Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Kreatif Gila, 10 Benda Ini Boleh Diguna Lebih Dari Fungsi Sebenarnya

19-12-2016 04:46 PM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 3896| Komen: 21

Kadang-kadang, tak terfikir yang benda di sekeliling kita sebenarnya mempunyai banyak fungsi jika digunakan dengan semaksimum mungkin.

Dengan hanya menggunakan benda terpakai, daya kreatif serta imaginasi yang tidak terbatas, maka terhasillah ciptaan-ciptaan yang bakal membuat anda kagum dan melopong.

Sebenarnya ia akan menjadikan hidup anda menjadi lebih mudah, dalam masa yang sama kelihatan cantik dan mempunyai pelbagai fungsi.

1. Guna patung Lego sebagai penyangkut bagi USB dan pelbagai kunci
Foto: Boredpanda

2. Guna 'spoiler' kereta untuk dijadikan meja makan
Foto: Boredpanda

3. Sarungkan stokin di bahagian kepala penyedut hampagas untuk cari benda yang hilang/halus
Foto: Boredpanda

4. Guna penyepit baju semasa proses memaku sebagai langkah keselamatan
Foto: Boredpanda

5. Tukar sampan lama menjadi sebuah katil
Foto: Boredpanda

6. Guna bola tenis sebagai pemegang
Foto: Boredpanda

7. Buka bungkusan plastik gunakan pembuka tin
Foto: Boredpanda

8. Guna bekas CD untuk sebagai bekas untuk letak burger
Foto: Boredpanda

9. Tukar tali pinggang kaledar yang lam kepada pemegang kunci
Foto: Boredpanda

10. Tukar tangga lama menjadi rak buku
Foto: Boredpanda
Kalau nama pun sudah kreatif, pasti setiap benda yang direka menjadi unik dan mempunyai kegunaan yang tersendiri. Anda nak cuba yang mana satu? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
19
Marah
12
Terkejut
9
Sedih
11
Lawak
13
Bosan
11
Komen: 21
Komen

Previous : Jaga-Jaga, Jangan Pernah Percaya Mitos Tentang Bulu Pubis Ini

Next       : Geli Hati! Ini Cara Hilangkan Malu Untuk Buang Air Besar Di Tandas Awam

Komen Terbaru

Quote vanillaninja 3-2-2017 04:14 PM
Ok i nak idea no 1 tu! Thanks for sharing.

Lain-lain Komen

Quote siskepoh 19-12-2016 06:13 PM
Elok sangatla bagi idea ni. byk benda blkang umah tu. boleh jgk tukar bnda2 kreatif cmni
Quote matchstick 19-12-2016 08:23 PM
Tangga tu menarik jgk
Quote samasam90 19-12-2016 09:28 PM
ada ke nak duduk panas2 nak makan kat bonet keta ittew?
Quote manjalara_01 19-12-2016 09:38 PM
samasam90 replied at 19-12-2016 09:28 PM
ada ke nak duduk panas2 nak makan kat bonet keta ittew?

kalau oversea ke kat cameron highlands bleh la kot hehe..


Quote MsKathryn 19-12-2016 10:24 PM
Kreatif...
Quote Artemesiaa 19-12-2016 10:39 PM
Banyaknya idea menarik
Quote cik-jaja 20-12-2016 08:47 AM
kreatif dan comel
Quote mamapea 20-12-2016 09:30 AM
comel bola tennis tu
Quote intan_smsb 20-12-2016 10:21 AM
koser tidur dalam sampan mcm tu
Quote xyhxxy 20-12-2016 10:35 AM
sampan pon boleyy hahahahaha
Quote nononcrux 20-12-2016 11:18 AM
cutenye bola tennis tu
Quote hanisbunny 20-12-2016 02:37 PM
tangga yg jd rak buku tu sgt cool..
Quote rikamiyuki 20-12-2016 06:06 PM
Bola tenis sgt comel.kaler hijau lagi
Quote AmandaRollins 20-12-2016 09:52 PM
Suka no4&6..bleh dpraktikkn nti
Quote alesandra 21-12-2016 01:25 PM
guna penyepit utk memaku tu bolehlah..yg lain2 koser aku
Quote RatuDunia94 22-12-2016 11:21 AM
manjalara_01 replied at 19-12-2016 09:38 PM
kalau oversea ke kat cameron highlands bleh la kot hehe..

Boleh je.. Bwh pokok tepi pantai.. Tp kete myv x bleh la..  
Quote manjalara_01 22-12-2016 12:31 PM
RatuDunia94 replied at 22-12-2016 11:21 AM
Boleh je.. Bwh pokok tepi pantai.. Tp kete myv x bleh la..

uhuhuhu...lamenye dah x ke pantai
Quote S|_BUTA 26-12-2016 05:03 PM
Itu macam ka
Quote Qnqn 3-2-2017 02:17 PM
hehehehehehehehe

Lihat semua komen(21)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.040351s Gzip On
    To Top