Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Suami Isteri Boleh Bercium Selagi Tak Bersetubuh Ketika Puasa - Mufti

1-6-2017 10:10 AM |Dilihat:5213| Komen: 159
“Seorang yang berpuasa boleh untuk mencium dan bermesraan dengan isterinya selagi dia tidak melakukan persetubuhan."

Demikianlah coret Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang membenarkan pasangan suami isteri 'berkucupan ringan-ringan selagi tidak bersetubuh ketika berpuasa.


Foto: Mail Online

Tambahnya, seseorang yang gagal mengawal keinginan seks seeloknya mengelak daripada berbuat demikian.

“Jika dia tahu bahawa dia tidak mampu mengawal diri maka hendaklah dia mengelakkan bercium dan ‘kemesraan yang lain’,” jelasnya.

Memetik Mail Online, Asri memetik satu hadis riwayat Bukhari yang menyatakan nabi pernah bermesraan dan mencium isterinya ketika sedang berpuasa. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 133
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Binitua 5-6-2017 03:34 PM
FanTasyCreaTioN replied at 5-6-2017 02:55 PM
hahahahampes akak .. buat adik mengekek gelak sensorang baca ayat akak

sepanjang adik berk ...

A'ah RUU 355.

Itu lah nasib ahkak dik. Semuanya dah tertulis.  Dah rezeki ahkak dapat kahwin dengan seorang yang mampu memimpin ahkak supaya berjalan di diatas landasan yang benar.

Ok lah dik ahkak nak pergi bazar ramadan. Bercakap pasal Islam ni tetiba teringin pulak ahkak nak beli kueh bom.

Nanti kita senbamg lagi.

Lain-lain Komen

Quote MSAR 1-6-2017 10:28 AM
Cmne tuu
Quote sofea_uk 1-6-2017 10:31 AM
Edited by sofea_uk at 1-6-2017 10:34 AM

Memang la Boleh..bergurau senda, bermesra dan mencium isteri

Islam galakkan mengerat hubungan kasih sayang suami isteri
sepanjang masa.

Yang tak dibenarkan semasa Berpuasa adalah hubungan seks
itupon waktu selepas Berbuka, malam hari dah boleh macam biasa..

Takde isu nya pon disini..
Quote cocorex 1-6-2017 10:38 AM
Apakah isunyer?..setakat nk bercium ringan2 mmg xbatal puasa..betul la apa yg dikatakan oleh Dr Asri tu
Quote taikor 1-6-2017 10:53 AM
asyik seks jah pemikiran
Quote kakiselit 1-6-2017 10:54 AM
Boleh mmg bole tapi jgn smpi terpancar air `duit' woi
Quote aHoi83 1-6-2017 11:00 AM
I heran , punya banyak ustaz2 ni menulis n menegur tentang isu semasa. But seringkali yg dihighlightkan bila ustaz ni menulis or berkata mengenai sex. So sapa yg gile sex sebenarnya ???
Quote Maideen. 1-6-2017 11:01 AM
Bagus dapat membaca pendapat lobai koteselit pakar kote dan lobainita pakar perbezaan mengulom totey bersunat dan yang tidak bersunat.....

Maideen~Dan dengan bangganya mereka mahu membimbing orang lain menjadi seperti mereka.
Quote Maideen. 1-6-2017 11:02 AM
taikor replied at 1-6-2017 10:53 AM
asyik seks jah pemikiran

It's a way of laiffff.........Prrrrrrrrrrrrrrrrpfffftght
Quote pulauturtle 1-6-2017 11:02 AM
saya rasa tiap2 hari pasti adanya rules yg baru
Quote lkick2113 1-6-2017 11:04 AM
kakiselit replied at 1-6-2017 10:54 AM
Boleh mmg bole tapi jgn smpi terpancar air `duit' woi

Lebih afdal dilakukan pada 7.30am
Quote sabbath_shalom 1-6-2017 11:06 AM
taikor replied at 1-6-2017 10:53 AM
asyik seks jah pemikiran

Islam tu mliputi hubungan suami isteri....bukan macam Cina, kongkek dekat rumah urut takda bini...sampai bersepah bisnes seks korang tu.
Quote saladin780 1-6-2017 11:06 AM
aHoi83 replied at 1-6-2017 11:00 AM
I heran , punya banyak ustaz2 ni menulis n menegur tentang isu semasa. But seringkali yg dihighlight ...

wartawan la gila seks..punya la byk isu lain yg dihilite..tp buat buat buta je..tp bila mufti ckp pasal seks sikit mengelupur cam babi semua nak kluar berita
Quote alinone78 1-6-2017 11:07 AM
xde makna boleh kawal
Quote grouper 1-6-2017 11:07 AM
Dah die mufti org tanya dia jawab...n jawapan tu bagi siapa yg bukan jahil agama ni lama tau..so
Quote kakiselit 1-6-2017 11:08 AM
lkick2113 replied at 1-6-2017 11:04 AM
Lebih afdal dilakukan pada 7.30am

7.30 am takde masalah jika bukan bulan posa tapi agama hang la,,,,,minum todi , seks bila2 pun bole,,,,
Quote sqlite3 1-6-2017 11:09 AM
aHoi83 replied at 1-6-2017 11:00 AM
I heran , punya banyak ustaz2 ni menulis n menegur tentang isu semasa. But seringkali yg dihighlight ...

Isu2 lain tak menarik. Bagi geng2 pembeli minyak lintah, krim perapat dan jamu sedap malam ni, isu sebegini lah yang jadi perhatian. Video Utz Zahar Derus yang bertajuk "Sahkah Puasa Apabila Mandi Junub" tiap2 hari masuk timeline aku. nyampah.
Quote shiedafaizal 1-6-2017 11:09 AM
ada isu ke ...
Quote sabbath_shalom 1-6-2017 11:10 AM
aHoi83 replied at 1-6-2017 11:00 AM
I heran , punya banyak ustaz2 ni menulis n menegur tentang isu semasa. But seringkali yg dihighlight ...

Laki bini mesti la ada bab seks sis......biasa la mufti sebut hukum bab laki bini.

Lain la kau kapir,  laki kau pergi rumah urut spa salon apek DAP 24 jam bukaj rumah urut bersepah tu...kau tak kata pulak Cina apek2 tu fikir pasal seks 24 jam....sebab kau suka laki atau bf kau memantat dekat situ khennn
Quote Bedah.Cun 1-6-2017 11:25 AM
Ai takleh raba Joe, yang

Lihat semua komen(159)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.101357s Gzip On
To Top