Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Anak Lahir Tanpa Kaki Dan Tangan, Ibu Bapa Anggap Balasan Dari Tuhan

21-4-2017 10:40 AM |Dilihat:1856| Komen: 23
Seorang bayi telah dilahirkan tanpa kaki dan tangan baru-baru ini di New Delhi, India.

Walaupun menyifatkan kelahiran tersebut adalah satu hukuman dari Tuhan, namun ibu bapa bayi berkenaan berikrar akan tetap memelihara anak mereka dengan sebaik mungkin.

Foto: The Mirror
Sebelum ini pasangan petani, Omprakash Yadav dan isterinya, Phoolmati Devi langsung tidak menyangka anak mereka akan dilahirkan cacat sebegini.

Menurut laporan The Mirror, walaupun cacat anggota, bayi perempuan tersebut tidak mengalami sebarang masalah dan disahkan sihat oleh doktor. 

Foto: The Mirror
Phoolmati, 22, dari Koria di Chhattisgarh, negeri di utara India berkata, dia dan suaminya menganggap kecacatannya sebagai balasan Tuhan, kerana dosa yang mereka lakukan sebelum ini.

Saya gembira kerana memperoleh anak. Tetapi kegembiraan itu terganggu apabila saya terbayang masa depan anak saya itu, katanya. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
3
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 23
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Dwdrum 22-4-2017 04:11 AM
Edited by Dwdrum at 21-4-2017 12:19 PM

Cuba ummah malaysia population seperti india or china ?
Banyak saja perkara pelik akan berlaku even rare penyakit  
Baby amelia very rare....  wnt3 gene mutation  chromosonal issue or autosomal recessive  pattern genetic dari family.

Lain-lain Komen

Quote Nasi_Lemak_Kau 21-4-2017 10:42 AM
jahatnya tohan korang tu.... syaitan pon tak zalim camni  
Quote oak.balustrade 21-4-2017 11:18 AM
India selalu ada kes2 camni
Quote haryatie 21-4-2017 11:38 AM
siannya baby tu..
Quote vandergooh 21-4-2017 11:48 AM
oak.balustrade replied at 21-4-2017 11:18 AM
India selalu ada kes2 camni

Kekurangan zat dan aspek kebersihan yg buat kita tengok india selalu ada kes macam ni... sama juga afrika...
Quote chazey 21-4-2017 11:53 AM
Nasi_Lemak_Kau replied at 21-4-2017 10:42 AM
jahatnya tohan korang tu.... syaitan pon tak zalim camni

So God created mankind in his own image; in his own image God created them; he created them male and female. Genesis 1:27 (NIV)


Quote vanillaninja 21-4-2017 11:58 AM
Tumpang simpati terhadap nasib baby ni.
Quote DeeHanania 21-4-2017 12:00 PM
vandergooh replied at 21-4-2017 11:48 AM
Kekurangan zat dan aspek kebersihan yg buat kita tengok india selalu ada kes macam ni... sama juga ...

Btol tu, salah 1 faktor jugak kan
Nasib makpak baby nie nak jaga elok2 baby nie
Jgn dbuang dah ler,
Kepercayaan kolot diaorg tinggi...
Wlpn d zaman moden nie
Quote miemiecha 21-4-2017 12:01 PM
knp ek byak kecacatan sblh sana? sperma x sihat ke? or zat ibu hamil kurg? mek tnya ni sbb mek nak tau.. jgn kecam mek..
Quote spiderman80 21-4-2017 12:39 PM
Dosa apa ya yang mereka buat? Kalau sekadar membunuh serangga, menipu, buat fitnah, ego tinggi, tidak menghormati orang lain atau meniru dalam peperiksaan, rasanya hampir seluruh populasi dunia pun ada.
Quote cheergirlz 21-4-2017 01:09 PM
simpati dgn nasib baby nie..bole plak g salah kn bnda lain..haru
Quote vandergooh 21-4-2017 01:18 PM
DeeHanania replied at 21-4-2017 12:00 PM
Btol tu, salah 1 faktor jugak kan
Nasib makpak baby nie nak jaga elok2 baby nie
Jgn dbuang dah l ...

Tul dik... cuba tgk mak bapak sendiri zat dalam badan tak cukup, bila bersama.. nutrien2 dan protien dalam air mani tuh sendiri dah tak cukuo zatnya... bila mengandung... makanan tak bersih, tak berkhasiat maka anak pun cacat laa....  kalau di malaysia wanita lebih umur bila ngandung.. anak jadi down sindrom... sebab hormon tuh dah tak kukuh..
Quote cmf_blingblings 21-4-2017 01:20 PM
apalah agaknya dosa pasangan ni, sedangkan org berzinapun anaknya sempurna tapi depa buang saja dlm parit longkang
Quote cHimo 21-4-2017 01:20 PM
https://youtu.be/zOzsjEmjjHs tengok video nih
Quote cmf_blingblings 21-4-2017 01:21 PM
spiderman80 replied at 21-4-2017 12:39 PM
Dosa apa ya yang mereka buat? Kalau sekadar membunuh serangga, menipu, buat fitnah, ego tinggi, tida ...

nak tergelak baca posting ni, dosa kecil ke besar tu
Quote SweetShera 21-4-2017 01:35 PM
cmf_blingblings replied at 21-4-2017 01:20 PM
apalah agaknya dosa pasangan ni, sedangkan org berzinapun anaknya sempurna tapi depa buang saja dlm  ...

mesti lebih keji dari berzina

Quote Nasi_Lemak_Kau 21-4-2017 03:04 PM
chazey replied at 21-4-2017 03:53 AM
So God created mankind in his own image; in his own image God created them; he created them male a ...

tohan adalah segumpal daging?  
Quote CrowneGlory 21-4-2017 03:22 PM
anak jibby dgn akak peti ais ok jah... siap boleh enjoy2 dgn kekawan kat zouk... adakah ini bermakna jibby dgn akak peti ais sebnrnya sesuci embun pagi...
Quote jetrofa 21-4-2017 04:25 PM
adaka mereka telah tersembelih dan termakan lembu...
Quote WhiskeyScotch 21-4-2017 04:34 PM
Kesiannya. Tak sampai hati bila tengok. Semoga anak ini memberi 1001 kerahmatan buat kedua-dua ibu-bapanya kelak.

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.138238s Gzip On
To Top