Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Lambakan Kafe Hipster & Pusat Membeli Belah, Tanda Negara Semakin Maju?

12-5-2017 03:07 PM |Dilihat:3636| Komen: 96



Artikel Oleh Vincent Loo | Video Oleh Angie Ling | Suntingan Visual Oleh Angie Ling l Suara Latar Oleh Vincent Loo

Sebelum ini, kafe moden atau kini lebih dikenali sebagai kafe hipster disifatkan sebagai tempat bersantai yang mewah.

Namun kini cuba lihat di sekeliling kita, kafe-kafe ini dan juga pusat membeli-belah baharu tumbuh bagai cendawan selepas hujan.

Adakah ini bermakna tahap ekonomi negara telah meningkat dan sekaligus adakah ianya menandakan taraf kehidupan rakyat bertambah baik?- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 96
Komen

Komen Terbaru

Quote mrsbob 25-5-2017 06:09 AM
Cafe hipster ialah tempat di mana makanan xsedap tp cantik dlm insta...

Lain-lain Komen

Quote cocorex 12-5-2017 03:09 PM
Kafe hibster kt bangi tu bersilih ganti..sekejap jer bukaknyer pun pastu sendu
Quote marla69 12-5-2017 03:12 PM
Tak best. Port lepak iyer. mkn mahal
Quote vanillaninja 12-5-2017 03:14 PM
Usually tak tahan lama pun.
Quote chacon 12-5-2017 03:26 PM

mamak makbul jugak yg best
Quote pr3ttytw33ty 12-5-2017 03:40 PM
Kafe hipster..hrp kn deco je yg WOW. tp rega ngan rasa, HAWAU!
Quote kiambang 12-5-2017 03:44 PM
Ada ke pembeli ? Zaman sekarang la orang dok berjimat .. kalau harga reasonable dan sedap ok lah... harga mak aiii.,.
Quote kechikchomel 12-5-2017 03:53 PM
sekarang ni trend food truck...tapi harga dia
Quote emmet_23 12-5-2017 03:55 PM
macam kenal je Vincent Loo ni hehehe...
Quote kentel 12-5-2017 04:02 PM
tak boleh la nak define lambakan cafe dgn lambakan malls tu sbg benchmarking sbg negara maju...
Quote cendolsantan 12-5-2017 04:03 PM
sebenarnya ramai antara kita keliru antara kafe hipster, kopitiam dan restoran, kan? Namun demikian korang pernah tak makan di restoran Kapitan di Subang USJ, sana Char Kuay Teow sedap, anak Chef Wan yang masak.
Quote ultramantujuh 12-5-2017 04:05 PM
Saya kenal Vincent Loo tu, dia kan dulu kerja di TV3 wartawan Aduan Rakyat, comel lah orangnya... nak kenal boleh tak? huhu
Quote estrellas 12-5-2017 04:08 PM
cendolsantan replied at 12-5-2017 04:03 PM
sebenarnya ramai antara kita keliru antara kafe hipster, kopitiam dan restoran, kan? Namun demikian  ...

Tryla kuey tiau lau wan dekat kelana jaya, lagi sedap. Bukan hipster pon, kedai biasa ja, dah lebih 20 thn meniaga
Quote prettyuglybabe 12-5-2017 04:21 PM
buka je banyak.. pastu tengok berapa lama boleh survive..
Quote helicornia 12-5-2017 04:44 PM
apa sebenarnya definisi kafe hipster ni
Quote adindasm 12-5-2017 05:02 PM
Mahal tak sedap = kafe hipster
Quote duyong95 12-5-2017 05:05 PM
aku x suka cafe hipsthurrrr ni....ngarut2 dah aku nengok menunya
Quote Acik_Whitney 12-5-2017 05:07 PM
Kopi kat cafe hipster mahal.
Quote Acik_Whitney 12-5-2017 05:07 PM
Kopi kat cafe hipster mahal.
Quote wana89 12-5-2017 05:26 PM
Most of it wana pergi makanan xsedop.. sedop lagi makanan warung kak limah tepi jalan..
Xcompare dengan harga sebab tahu la kan.. agak pprt nak compare warung dengan kafe hipster tapi kualiti makanan.. xkena dengan tekak wana yg citarasa makanan melayu.. penuh rempah dan rasa

Lihat semua komen(96)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.067344s Gzip On
To Top