Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Ingat Macam Dalam Kartun, Budak Ini Terjun Tingkat 10 Guna Payung

21-4-2017 02:38 PM |Dilihat:3896| Komen: 44
Jangan sesekali mengambil enteng tentang pengaruh rancangan televisyen terhadap kanak-kanak.

Lebih-lebih lagi dengan siri kartun kegemaran mereka kerana sudah terbukti kebanyakannya pasti akan meniru gaya karakter yang ada di dalamnya.

Inilah yang terjadi kepada seorang kanak-kanak lelaki apabila dia terjun dari tingkat sepuluh rumahnya dengan menggunakan payung.

Foto: shanghaiist.com
Dianggap sebagai sesutu yang menyeronokkan, budak lelaki tersebut dikatakan ingin cuba meniru watak kartun yang menggunakan payung sebagai 'parachute.'

Disebabkan watak kartunnya itu selamat mendarat atas tanah, apa lagi dia pun terus 'terinspirasi' untuk melakukan benda yang sama.

Foto: shanghaiist.com
Menurut Shanghaiist.com, walaupun mengalami kecederaan parah namun budak berusia 7 tahun ini sangat bernasib baik kerana terselamat disebabkan kabel wayar elektrik yang berjaya mengurangkan impak ketika terjatuh.

Rata-rata netizen mempunyai pendapat mereka tersendiri mengenai kes yang bukan pertama kali berlaku ini.

Buat ibu bapa di luar sana, mohon pantau dan memberi perhatian yang lebih kepada anak-anak anda.

Paling penting jangan tinggalkan anak-anak anda bersendirian walau apa pun yang terjadi. Jangan sudah terhantuk baru nak terngadah. -CARI

Foto: shanghaiist.com

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
4
Terkejut
1
Sedih
4
Lawak
3
Bosan
4
Komen: 44
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Audi_Lee_Cap 28-5-2017 02:53 PM
habis la tu anak , kesihan dia

Lain-lain Komen

Quote Artemesiaa 21-4-2017 02:46 PM
Sebab tu kena ada pengawasan keluarga bila menonton tv.  Misal kata kalau ada aksi yang berbahaya kena ingatkan mereka jangan nak cuba2 cuba try test lak boleh mendatangkan bahaya.  
Quote umbut 21-4-2017 02:54 PM
Aku selalu pesan kat anak, cartoon ni sekadar hiburan.. Semua tu penipu.. Jgn tiru. Risau anak2 24 jam cartoon...
Quote harrypoter 21-4-2017 02:55 PM
elok pula payung tu ye....
Quote prettyuglybabe 21-4-2017 02:55 PM
bagusnya payung dia.. tak terkepet ke belakang..
payung aku hujan lebat kena tiup angin mau terkepet ke belakang..
Quote kaspar0v 21-4-2017 02:59 PM
payung ko mana boleh tampung daya tekanan udara dari bawah. selamat payung besar, kalau kecik mcm ahso pergi pasar. besi payung pun boleh patah
Quote bob92 21-4-2017 03:08 PM
kena pakai payung acik jual kuih pagi2 tu kot baru selamat...apa2 pn harap baik2 aja adik ni
Quote estrelle 21-4-2017 03:24 PM
Adoi dek nko nak tiru acik marry poppin kah
Quote pearl.silver 21-4-2017 03:37 PM
Kecik dulu iols ingat tiru nobita buat parachute dari plastik beli barang tu..
Tp tak kembang parachute tu..
Quote cheergirlz 21-4-2017 03:41 PM
penangan citer cartoon..mmg kna ada awasi...dlu pnh da kes y tiru aksi batman..
Quote WhiskeyScotch 21-4-2017 03:54 PM
Nasib kau tersangkut dekat kabel wayar electric. Kalau tak bye bye bye la jawabnya.
Quote nisako 21-4-2017 03:58 PM
aduh.... nape la cm ni
Quote miemiecha 21-4-2017 03:59 PM
banyak je bebudak nak tiru style ni kan.. ishhh kesian plak
Quote haryatie 21-4-2017 04:04 PM
Ya Allah..x pasal2 jerk
Quote AbukRokok 21-4-2017 04:16 PM
orang dewasa pun sama
malam2 dengar citer hantu..pastu tido sampai mimpi mimpi2 hantu
Quote insulin 21-4-2017 04:23 PM
Panjang nyawa kau dikk. Syukur pada Tuhan..
Quote aleesyasofia 21-4-2017 04:31 PM
budak2 kan mmg suka tiru aksi2 mcm nie..
Quote cik-jaja 21-4-2017 04:43 PM
parah budak2 sekarang
Quote Athrun.Zalaa 21-4-2017 04:56 PM
Mudahnya terpengaruh...
Quote siskepoh 21-4-2017 06:07 PM
wah wah wah kau hengat ko hidup dlm dunia katon ke diknon. ni ibu bapak dia g mane ni tgl anak sorg. dasar

Lihat semua komen(44)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053218s Gzip On
To Top