Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Perogol Boleh Kahwini Mangsa Rogol, Apa Nak Jadi Dengan Malaysia?

7-4-2017 02:52 PM |Dilihat:2745| Komen: 25


Artikel Oleh Maly Rosli | Video Oleh Tan Zhen Sheng | Suntingan Visual Oleh Angie Ling

Susulan isu kenyataan Ahli Parlimen Tasek Gelugor (BN) Datuk Shabudin Yahaya baru-baru ini yang mencetuskan kontroversi, kami dari CARI telah menjalankan satu tinjauan bagi mendapatkan pandangan dan reaksi daripada orang ramai berhubung perogol yang boleh menikahi mangsa rogol. 

Dengarkan. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
7
Marah
5
Terkejut
3
Sedih
2
Lawak
3
Bosan
0
Komen: 25
Komen

Komen Terbaru

Quote love_ 3-5-2017 12:30 AM
Apa ni!!!! statement bbnu betullll

Lain-lain Komen

Quote MakareyumSuciey 7-4-2017 04:32 PM
Cuba mangsa tu terdiri drp anak beliau atau darah daging beliau.... Cakap senang la..
Quote bangcak 7-4-2017 04:35 PM
depens pada siapa atau apa mangsa yg dirogolnya

Quote reyust 7-4-2017 04:49 PM
Perempuan 15 tahun
Lelaki 19 tahun

Lelaki kena charge rogol padahal suka sama.

itu kot maksudnya
Quote cucuksitu 7-4-2017 04:49 PM
Dulu mak si @namirulmukminin pun kawin dgn perogol nya. Tu je pilihan yg dia ada, muka huduh hancur tarak org sudi masuk minang.
Quote reyust 7-4-2017 04:50 PM
Klu atas paksaan mcm bro tue ckp mmg xlogik la...
Quote rashiman 7-4-2017 04:59 PM
Maksud Shabudin nie...
Bukanlah satu kesalahan di segi undang2 jika mangsa bersetuju untuk mengahwini perogolnya..
Ada kes yg asalnya berlaku suka sama suka, disabitkan kes rogol kerana dibawah umur.

jika mangsa atau perogol dipaksa kahwin, itu memanglah tak patut.


Quote krustykrab 7-4-2017 05:11 PM
rashiman replied at 7-4-2017 04:59 PM
Maksud Shabudin nie...
Bukanlah satu kesalahan di segi undang2 jika mangsa bersetuju untuk mengahwi ...

ye itu la yg dimaksudkan tapi diorg ni jump the gun nak komen jugak walau tak hadam betul2 apa yg shabudin ni cakap...




Quote kibodwatriuh 7-4-2017 05:24 PM
Bohsan. Bila semua sebok nak sensasi instead nak betul faham isu. MP maksudkan khusus kes statutory rape+with consent. At least bezakan ni dulu sebelum apa-apalah.
Quote namirulmukminin 7-4-2017 05:25 PM
cucuksitu replied at 7-4-2017 04:49 PM
Dulu mak si @namirulmukminin pun kawin dgn perogol nya. Tu je pilihan yg dia ada, muka huduh hancur  ...

Ni anak haram mana pulak duk menyalak nama aku ni?

Lu toksah jaja la citer pasal mak pak lu tu kat orang... semua dah tau dah citer lu tu berkisarkan kisah hidup lu sendiri... Lu malu nak ngaku, lu pusing kat orang lain kan??

Wa jentik sikit je, anak anjing ni dah melatah merata2.. Nampak kan kehebatan wa...
Quote dinopower 7-4-2017 05:28 PM
reyust replied at 7-4-2017 04:49 PM
Perempuan 15 tahun
Lelaki 19 tahun

yela tu maksud die... tp dok spin sampai ke sudah
Quote cucuksitu 7-4-2017 05:28 PM
namirulmukminin replied at 7-4-2017 05:25 PM
Ni anak haram mana pulak duk menyalak nama aku ni?

Lu toksah jaja la citer pasal mak pak l ...

turuk la pangai mak lu, kena tangkap basah dgn anjing oleh laki sendiri. hina bangat siot.
Quote dinopower 7-4-2017 05:29 PM
namirulmukminin replied at 7-4-2017 05:25 PM
Ni anak haram mana pulak duk menyalak nama aku ni?

Lu toksah jaja la citer pasal mak pak l ...

sedap hati tu mengata org... tak sedar totey kecik masuk ke dlm... menyorok mcm kekura
Quote dinopower 7-4-2017 05:31 PM
kibodwatriuh replied at 7-4-2017 05:24 PM
Bohsan. Bila semua sebok nak sensasi instead nak betul faham isu. MP maksudkan khusus kes statutory  ...

ramai bengap tak paham konteks....
sah2 seks bwh umur dikira rogol.... bongok kaki viral.. keyboard warrrior ni... ngan wrtwn cari skali pun bongok...
Quote namirulmukminin 7-4-2017 05:32 PM
dinopower replied at 7-4-2017 05:29 PM
sedap hati tu mengata org... tak sedar totey kecik masuk ke dlm... menyorok mcm kekura

Nak tarik kluar siap ikat pada buah kelapa tu.. Tapi tak kemana.. kecik gitu gak kotey dia...

Tu yang sampai sudah dia sakit ati kat semua jejaka hebat cam kita ni...
Quote cucuksitu 7-4-2017 05:34 PM
namirulmukminin replied at 7-4-2017 05:25 PM
Ni anak haram mana pulak duk menyalak nama aku ni?

Lu toksah jaja la citer pasal mak pak l ...

jiran wa punya anjing hari2 bising sebab musim mengawan kut ,nanti wa tangkap kat kasi mak lu. mesti mak lu happy giler dapat batang baru.




Quote cucuksitu 7-4-2017 05:34 PM
dah agak da, habis2 geng sutun mgadu sama sendiri luahkan perasan masing2.



Quote cucuksitu 7-4-2017 05:36 PM
sorang ngaku loyer, sorang ngaku it expert. sekor tak bayar p1wimax, sekor lagi tak bayar sewa 6 bulan.
Quote cucuksitu 7-4-2017 05:37 PM
kerja runner antar sapina, lagi mahu bergaya cam loyer. ujung2 pindah malam sebab tak bayar sewa 8 bulan.

Quote dinopower 7-4-2017 06:16 PM
bertubi2 komen tu... marah la tu
sian anak buah kena bela biawak idup

Lihat semua komen(25)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.062961s Gzip On
To Top