Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

[Kemaskini] Gadis Mengambil Syabu Sebelum Pandu Secara Melawan Arus- PDRM

14-3-2017 09:35 PM |Dilihat:29054| Komen: 1022


Loading FB Video...

Loading FB Video...

Kemaskini: 11.00 Malam

Pihak polis mengesahkan, nahas gadis yang memandu secara lawan arus lalu lintas di Lebuhraya Utara Selatan pagi tadi, didapati pernah mengambil syabu sebelum kemalangan berlaku. 

Memetik laporan China Press, Ketua Polis Seberang Jaya Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata gadis yang berasal dari Sungai Lai, buat masa ini tidak bekerja. Semasa ditahan reman, pihak polis telah menjalankan ujian air kencing dan mendapati air kencingnya positif dadah syabu.

Kini suspek masih dalam tahanan polis, esok akan dibawa ke mahkamah untuk memohon tempoh tahanan remannya dilanjutkan. 

Polis turut memaklumkan, sebenarnya, suspek telah melanggar dua buah kereta di laluan sebelum plaza tol, namun berjaya melepaskan diri. Dipercayai mungkin disebabkan kejadian itu, suspek bertindak memandu di lorong yang berlawanan arus lalu lintas.- CARI



Kemaskini : 8.30 Malam 
Seorang remaja perempuan berbangsa Cina dikatakan memandu secara melawan arus di KM 134, Lebuh Raya Utara-Selatan, arah utara berhampiran susur masuk ke Permatang Pauh di Seberang Perai Tengah pada pukul 7.50 pagi Selasa.

Akibatnya dia melanggar enam kereta yang datang dari arah bertentangan dan menyebabkan seorang pekerja kilang mati di tempat kejadian. 



Siasatan awal mendapati remaja berumur 19 tahun itu dipercayai memandu dalam keadaan mabuk.

Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid, suspek memandu kereta jenis Proton Gen-2 itu secara melawan arus dari Sungai Dua menghala Butterworth, tiba-tiba hilang kawalan dan melanggar bahagian hadapan kereta Perodua Kelisa yang dipandu Mohamad Fandi Rosli. 

Dilaporkan Mohamad Fandi Rosli mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan. 

"Kejadian itu juga menyebabkan kereta dipandu wanita terbabit terbabas ke sebelah kiri dan melanggar sebuah motosikal sebelum ia berpusing beberapa kali dan melanggar pula dua kereta serta sebuah van kilang."


Suspek dikatakan hanya mengalami kecederaan di bahagian mata itu telah ditahan polis untuk siasatan selanjutnya. 

Insiden itu turut dirakamkan oleh pemandu dari laluan bertentangan dan disiarkan dalam laman perkongsian YouTube di bawah akaun Penang Kini.- CARI





Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
33
Terkejut
11
Sedih
3
Lawak
4
Bosan
3
Komen: 1016
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote judicata 23-3-2017 01:45 PM
update :

Thursday, 23 March 2017 | MYT 11:13 AM
Part-time model to be charged with causing death

GEORGE TOWN: The part-time model who allegedly drove against traffic and killed a man on the North-South Expressway will be charged under Section 44 of the Road Transport Act 1987.

A police spokesman said Ng Pei Ven, 19, will be charged at the Bukit Mertajam magistrate's court on Friday under the Act for driving under the influence of drugs and causing the death or injury to any persons.

The offence carries a maximum jail sentence of 10 years and RM20,000 fine upon conviction.

Ng could also have her driving licence suspended for a minimum of five years.

On March 17, she was charged under Section 15 (1) (a) of the Dangerous Drugs Act 1952 which carries a maximum of two years' jail sentence and RM5,000 fine upon conviction.

Ng allegedly drove against traffic flow on the North-South Expressway and caused a six-vehicle chain collision at the 134th kilometre of the three-lane expressway, which led to the death of Mohamad Fandi Rosli, 26, at 7.50am on March 14


Read more at http://www.thestar.com.my/news/n ... 0216dV6TIWiTu6eu.99

Lain-lain Komen

Quote Modngengade 14-3-2017 04:34 PM
ummah jinjang ke sister?
Quote sebu 14-3-2017 04:35 PM
manehnya replied at 14-3-2017 04:32 PM
ni cerita yg paling sedih hari ni

Video mendebarkan dirakam pagi tadi. Proton Gen 2 ini yang dipa ...

Siyallnye pemandu gen 2 ni :  :
Quote manehnya 14-3-2017 04:35 PM
Edited by manehnya at 14-3-2017 04:48 PM

perempuan di percayai menaiki gen 2 yg mealwan arus

17309227_1289607264408540_6987477863814664172_n.jpg

17308870_1902788589958617_8424667246290966203_n.jpg
.
17212160_1902788569958619_1715815036765290245_o.jpg
Quote chazey 14-3-2017 04:36 PM
Ko dan kenape kak? Ting tong? Nak bunuh diri? Pi mati sorang la kalau nak bunuh diri sangat, yang ko libatkan nyawa orang lain tu dah kenapa? Penjara je akak ni. Lesen gantung seumur hidup.
Quote sebu 14-3-2017 04:36 PM
manehnya replied at 14-3-2017 04:35 PM
perempuan di percayai menaiki gen 2 yg mealwan arus

Perempuan siyall   :  :
Quote chazey 14-3-2017 04:36 PM
manehnya replied at 14-3-2017 04:35 PM
perempuan di percayai menaiki gen 2 yg mealwan arus

Apsal bukan sheol yang mati? Di mana keadilan Elohim?
Quote manehnya 14-3-2017 04:37 PM
chazey replied at 14-3-2017 04:36 PM
Ko dan kenape kak? Ting tong? Nak bunuh diri? Pi mati sorang la kalau nak bunuh diri sangat, yang ko ...

harap2 lessen kena gantung dan masuk penjara!

tapi kalu main dengan duit buleh lepas jguak puak mcm ni
Quote sebu 14-3-2017 04:37 PM
chazey replied at 14-3-2017 04:36 PM
Ko dan kenape kak? Ting tong? Nak bunuh diri? Pi mati sorang la kalau nak bunuh diri sangat, yang ko ...

Hukum gantung sampai mati :
Quote mimiqquee 14-3-2017 04:37 PM
ca ya nun alif lagi....bangsat depa ni
Quote scorpionkiki 14-3-2017 04:37 PM
Ingat melayu sbb gen 2 rupanya chinese....
Quote sofiazara 14-3-2017 04:38 PM
ummah plet P ke uolssss

kalo plet P dan plet J mmg haram sangat cara pemanduan mereka

masuk kl pun bawak tabiat plet P dan J
Quote sebu 14-3-2017 04:38 PM
Yg mati Melayu ke
Quote manehnya 14-3-2017 04:38 PM
chazey replied at 14-3-2017 04:36 PM
Apsal bukan sheol yang mati? Di mana keadilan Elohim?

aku pun heran knp dia x mati, boleh mangkit jalan jijing henbag lagik!!
Quote cupu 14-3-2017 04:39 PM
apsal rilek je sheol tu...xde kena pkl pun...
Quote manehnya 14-3-2017 04:39 PM
huhu

[fbp]Roslie Ahmad Saya berhenti sekejap tadi..ada seorang pakcik beritahu yang ada salah satu kenderaan yang terlibat telah melawan arus dari arah sungai dua ke pmtg pauh sebelum bertembung dengan kenderaan lain atas flyover ini..dikatakan pemandu gen2 terlebih dahulu telah terlibat kemalangan dengan sebuah kereta alza..proton gen2,van kilang,perodua kelisa,perodua kenari,kereta Hyundai dan sebiji motor yang terlibat dalam kemalangan ini..pemandu perodua kelisa ini meninggal ditempat kejadian..Betoi ke tidak wallahualam,cerita ini pun dari saksi kejadian pagi tadi..kalau salah,saya minta maaf..[/fbp]
Quote jofizo 14-3-2017 04:39 PM
kena ikut NK....tembak dgn meriam anti pesawat......
Quote mieymiey 14-3-2017 04:40 PM
manehnya replied at 14-3-2017 04:35 PM
perempuan di percayai menaiki gen 2 yg mealwan arus

Oi perempuan, kalau gila jangan bawa kereta!
Quote manehnya 14-3-2017 04:41 PM

ya muda lagi budak nya staff flextronic

baru kawen 3 bulan lepas, wife tgh preggy - sumber fb
Quote chazey 14-3-2017 04:41 PM
manehnya replied at 14-3-2017 04:37 PM
harap2 lessen kena gantung dan masuk penjara!

tapi kalu main dengan duit buleh lepas jguak puak ...

Jangan la buat statement seolah merendahkan kaum sundri seperti hadap duit haram sangat because weol know penguatkuasa undang2 negara ini majoritinya bumis.

Lihat semua komen(1022)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096248s Gzip On
To Top