Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Close

Kehadiran Tun M Bagai Beri Nyawa Kepada Peserta BERSIH

19-11-2016 05:28 PM |Dilihat:2303| Komen: 8



Meskipun pemimpin bersih telah ditangkap namun perjuangan Bersih tetap diteruskan. Dengan kehadiran bekas Perdana Menteri, Tun M dilihat semakin memberi "nyawa" kepada para peserta.

Kita sedang mempunyai kerajaan yang zalim, ini kerana undang-undang tak halang rakyat buat perhimpunan tapi mereka melarang, kata Tun Dr Mahathir dalam ucapannya dihadapan ribuaan peserta Bersih5 di KLCC sebentar tadi. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 8
Komen

Komen Terbaru

Quote seramado 20-11-2016 06:25 AM
Gigih che det dtg berseh

Lain-lain Komen

Quote ronapink 19-11-2016 05:29 PM
tanya tun M kalau dia jadi PM ketika ni, apa dia buat
Quote sabbath_shalom 19-11-2016 05:30 PM
Nanti dia KO..korang pon KO.

Sabbath sokong himpunan Fastaqim je.
Quote NAT_11 19-11-2016 05:34 PM
Kalau Tun M jadi PM sekarang, takkan ada BERSIH5.
Hidup aman damai, makan cukup, tidor pun cukup.
Takda KLEPTOKRASI menjual bangsa dan negara.
Quote kemaruk 19-11-2016 05:36 PM
Hati2 lah bila menulis..

Hanya Allah yang bagi nyawa..

Dah nak tergelincir dah aqidah nih.. achtung
Quote kaktom 19-11-2016 05:46 PM
mahathir, usia sudah 91 tahun, mengikut kitab, dalam usia begini manusia akan menjadi pikun, pikun ialah, dalam search google tafsiran kamus bahasa indonesia bermaksud

pikun/pikun/ a 1 kelainan tingkah laku (sering lupa dan sebagainya) yang biasa terjadi pada orang yang sudah berusia lanjut; linglung; pelupa; 2 ki tidak berfungsi dengan baik karena sudah lama atau tua (mesin, perkakas, dan sebagainya):

makna nya kdaya akal orang tua akan jadi nyanyok, pelupa hilang waras sesuai dengan peningkatan umur.

kaktom bukan nak memandai mandai berkata kata tetapi inilah lah yang tertulis didalam al quran surah an-nalh ayat 70 yang ditafsirkan seperti berikut

Artinya:

Allah menciptakan kamu, kemudian mewafatkan kamu; dan di antara ada yang dikembalikan kepada umur yang paling lemah (pikun), supaya dia tidak mengetahui lagi sesuatupun yang pernah diketahuinya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa. (16: 70)

dan ayat ini juga disahkan oleh pakar2 genetik, ahli2 brainology mengatakan tiada lagi ubat dan tiada akan ada ubat untuk menghalang proses penuaan.

maha benar al quran.

subhanallah.

Quote sabbath_shalom 19-11-2016 05:48 PM
kaktom replied at 19-11-2016 05:46 PM
mahathir, usia sudah 91 tahun, mengikut kitab, dalam usia begini manusia akan menjadi pikun, pikun i ...

Allahuakhbar!!! Sis
Quote kaktom 19-11-2016 06:06 PM

ketahui la kau dik, bahwa setiap benda ada jalan keluarnya, dan Allah swt pasti memberi jalan keluar untuk setiap masalah. jadi masalah penyakit pikun@pelupa ini adalah satu bentuk kerugian dalam kehidupan manusia, apa ilmu yang dulu diketahui sekarang semua di lupai, rugikan?

kerugian ini dapat kita cegah dengan banyak beramal soleh banyak solat dan banyak membaca al quran.


jalan keluar dari pikun ini bukan lah satu rahsia kerana jalan keluar ini ada diterang kan dalam surah ashr ayat 3 yang tafsirnya bermaksud,



Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran.

faham kau dik? ilmu quran tu penting dik. maka, iqra iqra iqra la kau dik.








Quote seramado 20-11-2016 06:25 AM
Gigih che det dtg berseh

Lihat semua komen(8)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048311s Gzip On
To Top