. Orang tu dah niat baik nak tolong, lancang pula mulutnya menghina rupa fizikal pembeli itu. Dituduh pelahap pula tu! Hati mana tak panas?

Itulah situasi dihadapi seorang netizen Innanie Ariffin yang juga merupakan seorang blogger kecantikan dan kesihatan.



Fuh, sedap betul mulut dia mengata orang. Memang puaka! Tapi abang tu memang sangat bernasib baik kerana Innanie tak keluar 'tanduk' mengamuk di situ juga.



Terbaiklah jawapan Innanie! Terdiam terus peniaga tu. Perkongsian itu turut megundang rasa marah netizen lain yang membacanya.

"Jadahnya meniaga macam ni. Harap peniaga tu dapat pengajaran sepatutnya la.

"Nak bergurau kononnya tapi tak kena gaya," komen netizen.


Foto: FB Innanie Ariffin

Nak berniaga, buat la cara nak meniaga, kan? Ini dia 'gurau kasar' pula. Memang tak kena langsung! Anda ada pengalaman macam ni tak? Jom kongsikan. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
4
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 106
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote rayray28 26-6-2017 11:59 PM
saladin780 replied at 14-6-2017 02:34 PM
ada peniaga kat bazaar/pasar malam mmg gitu la perangainya...suka kacau2/gurau2 ngan customer..lg  ...

Bile x dilayan leh lak jawab ek elehh bukan cun pon..ishh mmg anti laa puak2 gini

Lain-lain Komen

Quote haryatie 14-6-2017 11:50 AM
peliknyaaa..
ada ker org berniaga mcam ni
selalunya org berniaga ni suka jerk org singgah membeli
beli kasi habis lagik dia suka
musykil pulak
Quote batmana 14-6-2017 11:51 AM

harap viralkn nama kedai skali, baru org kenal.
Quote Artemesiaa 14-6-2017 11:52 AM
Tahu le jualan dia tak laku tapi tak baik le mempersendekan penampilan seseorang tu untuk lariskan jualan.  Bukan semua orang boleh terima gurauan kasar macam tu.  Cuba lebih sopan dan manis mesti ramai yang sudi beli jualannya
Quote paz 14-6-2017 11:53 AM
Cakap tak pikir, padan lah muka.
Quote tobobon 14-6-2017 11:59 AM
citer #kakhasanah lagi ker?
Quote fox. 14-6-2017 11:59 AM
Ada gak jantan mulut puaka gini iya
Quote -electrifying- 14-6-2017 12:00 PM
haryatie replied at 14-6-2017 11:50 AM
peliknyaaa..
ada ker org berniaga mcam ni
selalunya org berniaga ni suka jerk org singgah membeli
...

ade je sis, mlut jnis xde otak n xde akal nk berckp
Quote umbut 14-6-2017 12:01 PM
Mcm member aku.. Suka pegi kedai Yg xda org.. Katanya kesiannya, x laku... Choiiiiiiii... Confirm x sedap, Baik GI kedai Yg biasa ramai org..
Quote AbukRokok 14-6-2017 12:02 PM
hahaha feeling heartbroken
tau pun ko

so rajin rajinla exercise
Quote SuRiaGreeNz 14-6-2017 12:03 PM
klu aku x ambik & x bayar utk kebab tu..
jwb" xjd beli la.. sy gemuk, nk diet.. kbai"
Quote pearl.silver 14-6-2017 12:14 PM
Panjangnya jawapan dia kt pekedai tu
Klu iols xde masa nk bersyarah dah..penat puasa lg..
Quote Zasss777 14-6-2017 12:19 PM
Brader2 tu ingat diorang buat lawak kot. Serius bangang!
Quote niena90 14-6-2017 12:22 PM
Baik la tak payah meniaga dgn perangai cmtu. Ko nak untung cepat mintak org beli byk2 tapi mulut mcm puaka menghina org. Sendiri masak sendiri makan jelah abg2 kebab oiii
Quote aleesyasofia 14-6-2017 12:29 PM
kalo iols trus blah jer.. kosser sgt nak tlg..
Quote oneders 14-6-2017 12:29 PM
Barangkali itu punca kedai dia takde orang singgah..
Quote kentel 14-6-2017 12:42 PM
umbut replied at 14-6-2017 12:01 PM
Mcm member aku.. Suka pegi kedai Yg xda org.. Katanya kesiannya, x laku... Choiiiiiiii... Confirm x  ...

tohan pilih dia bagi rejeki dkt kdai tu sis...sis apa tau
Quote idea77 14-6-2017 12:44 PM
takda budi bahasa
Quote prettyuglybabe 14-6-2017 12:46 PM
umbut replied at 14-6-2017 12:01 PM
Mcm member aku.. Suka pegi kedai Yg xda org.. Katanya kesiannya, x laku... Choiiiiiiii... Confirm x  ...

adik aku pulak lain..
dia kata kalau takde orang mesti sedap..
yang ramai orang selalu masak pun cincai
Quote Ayda89 14-6-2017 01:32 PM
Berani eh peniaga tu cakap depan2 macamtu...Cer gtahu sikit bazaar katmana n stall berapa kasi viral kan dia

Lihat semua komen(129)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058529s Gzip On
To Top