Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Berendam Persis Di Spa, Tambahkan 4 Bahan Alami Ini Dalam Tab Mandi

18-5-2017 02:45 PM|Oleh: Adib Za | Dilihat: 1401| Komen: 22


Pastinya selepas seharian bekerja, anda mahu merehatkan tubuh sepuas-puasnya di rumah. Salah satu paling berkesan termasuklah mandian air hangat dalam tab mandi.

Namun, tahukah anda dengan menambahkan bahan semula jadi tertentu, ia menyuntik sensasi yang bukan sahaja menenangkan, malah mencantikkan kulit serta rambut anda. 

Memetik laman Boldsky, empat bahan yang anda boleh masukkan ke dalam tab mandi untuk beri manfaat kepada tubuh adalah seperti berikut:


1. Jus anggur

Tambahkan 5- 8 sudu jus anggur ke dalam tab mandi anda. Ia dapat membantu melembutkan dan meremajakan kulit.


2. Madu

Madu mempunyai sifat antivirus dan anti bakteria yang membantu kulit anda bersih, lembut dan gebu. Tambahkan 10 hingga 12 sudu madu ke dalam air mandian anda. 


Foto: Carian internet

3. Susu

Susu sinonim dengan perawatan kulit yang efisien. Anda cuma perlu tambahkan 1 cawan susu ke dalam air mandian hangat dan rasakan efeknya selama 15 hingga 20 minit.


4. Teh hijau

Rendamkan bukan sahaja badan anda, sebaliknya rambut dalam air rendaman teh hijau. Ia membuatkan rambut menjadi lebih kuat dan cepat panjang. Kulit juga terasa lebih segar dan juga lembut. 

Selain teh hijau, anda juga boleh menggunakan teh lain seperti teh pudina dan teh lemon. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 20
Komen

Previous : Sis, Waspada! Jangan Mudah Tertipu Dengan Jualan Pakaian Dalam Talian

Next       : Tangan, Kaki Kusam Tak Bermaya? Anda Pasti Puas Hati Dengan 6 Cara Ini!

Komen Terbaru

Quote Ciksayang 5-7-2017 12:38 AM
Buat dlm besen je lah nampaknya. Tab x beli lg

Lain-lain Komen

Quote nisako 18-5-2017 03:04 PM
tab mandi x ade........................
Quote MissMamamia75 18-5-2017 03:11 PM
Xdok tub mandi..baldi xmuat..tongkecik sgt..ada alternatif lain
Quote minahsenget 18-5-2017 03:40 PM
MissMamamia75 replied at 18-5-2017 03:11 PM
Xdok tub mandi..baldi xmuat..tongkecik sgt..ada alternatif lain

tempayan uolls...tapi tak leh baring2 lah yer,berdiri sajork
Quote doublethread 18-5-2017 03:54 PM
Rumah pprt takde bathtub nak oii
Quote dubuk 18-5-2017 03:59 PM
baik minum semua benda tu.. membazir
Quote Artemesiaa 18-5-2017 04:05 PM
Kalau ke spa suka rendaman susu sebab lepas tu kulit jadi lembut dan licin.
Quote degurlz 18-5-2017 04:34 PM
boleh cuba
Quote cik-jaja 18-5-2017 05:57 PM
kita xd tempat nk berendam.......
Quote febreze 18-5-2017 08:49 PM
rendam ngan air daun sireh + daun pandan..vajay jay jd wangi hak hak
Quote retnoel 18-5-2017 11:26 PM
dubuk replied at 18-5-2017 03:59 PM
baik minum semua benda tu.. membazir

Akak setuju dekkk..rugi je mandi..dah la semua sedap gitu..
Quote -electrifying- 19-5-2017 10:26 AM
selesa bdn, terasa segar
Quote Aquarius9283 19-5-2017 07:18 PM
Susu.n.madu
Quote Ooosehun 22-5-2017 01:51 PM
kemain iolsss baca..rmh pprt je nokss..nk berendam dlm besen ker..
Quote kiambang 22-5-2017 02:54 PM
Tak mampu beli tab mandi..
Quote anastasia7 23-5-2017 04:28 PM
rendam kaki je mampu ni, dlm besen.hoho
Quote hidet 24-5-2017 12:03 AM
retnoel replied at 18-5-2017 11:26 PM
Akak setuju dekkk..rugi je mandi..dah la semua sedap gitu..

Asyik perut je untung.. Kulit nak jugak merasa
Quote skinsandstars 24-5-2017 12:04 PM
bathtub pun takdak, macamana nak buat. huuhuhuhu.
Quote ell2026 24-5-2017 02:45 PM
MissMamamia75 replied at 18-5-2017 03:11 PM
Xdok tub mandi..baldi xmuat..tongkecik sgt..ada alternatif lain

kolam mandi budak2...diap bole berendam kat halaman lagi hehehe
Quote fefeeling 3-6-2017 02:37 PM
Puasa2 boleh dak pegi spa

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.050133s Gzip On
    To Top