Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Donna Muslim Dihencap Gara-gara Gelar 'Mak Janda' Kepada Rita Rudaini

28-12-2016 11:06 AM|Oleh: Adib ZA| Komen: 134


Pengacara Donna Muslim dihentam teruk para netizen bila menggelarkan pelakon Rita Rudaini sebagai Mak Janda menerusi laman Instagram baru-baru ini. 

Memetik Harian Metro Donna, 27 berkata dia tidak menjangka perkara tersebut dianggap negatif dan menimbulkan rasa kurang senang di kalangan peminat Rita. 

"Sejujurnya saya tak berniat nak menghina atau memperkecilkan status Rita. Tujuan saya membalas komen salah seorang kenalan wanita di laman Instagram itu adalah untuk membaiki soalan yang ditujukan kepada saya.

"Tapi disebabkan saya menggunakan perkataan sama iaitu Mak Janda, jadi ia seolah-olah mengiyakan apa yang ditulis. Dalam hal ini, saya akui memang salah saya. Pada masa sama saya ralat apabila menggunakan perkataan itu bagi tujuan membalas komen," ujar Donna. 

Pengacara HLive! itu berkata dia turut membuat permohonan maaf kepada Rita berkenaan hal tersebut.

"Selepas perkara ini kecoh diperkatakan, Rita ada menghantar paparan skrin komen saya. Disebabkan dia bertanya jadi saya memberi penjelasan. Saya pun meminta maaf.

"Bukan apa, saya tahu perkara sebegini boleh merosakkan persahabatan kami. Cuma apa yang ingin saya katakan adalah kalau boleh peminat pun janganlah bersikap lebih-lebih," katanya. - CARI 

Foto: Carian Internet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
19
Marah
14
Terkejut
14
Sedih
35
Lawak
21
Bosan
17
Komen: 134
Komen

Previous : Tahniah Yatt Hamzah, Selamat Lahir Anak Perempuan

Next       : Terkejut Jadi Perhatian Peminat Ketika Umrah - Nassier Wahab

Komen Terbaru

Quote batmana 1-1-2017 11:00 AM
dh terkenal ada kerjaya tu,
pi la kawin cpat..

merepek betul

Lain-lain Komen

Quote GigaMom 28-12-2016 11:13 AM
Cobaan nak up ke
Quote CrowneGlory 28-12-2016 11:16 AM
baru acik ritrud nak fefeling dicintai...x memasal kena panggil mak jan....

mampos ko situ dona kena maki dek acik ritrud...tp x tau la perasaan sayang mengatasi segalanya
Quote Themilo 28-12-2016 11:17 AM
next time guna istilah single mom, "much appropriate" ucap netizen fans Rita Royani
Quote harrypoter 28-12-2016 11:20 AM
org lain ok je panggil mak jan..
Quote mixed 28-12-2016 11:21 AM
Edited by mixed at 28-12-2016 11:22 AM

patut la kt ig RR heols ada balas komen
nitezen yg sibuk nk mendoakan jodoh heols dgn RR
heols komen x yah nk lebih2 fikir jauh sgt gitusuh doakan kebaikan je
Quote lazim 28-12-2016 11:21 AM
mana yg komen2 asal tu.

acik ritrud ss komen baru donna mntak maaf ? nampknya mmj acik ritrud xdincintai pon...
Quote lazim 28-12-2016 11:22 AM
btw anak rita yg sulung dh hensem..sebijik muka aidil dh
Quote syadq 28-12-2016 11:29 AM
Apekah title janda tu hina sampaikan perlu mintak maaf bila janda dipanggil janda. Tak perlu lagi insecure jadi janda zaman sekarang.
Quote miemiecha 28-12-2016 11:33 AM
so lepas ni tukar mak janda kepada apa nk bg nmpk lebih lembut??
adoiiiiiii pipel! wekap lahhhh
Quote meteorspeed 28-12-2016 11:34 AM
iOS perasan lately gambar denna dah tak dak dalam IG rita..aper sudah jadi
Quote munchkin 28-12-2016 11:35 AM
lazim replied at 28-12-2016 11:21 AM
mana yg komen2 asal tu.

acik ritrud ss komen baru donna mntak maaf ? nampknya mmj acik ritrud xdi ...

Ntahmya. Aku tengok cam rita yg terhegeh hegeh. Si dona ni cam rilek je.
Quote meteorspeed 28-12-2016 11:41 AM
Bahasa si Dona nie boleh tahan dalam IG..aku agak dia nie dah kena dump ngan akak rita...meroyan semacam jer si Dona nie
Quote Nenasketum 28-12-2016 11:41 AM
Dah betul janda, ada anak pulak tu. Mak janda lerrr.
Quote rempahkari 28-12-2016 11:41 AM
Kasar juga bahasa donna dlm ig skrg. Dh nmpk true colour
Quote fynnkakiblock 28-12-2016 11:44 AM
lain kali tulis MJ
Quote iza.moha 28-12-2016 11:47 AM
Xde plak pic donna tu .. Lelaki eh...ingat pompam
Quote famri7 28-12-2016 11:53 AM
Donna ni lesbo mana sis? Terang2 mengaku lesbo kenapa
Quote nolya 28-12-2016 12:01 PM
harrypoter replied at 28-12-2016 11:20 AM
org lain ok je panggil mak jan..

Kita perlu peka untuk menjaga sapaan terhadap seseorang.  Bukan semua orang suka untuk disapa mak janda, si andartu, si lembut atau si pondan walaupun terlihat statusnya begitu.  Jgn main ingat-ingat or take things for granted.  Sesama kawan baik pun, bila di khalayak umum perlu berhati2, jgn alah bisa tegal biasa.  
Quote teha86 28-12-2016 12:03 PM
memang bagi org yg xpernah merasa jadi janda...bg uolss... ape nak disentapkan denagn panggilan tu...tapi bg org yg pernah melaluinya... title "MAK JANDA" tu sesuatu yg sgt menghiris hati.. so kan banyak lagi panggilan yg bole panggil.. selain MAK JANDA/..n aku paling xsuke...perkataan JANDA tu...

Lihat semua komen(134)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.141877s Gzip On
To Top