Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Awas! Anggota SPAD Menyamar, Pemandu Bas Ekspres Diperhati

24-1-2017 05:17 PM |Dilihat:755| Komen: 12
Sebagai usaha mengesan salah laku dalam kalangan pemandu, anggota Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan menjalani misi penyamaran di dalam bas ekspres bagi tujuan pemantauan melalui Ops Terminal yang dijalankan sempena Tahun Baharu Cina.


Foto: SPAD

Menurut Timbalan Pegawai Penguatkuasa SPAD Sungai Petani, Mohd Husban Maamur, taktik itu merupakan sebahagian daripada usaha SPAD memastikan pengusaha dan pemandu bas ekspres mematuhi peraturan sebelum memulakan perjalanan khususnya sepanjang Ops Terminal ini. 

Misi 'undercover' itu akan menumpukan pada usaha mengesan salah laku pemandu bas ekspres khususnya kesalahan melanggar had laju dan menggunakan telefon bimbit semasa memandu.

"Selain tindakan penyamaran kita akan semak senarai pemandu bas ekspres dan jadual perjalanan mereka untuk memastikan tiada perlakuan kejar trip berlaku yang dianggap cukup berisiko. 

"Selain itu kami akan pastikan pematuhan dalam arahan penyediaan pemandu kedua dipenuhi," katanya kepada BH Online.

Diharap selepas ini, semua pemandu bas berkelakuan baik kerana ada 'mata-mata' memerhatikan anda. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote batmana 25-1-2017 02:46 PM
Rasa 10 tahun dulu.pnah gak dgr berita cmni..masalahnya..bape ketul la org spad nk naik semua bas tu..manala dpt pntau semua.
Pi la syaratkn bas psg gps tracker..spad leh pantau dri ofis aja.mana2 bas yg tk pasang.tarik la lesen.abis cite

Lain-lain Komen

Quote WhiskeyScotch 24-1-2017 05:29 PM
This is good. Sepatutnya dah buat dari dulu lagi. But, it's better late than never.
Quote mirandanicky1 24-1-2017 11:45 PM
Bagus syabas
Quote pyropura 25-1-2017 12:30 AM
Edited by pyropura at 25-1-2017 12:32 AM

Terlampau banyak watchdog dlm bidang pengangkutan kita - SEPAD lah, JPJ lah, polis trafik lah, tu belum lagi badan2 seperti MIROS, Puspakom  tu semua, tapi kemalangan jalan antara tertinggi di dunia jugak ... tongong semua :
Quote pyropura 25-1-2017 12:32 AM
WhiskeyScotch replied at 24-1-2017 05:29 PM
This is good. Sepatutnya dah buat dari dulu lagi. But, it's better late than never.

Sekejap aje tu nanti, bila terjadi kemalangaan aje, lepas tu senyap goyang punggong balik   
Quote kentel 25-1-2017 09:13 AM
nape tak buat berterusan??? napa mesti masa musim perayaan je?????
Quote gaara_X 25-1-2017 09:30 AM
banyak lagi port yang menarik harus deme masuk...takkan bas je kot....ahaks!!
Quote bangcak 25-1-2017 09:34 AM
pyropura replied at 25-1-2017 12:30 AM
Terlampau banyak watchdog dlm bidang pengangkutan kita - SEPAD lah, JPJ lah, polis trafik lah, tu be ...

1 je cara terbaik mengatasi segala masalah jalanraya
menurut pakar dari umngok...

.....kutip duit.
Quote aldilla_zahraa 25-1-2017 10:12 AM
kentel replied at 25-1-2017 01:13 AM
nape tak buat berterusan??? napa mesti masa musim perayaan je?????

Takde bajet kot. Tiket bas makin hari makin mahal      
Quote krustykrab 25-1-2017 10:46 AM
pyropura replied at 25-1-2017 12:32 AM
Sekejap aje tu nanti, bila terjadi kemalangaan aje, lepas tu senyap goyang punggong balik

jangan dengan spy tu pun turut terkorban sama dah la
Quote kentel 25-1-2017 11:03 AM
aldilla_zahraa replied at 25-1-2017 10:12 AM
Takde bajet kot. Tiket bas makin hari makin mahal

tongong melantik tongong...gitu lah kerja nya...
Quote SWORKS27 25-1-2017 12:08 PM
good luck spy SPAD...
Quote batmana 25-1-2017 02:46 PM
Rasa 10 tahun dulu.pnah gak dgr berita cmni..masalahnya..bape ketul la org spad nk naik semua bas tu..manala dpt pntau semua.
Pi la syaratkn bas psg gps tracker..spad leh pantau dri ofis aja.mana2 bas yg tk pasang.tarik la lesen.abis cite

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087935s Gzip On
To Top