Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tak Nak Tanggung, Anak Derhaka Usir Ibu 82 Tahun Keluar Rumah

21-4-2017 04:23 PM |Dilihat:2995| Komen: 47
Foto: Sina News
Disebabkan anak-anaknya bertelagah mengenai kos penjagaan, seorang ibu berusia 82 tahun di China menderita selama tiga hari dibiarkan di luar rumah sendirian dan kesejukan.

Wanita berkenaan diusir keluar dari rumahnya di Yangzhou wilayah Zheijiang oleh anak bongsu bersama isterinya selepas dia enggan menyerahkan wang pencennya kepada mereka.

Foto: Sina News
Memetik laporan Sina, pegawai tempatan terpaksa campur tangan dalam hal tersebut memandangkan wanita tua tersebut tidak boleh bergerak sendiri dan hanya mampu menangis.

Walaupun ditawarkan penempatan alternatif oleh jiran, wanita tersebut menolak tawaran berkenaan.

Lebih malang, anaknya rela ibunya mati di luar kerana mahu mengelakkan diri dari membiayai kos pengebumian jika mati di dalam rumah. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
3
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 46
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote FanTasyCreaTioN 29-5-2017 01:23 AM
ramai macam ni sekarang ..
viral dengan tak viral ja
sedar dengan tak d sedari saja

Lain-lain Komen

Quote WhiskeyScotch 21-4-2017 04:26 PM
Kejinya perangai. Kesian si ibu. PRC oh PRC.
Quote pyropura 21-4-2017 04:33 PM
WhiskeyScotch replied at 21-4-2017 04:26 PM
Kejinya perangai. Kesian si ibu. PRC oh PRC.

Begitulah Prc akan lakukan pada negara kita nanti  
Quote aHoi83 21-4-2017 04:35 PM
Haishh sedeh betol perkara mcm ni bole berlaku
Quote nononcrux 21-4-2017 04:41 PM
lakhanat punye ank
Quote prettyuglybabe 21-4-2017 04:47 PM
duit mak ko nak sebat.. jaga mak tak nak..
semoga mampus dipanah petir anak nyonya ni..
Quote vanillaninja 21-4-2017 04:51 PM
Celaka punya anak. Mak sakit beranak bela dari kecik bagi makan pakai pendidikan cukup. Ini kau bagi mak kau?
Quote akusukaq 21-4-2017 05:00 PM
kat malaysia pun ramai spesis begini.tak kira bangsa . duit dan harta mak bapak berebut tp menjaga melayan kerenah orang tua belum tentu .
Quote pooh~key 21-4-2017 05:01 PM
Inilah antara sebabnya akak rela kiok mati mengejut kena heart attack jah.
Quote Acik_Whitney 21-4-2017 05:05 PM
Bila fikir2 balik, jadi andartu ni ada untungnya  jua khuens...
Quote naina 21-4-2017 05:10 PM
kt tanah air melayu pun ramai. tolak menolak tak nak jaga.
Quote annehuda 21-4-2017 05:12 PM
kepada yg suke tanya andartu 'esok korang tua sape nak jaga?', this could be you one day.
Quote dubuk 21-4-2017 05:12 PM
pegawai tempatan terpaksa campur tangan dalam hal tersebut memandangkan wanita tua tersebut tidak boleh bergerak sendiri dan hanya mampu menangis.

this is sad..
Quote catalina 21-4-2017 05:16 PM
semoga anak bongsunya & menantu tidak membiak

takut nnt anak depa pon akan buat perkara yg sama kat depa nnt
Quote AbukRokok 21-4-2017 05:20 PM
annehuda replied at 21-4-2017 05:12 PM
kepada yg suke tanya andartu 'esok korang tua sape nak jaga?', this could be you one day.

submit je secarta rela hati permohonan masuk ke rumah org tua tua

Quote slavehunter 21-4-2017 05:30 PM
Astaga.....sedih tengok.
Quote cheergirlz 21-4-2017 05:43 PM
lagi tanggang moden...tapi versi prc...
Quote Mary_jane 21-4-2017 05:56 PM
Kesiannya.
Quote giyomi 21-4-2017 06:12 PM
KimK sesgt...masa berduit, berebut nak jaga, bila dah takder puiiiii sialan nya anak dan menantu...mati masuk gaung kedua2nya
Quote GigaMom 21-4-2017 06:27 PM
Jinjang sangat

Lihat semua komen(47)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.127780s Gzip On
To Top