Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Lagu Tangkap Leleh Kembali Popular, Ramai Suka Layan Lagu Kampung?

29-3-2017 04:24 PM |Dilihat:5723| Komen: 57

Artikel Oleh Myra Rozi | Video Oleh Angie Ling| Suntingan Visual Oleh Angie Ling 

Roda muzik sudah berputar kembali, kini artis seperti Aiman Tino, Sufian Suhaimi dan Projector Band muncul menghidupkan kembali fenomena muzik ala zaman 90-an dahulu.

Namun sayang bila ada yang mengatakan lagu jiwang serta balada tangkap leleh ini dikatakan sebagai lagu kampung. Benarkah? Dengarkan pendapat peminat muzik tanah air. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
13
Marah
8
Terkejut
3
Sedih
5
Lawak
3
Bosan
5
Komen: 57
Komen

Komen Terbaru

Quote fefeeling 9-5-2017 10:18 PM
Boleh la skali skala layan tahan geram xdpt karok lol

Lain-lain Komen

Quote doubleA 29-3-2017 04:26 PM
kalau leman lagu kampung, lagu bandar macamana? rock? hip hop? amboi amboi amboi?
irama tradisional edisi lagu kampung juga kah?
Quote c===8 29-3-2017 04:29 PM
betul tu
asal bukak radio melayu je mesti lagu2 leleh 80/90an yg berkonsepkan muzik slow rock babi dan acah2 orkestra murahan tahap sampah
Quote buragazz 29-3-2017 04:59 PM
Dah memang ini lagu makanan orang melayu.. embrace la apa yang kita ada..

Apsal..?? klu dengor lgu leman jadi bangang ker...

Memang aku pun kekadang tak berapa gemar lirik contoh lagu Aiman tino tu.. tapi melodinya sedap...

  

Quote eddysheddy 29-3-2017 05:10 PM
Edited by eddysheddy at 29-3-2017 05:44 PM

Sebenarnya mmg inilah jiwa org melayu.. jiwa melayu lembut.. sebab tu la kita ni cenderung masa raya dikaitkan menangis sedih. Sebab itu identiti kita which is good.. (sbg contoh hanya orang melayu je yg maaf zahir batin di hari raya).sebab tu majoriti melayu suka lagu gini

So kalau artis tu pandai.. buat la lagu2 macam gini.. it is always relevan.. sure akan dapat sambutan.. daripada lagu kononnye moden tapi merapu dan tak sampai ke hati
Quote mat_arof 29-3-2017 05:37 PM
artis USA zaman 90an pun lagu jiwang dan leleh juga


it must have been love - roxete
Falling in to you - celine dion
Wind of change - scorpions
Please forgive me  -bryan adams

dan banyak lagi..


so nak kata melayu jiwang...omputih pun lagu lagu jiwang juga zaman 90an..

tapi lagu lagu 80an dan 90an samaada artis omputih atau malaysia...semua mmg best ..jiwang ..sampai skrg di gemari
Quote beautifulliar 29-3-2017 05:44 PM
Meols suka lagu Tajul sedalam dalam cinta ke rindu hape tah tu..sdp muzik die..ulang2 dengar pn tak bosan.

Lagu aiman tino asik2 nk mati tapi tk mati2 tu meols dgr sekali tkde rase nk dgr lg
Quote rosmahisham 29-3-2017 05:54 PM
Boringla nk dgr lagu jiwang mcm lagu aiman tino ,projektor band  dll.lagu ara af tu pon aku x berkenan.ape yg berhantu pon aku x tau.cukup la dulu2 ada newboys n tomok,ct nordiana n seangkatan dgn nyer.iols x blh hadam genre muzik derang.kg.com sgt.
Quote nashrudean 29-3-2017 05:55 PM
trend skrg..

btw i suka lagu TABAH ElizabethTan... susunanmuzik lagu yu sgt cemerlang..melodi tiptop kelas A.Videoklip pon mahaletop
Quote Ferr_Remy 29-3-2017 06:15 PM
Iols very the urban tp Okla rakyat Malaysia da suka dgr balik lagu2 kampung. Bosan lagu indie kawan iols yg pprt dlu asek ulang lagu indie je. Seb baik skrg zaman Aiman Tino pprt. Mengimbau kenangan pprt waktu kecik
Quote fadz84 29-3-2017 06:15 PM
mat_arof replied at 29-3-2017 05:37 PM
artis USA zaman 90an pun lagu jiwang dan leleh juga



Jiwa iols sgt lgu2 yg ko senaraikan tu @mat_arof
Jgn lupa.. listen to your heart, when I see you smile, nothing gonna change my love for you, wind of change, etc
Quote fadz84 29-3-2017 06:16 PM
nashrudean replied at 29-3-2017 05:55 PM
trend skrg..

btw i suka lagu TABAH ElizabethTan... susunanmuzik lagu yu sgt cemerlang..melodi tip ...

Tapi satu vokal lizzy x best.. meleweh leweh  
Quote URUHA 29-3-2017 06:28 PM
Edited by URUHA at 29-3-2017 06:30 PM

Seskali lyn lagu leman kira ok gk la, tp klw 24 jam kecewa, sengsara, merana, menghitung menunggu mati mmg x la. Seskali wt la lagu yg inspiring + boleh bg motivasi kt org
Quote mieymiey 29-3-2017 06:44 PM
Lain orang lain citarasa muzik. Dah banyak permintaan untuk lagu yang so called kampung ni, maka berduyun-duyun la composer buat lagu kampung. Dan ternyata lagu kampung dapat sambutan yang agak baik di Malaysia. Gitchuuuu
Quote mat_arof 29-3-2017 08:20 PM
fadz84 replied at 29-3-2017 06:15 PM
Jiwa iols sgt lgu2 yg ko senaraikan tu @mat_arof
Jgn lupa.. listen to your heart, when I see you  ...

My All time favourite song jiwang karat lagu kumpulan air supply nothing love out of nothing at all
Quote hayrin86 29-3-2017 08:41 PM
beautifulliar replied at 29-3-2017 05:44 PM
Meols suka lagu Tajul sedalam dalam cinta ke rindu hape tah tu..sdp muzik die..ulang2 dengar pn tak  ...

Sama la. Dah sama taraf lagu2 Fauziah Latiff, Jamal Abdillah dulu2 kalau bukan rock..

Quote amukgemuk 29-3-2017 11:03 PM
Habis bercampur baur balada dengan leleh

Lagu slow (1) Awie, Xpdc, Hattan, Aris Ariwatan semua tu balada. Slow. Tu takder hal.


Yang orang maksudkan leleh tu, bunyi dia macam mendayu-dayu, lenggok pun macam lagu tradisional sikit.
penyanyi di (1) tak pernah aku dengar menyanyi lenggok meleleh.
Contoh lagu Spin:
dalam hati iniiii... ada nama muuuuu (penyayi latar: ada nama muuuu)
nama sorang insannnn yang aku rinduuuuu.....

ini yg kedengaran dari Aiman Tino dan 2,3 orang lagi penyanyi hari ni...
ada beza jenis tu...
Quote ejans 30-3-2017 02:21 AM
Aku penah ckp ritu.lagu2 leman ni lah yg akan jadi evergreen sampai bila2..

Tgk je lah gegar vaganza.. mcm mana mengegarkan industri tanah air kita...
Tu pon masih lg indenial kata mysic yuna, hio hop indie band tuu thorbaikkkk...
Quote Leeanne88 30-3-2017 02:56 AM
beautifulliar replied at 29-3-2017 05:44 PM
Meols suka lagu Tajul sedalam dalam cinta ke rindu hape tah tu..sdp muzik die..ulang2 dengar pn tak  ...

Sama la. Meols pun tak berapa berkenan lagu emantino
Quote dejure 30-3-2017 07:33 AM
Hina ke muzik kampung ni uollsss??? Knp klu kg je org kita ni ade pandangan negatif???? Malu ke jd org kg? Jijik sangat ke kg ni uolss

Lihat semua komen(57)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050074s Gzip On
To Top