Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Peniaga Pakai Seksi Di Bazar Ramadan, Dihalau Pulang Tukar Baju

2-6-2017 10:47 AM |Dilihat:7247| Komen: 33
Seorang pembantu peniaga di Bazar Ramadan Jalan Sungai Lembing Kuantan diarah pulang oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) kerana berpakaian mencolok mata.

Wanita yang berusia awal 20-an itu bukan sahaja tidak mematuhi etika berpakaian, malah melanggar aspek kebersihan kerana tidak memakai tudung atau penutup kepala.

Memetik laporan Harian Metro, Ketua Seksyen Perhubungan Awam MPK, Izad Zainal Muhammad Safian berkata disebabkan kesalahan-kesalahan itulah wanita terbabit diarah pulang ke rumah untuk menukar pakaian yang lebih sesuai.

Foto: Projek MMO
Amalan kebersihan itu bukan saja pada makanan dan minuman yang disediakan tetapi juga kebersihan gerai serta kawasan persekitaran, katanya.

Tambahnya lagi, MPK memandang serius dalam soal etika berpakaian dan kebersihan. Pegawai juga diletakkan di setiap lokasi bazar Ramadan untuk memudahkan pengunjung membuat aduan.

Bagaimanapun secara keseluruhannya kita berpuas hati dengan komitmen semua peniaga bazar Ramadan setakat ini dan meminta mereka mematuhi peraturan itu sepanjang Ramadan, ujarnya. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
5
Marah
1
Terkejut
3
Sedih
1
Lawak
4
Bosan
1
Komen: 33
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Lobai-Mulhid 7-6-2017 05:03 PM
orenthelobos replied at 7-6-2017 09:01 AM
lu gila maa. lu tatak tohan punya olang. mana tao itu tulung punya hat. lu kasi buang baju siluar  ...

kesian anak pak haji abdullah........ dah pi haji, gagal nak didik anak bungkus kapala   




Lain-lain Komen

Quote mzzenma 1-6-2017 04:56 PM
Pakaian apa yang peniaga tu pakai seksi sangat tu?? Pakai singlet dengan hot pants ka?
Quote FanTasyCreaTioN 1-6-2017 05:03 PM
ok la tu sebab asas nya dia d arah tukar pakaian kerana
melanggar aspek kebersihan apabila tidak memakai tudung atau penutup kepala



Quote white_musk 1-6-2017 05:05 PM
Pembeli kena bungkos kepala juga ke?
Quote cmf_blingblings 1-6-2017 05:09 PM
white_musk replied at 1-6-2017 05:05 PM
Pembeli kena bungkos kepala juga ke?

penjual aja, takut rambut masuk makanan kot
Quote sekngucing 1-6-2017 06:39 PM
ceroboh masuk rumah org,  tuduh org tak tutup aurat,  tangkap gambar,  sebar....
Quote white_musk 1-6-2017 07:03 PM
cmf_blingblings replied at 1-6-2017 05:09 PM
penjual aja, takut rambut masuk makanan kot

Pembeli x bungkos kepala pun kebarangkalian rambutnya boleh masuk dalam makanan
Quote PongKang 1-6-2017 07:05 PM
aku mmg geli kalo peniaga xpakai sarung tangan..
Quote batmana 1-6-2017 07:45 PM
Kt mana2 tmpt gerai mkn.mmg wajib ttup kapala.ini arahan mana2 majlis bandar.
Quote batmana 1-6-2017 07:46 PM
sekngucing replied at 1-6-2017 06:39 PM
ceroboh masuk rumah org,  tuduh org tak tutup aurat,  tangkap gambar,  sebar....

MPK ngn jaip tk reti beza ka dol?
Quote Lagubestbest 1-6-2017 08:52 PM
PongKang replied at 1-6-2017 07:05 PM
aku mmg geli kalo peniaga xpakai sarung tangan..

Pura2 pakai kat param je, kat kichen diorang belakang rumah, gentel kuih pakai kaki direct atas lantai tak bercuci udara penuh lalat sana sini hahaha
Quote borrow 1-6-2017 08:52 PM
Ello , meniaga makanan patut tutup kepala . Rambut ikat . koser makan rambut uols . Dye lak tuh.

x de mention baju sheols cammana. mebi tshirt low cut . tunduk jah nampak buah2.

Exam dulu ai pilih "menJolok" mata . Dpt pangkah . Colok mata rupanya

59e612e575874bfdb108ed3ed2807319.jpg

colok cina
Quote ultra78 1-6-2017 08:55 PM
Bila aku nampak lalat hinggap atas makanan aje aku dah hilang selera.
Quote kaktom16 1-6-2017 08:57 PM
Lagubestbest replied at 1-6-2017 08:52 PM
Pura2 pakai kat param je, kat kichen diorang belakang rumah, gentel kuih pakai kaki direct atas la ...

kalau betul2 meniaga ikut cara islam yang mulia, tak akan dorang sesuka hati jual makanan yang tak terjamin kebersihannya. dalam islam makanaa yang kotor jadi haram. apalagi kalau jual makanan yang kotor hanya nakkaut untung semata2. haram tawww, tak berkat. hidup pasti tak tenang, macam2 masalah akan datang menimpa.

lain la orang kafir, asal jadi duit, halal haram, tolak tepi dulu.


Quote mjla 1-6-2017 09:11 PM
Pembeli pun bingai gak
Dah tau kotor hang pi beli wat pe
Quote palmolive 1-6-2017 09:14 PM
Org bg peraturan pun nak kritik ker...
Nanti makanan ada rambut bising pulak
Quote zamzam 1-6-2017 09:41 PM
ya PBT mesti tegas dgn peniaga makanan especially penjaja gerai. rata2 tahap kebersihan boleh dipertikai. ada dpt  cucuk KKM tak?
Quote PongKang 1-6-2017 10:08 PM
Lagubestbest replied at 1-6-2017 08:52 PM
Pura2 pakai kat param je, kat kichen diorang belakang rumah, gentel kuih pakai kaki direct atas la ...

pastu korek idung sambil uli tepung    
Quote ~boolean 1-6-2017 10:12 PM
Penjual lelaki kalau tutup aurat tapi nampak bulu ketiak basah berpeluh pun tetap aku tak beli.

Dalam kes ini aku sokong al-lobai al-majlis perbandaran
Quote sharlenetexas 1-6-2017 11:26 PM
pakai ajelah shower cap ke. skaf kecik ke.

Lihat semua komen(33)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.092832s Gzip On
To Top